standaard vario -> Malossi

Richard-www

Well-Known Member
Hallo mensen,

Ik ga mijn standaard vario vervangen door een Malossi sport. Nou heb ik hierover een vraagje. Het viel me op dat de rollen die bij een Malossi sport vario worden bijgeleverd best zwaar zijn, ik geloof 7,1 gram. Ik heb nu in mijn standaard vario 4,7 gram rollen. Moet ik als ik de Malossi heb aangebracht ongeveer hetzelfde rollengewicht aanhouden (aangezien deze rollen een ander formaat hebben wee ik het niet zeker) :?
Ik hoef het natuurlijk niet op tiende gram nauwkeurig te weten, daar kom ik zelf wel uit :) maar moet ik bijvoorbeeld 2x zo zwaar of zo?

Alvast bedankt!

Groeten,
Richard
 
Advertisement - register to remove this

De ervaring van mij is dat er in Polini/Malossi-vario's iets zwaardere rollen in moeten voor een vergelijkbaar resultaat... Als je nu bijv. 4,7 hebt, heb je dan misschien 5,2 gr...

Goed keus trouwens qua vario... rollen zijn 16*13 mm i.p.v. 15*12 origineel...

Greetz.
 
probeer.... en je zult zien wat juist is....

denk dat je ongeveer hetzelfde gewicht moet aanhouden als je in orig. had... misschien iets zwaarder

[edit]bart, je was me te snel af...[/edit]
 
ik had in mijn originele vario 4,5 gram en in mijn malossi sport moest ik met dezelfde setup naar 6,2 gram gaan, misschien heb je er iets aan. en idd zoals bart zegt 16x13 ipv 15x12.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
De ervaring van mij is dat er in Polini/Malossi-vario's iets zwaardere rollen in moeten voor een vergelijkbaar resultaat... Als je nu bijv. 4,7 hebt, heb je dan misschien 5,2 gr...

Goed keus trouwens qua vario... rollen zijn 16*13 mm i.p.v. 15*12 origineel...

Greetz.

Hmz, ik kom met 3 gr. niet boven de 10.4 k uit :|
 
Originally posted by QuadraRacer
ik had in mijn originele vario 4,5 gram en in mijn malossi sport moest ik met dezelfde setup naar 6,2 gram gaan, misschien heb je er iets aan. en idd zoals bart zegt 16x13 ipv 15x12.

Misshcien hebben wij er wat aan als je die sign. weghaalt!!!
 
Ligt eraan.. heb je Pia of Nina.
mina is zo rond de 4.5

Piaggio en al een stuk zwaarder dacht ik.

Ook zit er nog verschil tussen de diameter.
Vario van minarelli is bijv erg klein
 
Ligt eraan.. heb je Pia of Nina.
mina is zo rond de 4.5

Piaggio en al een stuk zwaarder dacht ik.

Ook zit er nog verschil tussen de diameter.
Vario van minarelli is bijv erg klein
Je reageert op een topic die bijna zijn 21e verjaardag viert. Ik denk dat een respons zal uitblijven.

Edit: Neemt niet weg dat je wil om te helpen wordt gewaardeerd.
 
Last edited:
Back
Top