Standaard scooter, sproeier 100=wit

Status
Not open for further replies.
Zit er nog leven in (2e page)

Hey,

Word er nu echt gek van.
Zoals misschien een paar weten, heb ik vorige keer hier ook al een topic over gemaakt.
Toen had ik 70cc er onder zitten met een erg grote sproeier (130) en een powerfilter. Toen heb ik me er maar bij neergelgd dat het zo was.

maar Vandaag heb ik er een andere uitlaat (technigas next) en de originele cilinder er 12mm carb op gezet. En begon met sproeier 90. Echt de nieuwe bougie (hittegraad 8) was helemaal wit. Toen sproeier 100 en was nog bijna wit/grijs. Werd totaal niet donkerder. Volgens mij zit er std gewoon een sproeier 70 c.a. in....

Heb luchtschroef gewoon op 1,5 slag gezet.
Maar ik dacht dus toen met die 70cc dat er ergens een pakking ofzo los was, en valse lucht trok.
Maarje anders cil, carb, membraan, pakkingen, uitlaat, dan blijft dat niet meer over.

Wat zou dit kunnen zijn dan? Weet iemand het?

Of maak ik me weer te druk en zal ik met een std setup (alleen andere uitlaat) gewoon weer rond sproeier 120-130 moeten gaan zitten ofzo?

Nog ff setup + afstelling
- Rollen 5,8 gram
- Drukveer geel malossi (moet nog ff een slappere in zetten)
- Trekveren Omega zwart
- Std cilinder, en carb
- Technigas next (ja weet het)
- Std luchtfilter zonder prop.

Alvast bedankt voor jullie reacties.


[edit]
Hij schiet trouwens de eerste 2 meter ook niet in de toeren, pas na die 2 meter. Nog maar even andere trekveren er in doen denk ik. Enig idee welke?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

die zitten over je krukas in je blok, aan de onstekingskant zit hij achter een ijzere plaatje en aan je vario kant gewoon achter je vario meuk.. als ze bv zeiknat zijn of je ziet een lijntje olie eronder lopen zijn ze lek.
 
denk dat je normaal gezien met zo'n setup niet boven de 92 uitkomt kwa sproeier , d'r is wel wat mis mee iig als ie zo groot in sproeier moet..

de drukveer is imo wel goed hoor..
 
ja ik rij hem ook warm. Moet eerst paar km rijden naar dat rechte stuk, dus dan jaag ik hem onderweg goed warm. Als ik buiten de bebouwde kom ben. Rij ik een stuk rechtuit en dan doe ik contact uit en kijk ik.
 
opeens heb je het... je koopt een piaggio :+

maar zijn de prestaties ook echt slecht? mss houd de bougie je voor de gek 8P
ik denk ook eerder dat er iets lekt want een sproeier over de 100 is wel erg extreem op jouw setup
en je kunt wel iets strakkere trekveren proberen...
 
als jij gwoon een compleet stnd setup hebt.. zou ik gwoon ff malossi witte trekveertjes halen, drukveren van polini ff proberen (zilver/goud) en tog wat lager in sproeier gaan..
 
NRG subaru WRX said:
opeens heb je het... je koopt een piaggio :+

maar zijn de prestaties ook echt slecht? mss houd de bougie je voor de gek 8P
ik denk ook eerder dat er iets lekt want een sproeier over de 100 is wel erg extreem op jouw setup
en je kunt wel iets strakkere trekveren proberen...


met een piaggio heb je net zo veel problemen.......
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top