Start niet elektrisch bij koude motor

Nog een toevoeging: zag zojuist in de werkplaatshandleiding dat een weerstand tot 10 ohm in koude toestand goed is. Dus dat klopt dan wel weer. Wordt vervolgd...
 
Pinootje said:
Die 9 volt wisselspanning klopt wel? Weet jij dat?

Normaliter behoort dit ongeveer 12 Volt ~ te zijn, echter het ligt er een beetje aan hoe je gemeten hebt want volgens het elektrische schema zit er ook nog een weerstand in serie.
 
Ja ik zie t inderdaad. Goede tip! Ik heb idd op het stekkertje gemeten maar zou moeten meten tussen massa en de spanningsdraad. Ga ik morgen ook even meten. Thnx.
 
Oke ik heb de choke getest zoals beschreven in het filmpje. Bedankt nog voor de tip @Sparky . Goed nieuws: hij lijkt goed te werken! Zie onderstaande filmpje. Ik heb de choke af laten koelen en teruggeplaatst in de scooter. Ik heb hem zodanig ingesteld dat hij zo ondiep mogelijk in de carburateur zit. Zo dat de schroefdraad maar nét 2 slagen vastzit ofzo. Ik heb dit als test gedaan. Ik dacht als het elektrsich starten komt door verkeerd afgestelde choke moet hij wel starten op deze manier. En warempel! Hij startte meteen elektrsich. Even kijken of dat morgenochtend weer zo is en dan moet ik gaan kijken hoever hij er uiteindelijk ingedraaid moet worden zodat hij wel de extra benzine afsluit als de motor warm is.

Nog wel één andere vraag: ik heb de spanning gemeten op het plugje van de choke (wanneer deze losgekoppeld is) én gemeten tussen de spanningsdraad en massa: beide 9 volt. Dat moet ik nog even gaan nakijken.

 
Het probleem lijkt opgelost. Mijn conclusie is dat de automatische choke veel te diep was ingedraaid waardoor de chokefunctie niet werkte.
Nog wel even afwachten hoe het straks gaat als het kouder gaat worden.

Bedankt voor de tips en het meedenken:)
 
Fijn dat alles weer naar behoren werkt.
Geeft toch een goed gevoel als je het zelf hebt uitgezocht en gefixt, toch?

Bedankt voor de terugkoppeling en veel plezier met de Scoot.
 
Ja thnx. Leuk idd. Heb wel wat ervaring uit mijn jeugd met sleutelen aan een 2-takt en ben redelijk technisch. Vind t superleuk om te doen en weer bij te leren. Er is veel wat ik nog moet ontdekken, maar dit forum is daar een welkome aanvulling bij!
 
Back
Top