standen over-range poulies

Status
Not open for further replies.

Pepijn#205

Well-Known Member
Hallo,

Ik weet/hoorde/las iets over dat er 2/3 verschillende standen zitten op een overrange poulie.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? hoe verstel je ze? etc?

Mvg.
 
Advertisement - register to remove this

2 verschillende standen

trek de cup van je torquedriver af, daar zie je de spiebanen zitten in de torquedriver die glijden op 3 pinnetjes vanuit je fixedpoulie. 3x2 banen, met beide een verschillende hoeken. De banen met de puntjes erboven is de breedste. (kleinste hoek) Met een spitsbek tang pak je die pinnetjes eruit, verdraai je de torquedriver en zet je de pinnetjes weer terug. Vet niet vergeten.
 
Thax Wieger! ik ga morgen eens even kijken hoe en wat.

Kan die alleen als je een fixed en torque van malossi hebt of kan dit bijv ook als je alleen een fixed poulie gebruikt?

Oioi
 
Het kan alleen als je een Torquedriver gebruikt van malossi (of polini). aangezien daar de gleuven in zitten. Een originele fixedpoulie is geen probleem.

Deze gleuven, in verband staande met een constant toerental etc, zijn het grote voordeel van deze overrange poulie.

(De torque is de losse voorste en de fixed is degene waaraan de staaf met het schroefdraad zit, maar dat weet je denk ik wel;))
 
Dan weet ik in principe genoeg :) thanx!

Even een andere vraag mbt de poulie standen. Wat is nou juist het (merkbare) verschil tussen deze 2 standen. Is het dat je snaar pas op een hoger toerental onderin komt te liggen oid?
 
je trekkracht kun je constanter maken niet aleen boven in maar ook in de midden zeg maar

volgens mij moet je dan de schuinstestand hebben (correc me if im wrong)

tis wat je het fijnst vind rijden
 
Schuinste stand pakt meestal het beste uit ja.

Maar 'wat je het fijnst vind rijden' is natuurlijk onzin.
 
Schuinste stand pakt meestal het beste uit ja.

Maar 'wat je het fijnst vind rijden' is natuurlijk onzin.


tja als je onderin niet zoveel power wilt dat je achterover klapt of iets dergelijks of je zoekt een ander gebied om je koppel anders te hebben dan zijn die standen makkelijk en voor in de racerij/circuit moet het wel fijn rijden dan ja dus tis niet onzin
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top