Standaard scooter vs topscooter!!!

Mol

Moraalridder
Wat mij toch wel erg opvalt zijn de verschillen tussen de rondetijden van de standaardscooter A tegen de topscooter B (als er een B groep is, zoniet de langzamere topscooters).

Ok, hier dan de tijden. Dit zijn de rondetijden van de afgelopen race in Zwolle!

Standaard scooter (gesorteerd op snelste rondetijden):
1.) Freddy Koopmans 49: 793
2.) Daniel van Dorsselaer 50:108
3.) Rick Pellenberg 50:143
4.) Leroy Mosterd 50:161
5.) Kervin Bos 50:202
6.) Harm van Gaalen 50:256
7.) Arno Bremer 51:580
8.) Rodney Rusland 51:976


Hier dan de laatste paar van de topscooter:

1.) Jan Willen Korte 49:969
2.) Martijn van Rijn 49:998
3.) Dennis Bos 50:035
4.) Elwin van Steenbergen 50:094
5.) Johan Draijer 50:116
6.) Jim Doorewaard 50:192
7.) Thomas Blok 51:011
8.) Kees Kentrop 51:084
9.) Pieter Poppe 51:699


Hoe ziet het lijstje er dan uit als je gaat mixen??

1.) Freddy Koopmans 49: 793 (standaardscooter)
2.) Jan Willen Korte 49:969 (topscooter)
3.) Martijn van Rijn 49:998 (topscooter)
4.) Dennis Bos 50:035 (topscooter)
5.) Elwin van Steenbergen 50:094 (topscooter)
6.) Daniel van Dorsselaer 50:108 (standaardscooter)
7.) Johan Draijer 50:116 (topscooter)
8.) Rick Pellenberg 50:143 (standaardscooter)
9.) Leroy Mosterd 50:161 (standaardscooter)
10.) Jim Doorewaard 50:192 (topscooter)
11.) Kervin Bos 50:202 (standaardscooter)
12.) Harm van Gaalen 50:256 (standaardscooter)
13.) Thomas Blok 51:011 (topscooter)
14.) Kees Kentrop 51:084 (topscooter)
15.) Arno Bremer 51:580 (standaardscooter)
16.) Pieter Poppe 51:699 (topscooter)
17.) Rodney Rusland 51:976 (standaardscooter)


Snelste topscooter was trouwens Ge Lichtermoed met 45: 784

Toch wel vaag, zou de standaardscooter nou zoveel harder gaan, of kunnen de jongens achterin de topscooter gewoon niet zo hard sturen?

Ik vond dit wel een topic waard, aangezien we hier ook over hebben gepraat na de race!

Bij deze dus! 8P
 
Advertisement - register to remove this

grappenmaker :D

nog nooit gp's gezien in afgelopen jaren is wel gebleken dat de tijden van de 250 en de 500 wel erg dichtbij elkaar leggen

heeft dus geen ene drol met vermogen te maken!
 
de std klasse niveau is in na Brakel wel aardig omhoog geschoten, maar dat neemt niet weg dat een machine die motorisch veeel meer top/overall vermogen heeft langzamer zou mogen rijden.

Nou weet ik dat gewicht ook wat doet maar Rick ed zijn ook niet de lichtste.
 
Speeddrake, dit is op bijna elke baan zo, behalve op Wemeldinge en Assen (topsnelheid circuits).

Originally posted by DvD
de std klasse niveau is in na Brakel wel aardig omhoog geschoten, maar dat neemt niet weg dat een machine die motorisch veeel meer top/overall vermogen heeft langzamer zou mogen rijden.

Nou weet ik dat gewicht ook wat doet maar Rick ed zijn ook niet de lichtste.

