This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Start en claxonschakelaar omwisselen ?!?!

gcs100

Well-Known Member
Hallo allen,

Wanneer ik mijn Stalker start, moet ik de startbutton in drukken en gelijktijdig gas geven.

Dit vindt ik erg lastig en heb nu het idee om de startbutton om te wisselen met de claxonbutton.

Voordat is e.e.a. los ga maken heb ik een paar vragen.

1: Kunnen de kabels gewoon van links naar rechts en vice versa omgelegd worden ?

2: Kan ik de schakelaars zonder problemen omzetten ?

Op de foto:

Rode pijl = Startschakelaar.
Groene pijl = Claxonschakelaar.

Alle suggesties/tips zijn welkom.

Groeten Guillaume.

Attachments

• Gilera Starter.jpg
    44.5 KB · Views: 9
Last edited:
Ik zou eerder het probleem oplossen door te zorgen dat je geen gas hoeft te geven om te starten...Werking van de choke controleren en je carb afstellen..

Knoppen zijn identiek en dus onderling uitwisselbaar.

Ik zou zelf ervoor kiezen om de gehele knop om te zetten , zo kan er geen mis verstand ontstaan over wat nou de claxon of startknop is.

Ik zou eerder het probleem oplossen door te zorgen dat je geen gas hoeft te geven om te starten...Werking van de choke controleren en je carb afstellen..

neem je een gemiddelde(!) piaggio moet je wel met gas starten als ie warm is.

ik snap alleen niet helemaal wat er zo moeilijk is aan starten en gas geven tegelijk , tenzij je hele kleine handjes hebt oid.

gebruik je soms ook de voorrem erbij ipv achterremhendel?

Tijdens het starten moet ik gas geven.
Soms iets meer en soms wat minder.
Ik vind het dus niet handig om met mijn duim de starter in te drukken en met mijn vingers gelijktijdig aan de gashandel te draaien.
Uiteraard knijp ik de linkerrem in.

Last edited:
Iets niet handig vinden is volgens mij wat anders dan iets niet kunnen.

Last edited:
Probeer eens met je rechterhand de rem in te houden, en tegelijkertijd kun je ook de gashendel ver genoeg draaien, en dan met je linkerhand het startknopje indrukken.

Zo deed ik het ook altijd en dat ging prima.

Iets niet handig vinden is volgens mij wat anders dan iets niet kunnen.

tja , direct zeggen dat je het niet kunt is natuurlijk ook makkelijk , ik heb letterlijk zat mongolen gezien die het wel konden..

maar ik heb nog nooit iemand gezien die het niet lukte na een beetje oefening..

zelfs domme blondjes niet :*