Louis De Nennie

Life to Ride, ride to live
Hallo beste mensen , ik ben een chopper 125 CC aan het bouwen en ben nu met de bedrading bezig .
Alles is nieuw de boom spanning regelaar bobine accu ect ect . heb alles uit gestald en op elk onderdeel massa gezet .
nu werkt alles op de start knop na als ik die in druk gaat het achter licht mee dat heb te maken met de bruine draad van mijn achter licht , maar als ik die los maak doet de start knop het niet meer heb de schakelaars open gemaakt en gekeken welke draden er naar de start knop loopt dat is de geel rode en de groen geel maar deze staat gekoppeld aan het rem licht die het wel doet de schakelaar krijgt ook voeding van de van het remlicht .
kan iemand mij helpen met dit probleem .

Bij voor baat dank .

Groetjes Louis


draad.JPG
 

Attachments

  • SAM_0081.JPG
    SAM_0081.JPG
    273.3 KB · Views: 3
Advertisement - register to remove this

Ik vind het lastig te lezen waar je probleem nou zit omdat het nou niet echt lekker is opgeschreven.

Maar dat je remlicht aangaat terwijl je de startknop indrukt vind ik niet zo raar. Ik neem aan dat de brommer alleen start met een ingedrukte rem?
 
Ik vind het lastig te lezen waar je probleem nou zit omdat het nou niet echt lekker is opgeschreven.

Maar dat je remlicht aangaat terwijl je de startknop indrukt vind ik niet zo raar. Ik neem aan dat de brommer alleen start met een ingedrukte rem?
het is niet het rem licht maar het gewone licht .. en schrijven daar ben ik niet zo goed in . het is schakel bak die start gewoon zonder de rem in te drukken . maar zoals je op de foto ziet staat het licht en het rem licht gekoppeld aan de start knop
 

Attachments

  • SAM_0081.JPG
    SAM_0081.JPG
    273.3 KB · Views: 2
Welk schema heb je aangehouden om alles in elkaar te zetten?

Dit topic geeft mij meer vragen dan antwoorden...
ik heb het uit mijn hoofd gedaan alles draad voor draad door gemeten en gekeken waar de draden heen lopen maar de draad boom is van een king road en de schakelaars zijn universele heb ze open gemaakt en draadje voor draad na gegaan welke kleur van het knopje is
 

Attachments

  • manuel.png
    manuel.png
    354.4 KB · Views: 2
De start knop werk !! :sweatsmile: ik heb de koppeling ook aan gesloten die moet je inknijpen dan werkt de starter alles werkt nu . de lichten kan ik pas testen als de motor draait. maar de stads / parkeer licht gaat wel aan is dit normaal ? :wink:
 
Groen/geel is bij vele scooters de draad waar spanning op staat als een remhendel wordt ingeknepen. (de draad van het remlicht dus)
Deze moet je gewoon aangesloten laten op de startknop.
De geel/rode moet dan naar de ene zijde van de spoel van het startrelais gaan.
De andere zijde van de spoel van het startrelais loopt dan naar massa.

Als je het zo aansluit zit het zoals bij vele scooters en kun je alleen starten als je ook een rem inknijpt.

Een draad van de verlichting hoort niet thuis op een startknop!

zo dus:

startcircuit.png
 
Last edited:
Ben er al uit gekomen . het probleem zat hem in de koppeling die moet je inknijpen dan start het wel de lichten gaan ook niet meer mee dat heb ik veranderd alles werkt nu . bedankt in ieder geval groetjes :D
 
Back
Top