Fred is ook niet 1 van de lichtsten :)
 
Originally posted by Raymon
grappenmaker :D

nog nooit gp's gezien in afgelopen jaren is wel gebleken dat de tijden van de 250 en de 500 wel erg dichtbij elkaar leggen

heeft dus geen ene drol met vermogen te maken!
gp 250 en 500 hebben andere frames en ander gewicht, dus hogere bochtensnelheid en wendbaarheid.
std. klasse en top scooter zijn gelijk.
 
ik denk dat een scooter met relatief minder vermogen veel wendbaarder is dan een een scooter met veel vermogen, en over dat gewicht klopt ook niet helemaal he, hebben we het na de wedstrijd over gehad!
 
Originally posted by Raymon
ik denk dat een scooter met relatief minder vermogen veel wendbaarder is dan een een scooter met veel vermogen, en over dat gewicht klopt ook niet helemaal he, hebben we het na de wedstrijd over gehad!
dat staat er toch..........over Rick en Fred ed
Maar een top scooter is even zwaar als een std. klasse ding
 
Originally posted by Raymon
ik denk dat een scooter met relatief minder vermogen veel wendbaarder is dan een een scooter met veel vermogen, en over dat gewicht klopt ook niet helemaal he, hebben we het na de wedstrijd over gehad!

Met wendbaarheid heeft het ook niets te maken. Wellicht met handelbaarheid. Da's maar net hoe je hem afsteld. Denk dat Mol alleen probeert te zeggen dat sommige std. scooteraars het nog niet zo slecht zouden doen in de top.

Ron steenwinkel had er twee seizoenen geleden nog wel een handje van om het in de praktijk te brengen. Reed dan races op JArno's std. scooter en werd echt geen laatste!
 
Mol vroeg of dat de st. scooters harder gaan..maar dat is niet zo, en de rondetijd hoeft nix met het vermogen te maken hebben, kijk maar een grand prix...dat probeerde ik duidelijk te maken met mijn feiten
 
Originally posted by Raymon
Mol vroeg of dat de st. scooters harder gaan..maar dat is niet zo, en de rondetijd hoeft nix met het vermogen te maken hebben, kijk maar een grand prix...dat probeerde ik duidelijk te maken met mijn feiten

sommige standaard scooters gaan harder dan een aantal topscooters
 
Originally posted by Raymon
Mol vroeg of dat de st. scooters harder gaan..maar dat is niet zo, en de rondetijd hoeft nix met het vermogen te maken hebben, kijk maar een grand prix...dat probeerde ik duidelijk te maken met mijn feiten

Dat de topscooters op topsnelheid harder gaan snap ik wel, weet ik ook, heb ik gezien blablabla.

Rondetijd heeft niks met vermogen te maken, kijk maar naar de grand prix. Dat snap ik niet. Jij vergelijkt 2 compleet verschillende machines. Een 500cc en een 250cc. Met dus een ander frame, ander gewicht enzo.

Ik vergelijk 2 scooters van het zelfde gewicht/remmen/vering en weet ik veel wat meer. Alleen het blok is iets anders. Daarbij het voordeel is voor de topscooter, omdat zij over het algemeen meer vermogen hebben.

Wat jij doet is appels met peren vergelijken. Ik vergelijk groene appels met rode appels :D

Originally posted by Razma


sommige standaard scooters gaan harder dan een aantal topscooters

Dat betwijfel ik eigenlijk...
 
Last edited:
Jeetje Raymon. Waarom reageer je zo, net alsof je je aangevallen voelt ofzo?? Dat de topsnelheid van de topscooter hoger ligt weet ik, ik zie vaak tijdens testen een topscooter en standaard scooter naast elkaar en ken het verschil. Ik heb het hier over 2 competetieve machines voor de duidelijkheid.

Eigenlijk heb ik het verkeerd gevraagd dan ja.

Mijn vraag zou moeten zijn, waar zit het verschil, tussen de snelle standaardscooters + berijders op het circuit in vergelijking met de langzamere topscooters. Dus zit dit puur in het vermogen, in het sturen, misschien in de wegligging van de machine.

Ik hoop dat ik zo duidelijker ben.

Waar haal jij je kennis verder vandaan?
 
Back
Top