Standaard scooter bijna net zo snel

aeroxrttm1

New Member
Hoi, ik heb een aerox oud model met yasuni r en malossi vario en polini koppeling gaat ongeveer 87 gps op een rollerbank afgesteld nu heeft een vriend van mij een speedfight 2 bijna standaard alleen een naraku vario en gaat bijna net zo snel denk ongeveer 85 gps als hij voor ligt op een rechte weg dan win ik het gewoon niet maar het lijkt mij als ik een terugloop uitlaat heb en die andere spullen lijkt het me toch dat ik een stukje sneller hoort te gaan.
 
Advertisement - register to remove this

Kennelijk is zijn scooter gewoon optimaal afgesteld, en is er misschien (geen zekerheid) bij jou nog wat te winnen.
 
Met die setup zou je 95km/u op de teller moeten kunnen halen.

Alleen om een peugeot sneller te krijgen daar hoef je eigenlijk niet veel voor te doen..
Heeft die een LC standaard cilinder, standaard fabrieks uitlaat, en een lange vertanding + een goede vario dan rijd het ding al best snel.
Geen enkele terugloper gaat die scooter nog sneller krijgen.
 
Wat Eurokit hierboven schreef is misschien wel iets om te controleren en wel is de vertanding van de eindoverbrenging wel hetzelfde.
Dit doe je gewoon door een streepje op de velg of band te zetten en dan het aantal omwentelingen van de koppelingsbel te tellen wat nodig is om het wiel precies 1 keer rond te draaien.
Deze factor te vergelijken met die van je maat.
 
Je kan alleen de vertandingen niet vergelijken tussen een peugeot en een minarelli want dat is compleet anders.

Van peugeot met peugeot wel.

Of van minarelli naar minarelli.
 
Die speedfights lopen inderdaad vrij makkelijk 85 gps. Ken meerdere gevallen eigenlijk hiervan.

Verder spelen er veel factoren. jou vario en koppeling zullen je top niet echt gaan verhogen. Acceleratie wel, dus die zou wellicht beter moeten zijn dan de speedfight. De yasuni doet wel wat met je top trouwens. Maar tegen de 90 gps met een standaard cilindertje en carberateur vind ik niet slecht eigenlijk op een aerox.
 
Hoi, ik heb een aerox oud model met yasuni r en malossi vario en polini koppeling gaat ongeveer 87 gps op een rollerbank afgesteld nu heeft een vriend van mij een speedfight 2 bijna standaard alleen een naraku vario en gaat bijna net zo snel denk ongeveer 85 gps als hij voor ligt op een rechte weg dan win ik het gewoon niet maar het lijkt mij als ik een terugloop uitlaat heb en die andere spullen lijkt het me toch dat ik een stukje sneller hoort te gaan.

Hahaha, kammeraadje van mij heeft ook een speedfight 2. Ik kan gewoon niet geloven hoe hij van 45kmpu (std) naar 75kmpu ging door alleen een ixil std look uitlaatje er op te gooien. De fk varioplaat zit er zelfs nog in en geen eens overtoeren gewoon alles std buiten de uitlaat om
 
Je kan alleen de vertandingen niet vergelijken tussen een peugeot en een minarelli want dat is compleet anders.

Van peugeot met peugeot wel.

Of van minarelli naar minarelli.
Is dat te vergelijken met wat ik met een andere variateur zou kunnen bereiken?
 
Vertanding merk je meer van zowel positief als negatief, dan van een andere vario.

Alleen de vertanding alleen vervangen als je merkt dat je tegen een beperking aan loopt van het hele loop bereik van begin tot eind snelheid.

Bij een andere vario is de extra snelheid niet gegarandeerd, dit ligt per situatie. Enigste wat je wel merkt als je hem goed af stelt is dat ondanks het motor toerental is lager gaat liggen de oppak veel vloeiender door loopt.

Zo lang je het bij de originele houd van een speedfight lc dan zit je gewoon goed.. Dus niet een andere vertanding kopen voor in de racerij. Die zijn veelste lang voor een originele setup.
 
Back
Top