Standaard uitlaat met 70cc

Figo1999

New Member
Goedenavond iedereen,

Ik ben nieuw hier so please bear with me.

Ik heb een Yamaha Aerox 2012 model. Helemaal standaard behalve dan dat de varioring eruit is gehaald. Nu wil ik graag dat hij sneller optrekt. Dit wilde ik gaan doen door een dr70 cillinder te monteren met m’n standaard uitlaat, kan dit? Ik wil graag dat mn scooter rond de 60-70 gaat. Zou ik hiervoor een andere carb en spruitstuk moeten nemen en m’n uitlaat ontgrenzen of kan ik hem ook begrensd houden?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Figo
 
Advertisement - register to remove this

Wat je wilt dat kan gewoon. Een 17,5mm is niet nodig met een standaard uitlaat, want het geeft je vrij weinig extras. Alleen een hoger verbruik.
Met een Dr70 ga je al 90 km/u op de teller.. Dus die 80km echt ga je dan wel halen..


Dus je hebt geen andere carb en spruitstuk nodig.. Normaal kan je met het standaard spruitstuk tot 21mm carb.. Dus een spuitstuk vervangen zou echt haast niet nodig zijn, alleen als je naar 24mm carb gaat. Maar dan praat je over ander soort setups.
 
Die dikke carburateur doet helemaal niks met een 70cc gietijzer en een standaard uitlaat.. Dus je kan er net zo goed je standaard 12mm carb laten zitten.. Een grotere carburateur heeft alleen van toegevoegde waarde als de vraag van meer benzine het toelaat..

Dit heeft te maken of dat de timing van de cilinder scherper staat, maar ook afhankelijk welke uitlaat je eronder hangt..
Een snelle timing op de cilinder en een standaard uitlaat (de std uitlaat zal meer de begrenzer worden in dit verhaal.)
Een laag toerige timing werkt dan net zo goed i.c.m een slomme standaard uitlaat en een normale carburateur..

Overigens is een 17,5mm wel echt de max voor een 70cc laagtoerig en een standaard uitlaat.. Maar wil je voor kilometer maken dan zou ik zelf gewoon de standaard 12mm eronder laten.. Een 70cc zuipt al genoeg van zich zelf.
 
Goedenavond iedereen,

Ik ben nieuw hier so please bear with me.

Ik heb een Yamaha Aerox 2012 model. Helemaal standaard behalve dan dat de varioring eruit is gehaald. Nu wil ik graag dat hij sneller optrekt. Dit wilde ik gaan doen door een dr70 cillinder te monteren met m’n standaard uitlaat, kan dit? Ik wil graag dat mn scooter rond de 60-70 gaat. Zou ik hiervoor een andere carb en spruitstuk moeten nemen en m’n uitlaat ontgrenzen of kan ik hem ook begrensd houden?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Figo
beste Figo,

je zou een standaard uitlaat er op houden maar als je er een 70 cc terugloop uitlaat onderzet dan kan je van ongeveer 5/6 pk naar misschien de 8/9 pk dus zou er zeker een andere uitlaat onder zetten. en voor de carb zou je een 19mm kunnen doen moet je daar natuurlijk ook een bijpassend spruitstuk kopen maar met een 19mm kan je geen standaard lucht filter kunnen gebruiken.

ik hoop dat het helpt en succes nog.

mvg kaj
 
en voor de carb zou je een 19mm kunnen doen moet je daar natuurlijk ook een bijpassend spruitstuk kopen maar met een 19mm kan je geen standaard lucht filter kunnen gebruiken.

ik hoop dat het helpt en succes nog.

mvg kaj
Op een Dellorto 19mm kan je gewoon een STD luchtfilterbox gebruiken .Kelk is klein , zit een Ring bij die je er op of af kan schroeven ( vergroten / verkleinen).
 
Back
Top