Start geluid klinkt zwak.

Aesto

Member
Hallo!
Ik heb mijn scooter paar keer startend laten krijgen. Nu lukt dat niet meer. We kennen allemaal het geluid als je je scooter electrisch probeert te starten. Alleen bij mij zwakt dit geluid en gaat het veel slomer. Nu krijg ik de scooter ook niet meer startend. Ook is het soms bij het proberen van starten dat je een heel hard metaal geluid hoort. Maar dit is maar een keer in de zoveel tijd.
Ik heb een chinese 4takt scooter met een net nieuwe carb en accu.
Bedankt!
Post automatically merged:

Hier fotos van de scooter.
Post automatically merged:

Overgens gebeurt er niks als ik kickstart. Ik heb hem nooit kickstartend aan kunnen krijgen.
 

Attachments

  • 3FAA966A-90F8-445A-B1D5-BC2E678EBBED.jpeg
    3FAA966A-90F8-445A-B1D5-BC2E678EBBED.jpeg
    370.3 KB · Views: 5
  • B71206FF-9A58-4C81-9D05-F101A81554EC.jpeg
    B71206FF-9A58-4C81-9D05-F101A81554EC.jpeg
    337.3 KB · Views: 5
Advertisement - register to remove this

Dat starten kan een piekstroom probleem zijn (wel de goede accu? zet hem anders ff op een drupellader), en dat ratelend geluid kan het startmotortje zijn of de bendix. Wellicht grijpt ie niet goed aan.
 
En hoe is het met jou ander probleem?
Post automatically merged:

Meet de spanning eens op de accu
zonder contact.
Op contact
tijdens starten
 
Het andere probleem is nogsteeds niet opgelost jammer genoeg. Ook is het heel jammer dat de scholen dicht zijn, ik doeneen technische studie en heb daar genoeg meet apparatuur. Jammer genoeg heb ik dat zelf niet thuis liggen. Het is een 12v met 6a accu.
 
Ja maar je moet meten dan kan je zien wat de spanning doet.
Misschien een vriend of de buurman die een meter heeft?
 
Last edited:
Ik zal is rondvragen, ik zit te denken dat mijn carb gewoon verstopt zit. De brandstoftank was heel erg vies en heb hem nu proberen te reinigen. Alleen zitten de schroeven van de carb zo erg vast.
 
Vwb de carburateur:

Je kan een platbek schroevendraaier iets afvlakken aan de zijkanten, scherper maken, en met volle kracht erin drukken en dan voorzichtig met een kunststof hamertje mee tikken en spanning houden bij het losdraaien linksom. Natuurlijk wel de carburateur in de bankschroef omwikkeld met een theedoek. Althans zo deed ik het vroeger vaak. Ging 9 van de 10 keer goed.
 
Wel een filter aanwezig en brandstof is weer schoon. Alleen bij het starten hoor ik een heel sloom geluid at hij probeert te starten en als ik dit telang in houd stopt seze gewoon. Echt om de halve seconden hoor je hek weer proberen te starten. Toeter en lichten werken prima.
Post automatically merged:

Ook zit er in de carterkap een volgensmij heet dat bobine? Moet deze aan aansluiten op de tandwielen van de krukas?
 
Back
Top