Beste,
Ik heb hier een Vespa LX50 uit +/- 2010 met ong 7k op de klok. Deze hebben we in 2010 nieuw gekocht, mijn vrouw heeft hem gebruikt om naar haar werk te gaan.
Hij heeft een langere tijd stil gestaan, en op een gegeven moment kregen we te maken met start problemen en vooral uitvallen bij stationair. Ook valt hij soms uit bij gas geven vanuit stationair. Bij een warme motor start hij beter, maar blijft wel uitvallen. Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- Heb er een tijd geleden euro95 in gedaan omdat de tank leeg was. Kwam er nu achter dat dat e10 was, niet goed dus vervangen voor 98.
- Nieuwe bougie
- Nieuw luchtfilter
- Nieuwe olie en oliefilter
Hij reageert nu wel een stuk beter op het gas, maar de startproblemen blijven. Overigens is de vario ontgrenst, en rijd hij netjes 60 op de teller. Als hij rijdt, dan rijdt hij ook wel goed, behalve dus bij lage toeren/stationair. Hij start ook goed met remmen reiniger overigens.
Wat zou ik zelf nog kunnen doen voordat ik hem wegbreng? Ik heb vroeger wel wat gesleuteld aan 2 takt brommertjes maar dat is ook weer een hele tijd geleden.
Ik heb wat gelezen over het stellen voor de kleppen maar daar heb ik op dit moment helaas ook niet het juiste gereedschap voor. Ik las ook dat dat pas zou hoeven bij 12k.
Ik heb hier een Vespa LX50 uit +/- 2010 met ong 7k op de klok. Deze hebben we in 2010 nieuw gekocht, mijn vrouw heeft hem gebruikt om naar haar werk te gaan.
Hij heeft een langere tijd stil gestaan, en op een gegeven moment kregen we te maken met start problemen en vooral uitvallen bij stationair. Ook valt hij soms uit bij gas geven vanuit stationair. Bij een warme motor start hij beter, maar blijft wel uitvallen. Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- Heb er een tijd geleden euro95 in gedaan omdat de tank leeg was. Kwam er nu achter dat dat e10 was, niet goed dus vervangen voor 98.
- Nieuwe bougie
- Nieuw luchtfilter
- Nieuwe olie en oliefilter
Hij reageert nu wel een stuk beter op het gas, maar de startproblemen blijven. Overigens is de vario ontgrenst, en rijd hij netjes 60 op de teller. Als hij rijdt, dan rijdt hij ook wel goed, behalve dus bij lage toeren/stationair. Hij start ook goed met remmen reiniger overigens.
Wat zou ik zelf nog kunnen doen voordat ik hem wegbreng? Ik heb vroeger wel wat gesleuteld aan 2 takt brommertjes maar dat is ook weer een hele tijd geleden.
Ik heb wat gelezen over het stellen voor de kleppen maar daar heb ik op dit moment helaas ook niet het juiste gereedschap voor. Ik las ook dat dat pas zou hoeven bij 12k.