Start problemen Fosti Grande retro

de stationair schroef ja, die ene die dat wiel waar je gaskabel aan zit draait. de schroef indraaien geeft meer gas. Het idee is dat je hem zo laag mogelijk stationair laat draaien, maar niet zo laag dat hij afslaat als hij koud is.
Het gaat echt heel makkelijk als je de motor(koud) aan zet en hem dan steeds lager laat lopen tot hij bijna afslaat.
Post automatically merged:

voordat je hem probeert te starten moet je er wel op letten dat de schroef al zodanig ingesteld staat dat hij wel genoeg benzine krijgt om stationair te lopen en dus aan te gaan. En het duurt waarschijnlijk wat langer voordat hij start omdat de carb nog niet gevuld is met benzine.
 
de stationair schroef ja, die ene die dat wiel waar je gaskabel aan zit draait. de schroef indraaien geeft meer gas. Het idee is dat je hem zo laag mogelijk stationair laat draaien, maar niet zo laag dat hij afslaat als hij koud is.
Het gaat echt heel makkelijk als je de motor(koud) aan zet en hem dan steeds lager laat lopen tot hij bijna afslaat.
Post automatically merged:

voordat je hem probeert te starten moet je er wel op letten dat de schroef al zodanig ingesteld staat dat hij wel genoeg benzine krijgt om stationair te lopen en dus aan te gaan. En het duurt waarschijnlijk wat langer voordat hij start omdat de carb nog niet gevuld is met benzine.
Weer wat geleerd! Bedankt.
 
Ben er mee aan het stoeien geweest. Naar mijn idee heb ik de nieuwe carb goed aangesloten. Het oranje rondje zit de benzineslang het groene rondje een andere slang (geen idee waar die voor is). Ben ook bezig geweest met die stationair schroef. Neem aan dat ie om te testen ver moet open staan. Zowel met de kick als electrisch krijg ik hem niet aan de praat. Met die oude carb deed hij het eerst wel redelijk maar met de nieuwe zit er helemaal geen leven in. Zie ik iets over het hoofd? Er zit een metalen pin in de bovenkant geschroefd deze heb ik overgenomen van de oude carb (er zat ook een nieuwe bij geleverd). Zou dat nog wat uitmaken?
 

Attachments

  • IMG_20200814_225154.jpg
    IMG_20200814_225154.jpg
    112.1 KB · Views: 14
Op die groene hoort niks te zitten. Is dat niet de vacuum slang die je daarop gedaan hebt? Die hoort over een nippel die op de inlaat zit
Post automatically merged:

en hoe lang heb je de starterknop ingedrukt gehouden? Kan best een halve minuut duren
Post automatically merged:

ik weet niet welke metalen pin je bedoelt.

Ben je de choke trouwens niet vergeten aan te sluiten? Dat stekkertje
 
Last edited:
Op die groene hoort niks te zitten. Is dat niet de vacuum slang die je daarop gedaan hebt? Die hoort over een nippel die op de inlaat zit
Post automatically merged:

en hoe lang heb je de starterknop ingedrukt gehouden? Kan best een halve minuut duren
Ik zal morgen eens proberen de knop wat langer in te drukken. Op de groene aansluiting heb ik een slang aangesloten die onderaan de scooter uitkomt. Het lijkt erop of dat is om iets af te tappen. (het is de slang met spiraal op de foto) Na mijn weten zat deze ook hier in. Ik heb de benzine slang toch wel in de juiste aansluiting gedaan?
Post automatically merged:

Op die groene hoort niks te zitten. Is dat niet de vacuum slang die je daarop gedaan hebt? Die hoort over een nippel die op de inlaat zit
Post automatically merged:

en hoe lang heb je de starterknop ingedrukt gehouden? Kan best een halve minuut duren
Post automatically merged:

ik weet niet welke metalen pin je bedoelt.

Ben je de choke trouwens niet vergeten aan te sluiten? Dat stekkertje
Je die metalen pin met stekker bedoel ik. Dat is volgens mij de choke. Ik heb de choke van de oude carb aangesloten (niet de nieuwe). Dat zou toch niet heel veel uitmaken?
 

Attachments

  • IMG_20200814_232601.jpg
    IMG_20200814_232601.jpg
    281.2 KB · Views: 10
ahhh ok, heb ze alleen maar met zwart kapje gezien dus herkende hem niet. Als hij niet kapot is zou het geen kwaad moeten doen

En die slang die met die springveer noor onder de scooter loopt heb ik nog nooit eerder gezien en heb geen idee wat het doet. Misschien eerst proberen met en anders zonder.
Waarschijnlijk moet je de starter op zn minst een halve minuut ingedrukt houden voordat hij genoeg benzine krijgt. Als het langer duurt proberen met wat gas geven. En anders zit er waarschijnlijk iets niet goed aangesloten.
Post automatically merged:

En wat trouwens ook nog heel erg belangrijk is dat alle slangen vastzitten met klemmen of tiewraps. En al helemaal dat je een andere slang bij de brommerboer haalt, want bij mij zat de meegeleverde slang helemaal onder de bartsen na nog geen half jaar. Dit was ik vergeten te zeggen
 
Ik heb hem vanmorgen weer aan de praat gekregen. Na wat pogingen kicken sprong hij aan. Heb een klein rondje gereden want moest werken. De klachten leken helaas nog niet verholpen, de scooter hield nog steeds wat in en liep niet goed stationair. Ik zal hem vanavond proberen opnieuw aan de praat te krijgen en ga dan een wat grotere ronde rijden. Wellicht ook nog wat spelen met de stationair schroef. Zou het kunnen dat de benzinefilter en/of bougie vervangen moeten worden ? Of heeft dat niets met mijn klacht te maken ?
 
benzine filter en bougie vervangen is nooit een slecht idee, maar ik denk niet dat dat het probleem oplost.
Als het niet een vervuilde carb was kan ik zo snel niks anders bedenken dan de kleppen die gesteld moeten worden
 
Back
Top