Standaard runner harder laten lopen

Heb een runner rst 2011 en de varioring is eruit sito plus ontgrensd en is voor de rest helemaal standaard 4,5 gram rollen. Loopt nu 85 wind mee. Nu wil ik hem wat harder laten lopen, vooral harder optrekken. Wat kan ik daar het beste mee doen en wat het ook waard is, ben niet van plan om 70 cc te monteren, zat te denken over mhr vario maar weet niet of dat nut heeft op standaard cilinder

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Je kan iets lichtere rollen proberen, dan trekt ie wat sneller op. Maar dit gaat tenkoste van de je topsnelheid. Of je hebt genoeg ruimte qua toeren, dan zal die wellicht ook ietsje sneller gaan lopen. Ik zou voor 4 grams gaan of 4.2. In iedergeval niet te laag inzetten.
 
Je kan iets lichtere rollen proberen, dan trekt ie wat sneller op. Maar dit gaat tenkoste van de je topsnelheid. Of je hebt genoeg ruimte qua toeren, dan zal die wellicht ook ietsje sneller gaan lopen. Ik zou voor 4 grams gaan of 4.2. In iedergeval niet te laag inzetten.
Op de top maakt 10500 toeren ongeveer maar meestal is t rond de 9
Post automatically merged:

Je kan iets lichtere rollen proberen, dan trekt ie wat sneller op. Maar dit gaat tenkoste van de je topsnelheid. Of je hebt genoeg ruimte qua toeren, dan zal die wellicht ook ietsje sneller gaan lopen. Ik zou voor 4 grams gaan of 4.2. In iedergeval niet te laag inzetten.
Een malossi vario heeft weinig nut?
 
Heb een runner rst 2011 en de varioring is eruit sito plus ontgrensd en is voor de rest helemaal standaard 4,5 gram rollen. Loopt nu 85 wind mee. Nu wil ik hem wat harder laten lopen, vooral harder optrekken. Wat kan ik daar het beste mee doen en wat het ook waard is, ben niet van plan om 70 cc te monteren, zat te denken over mhr vario maar weet niet of dat nut heeft op standaard cilinder

alvast bedankt
Haal een Polini Hi-speed vario, ze zijn goedkoper dan malossi en werken op zijn minst even goed. Heb er zelf een op mijn (kapotte) NRG Power, en ik heb er zeker wat trekkracht en een paar km top mee gewonnen.
Zet er anders een dr70 op, dan kan je gewoon al je onderdelen std houden, en hij zal trekken als een beest (mits goed afgesteld) Je top zal ook niet heel veel stijgen, max +-10km/h.
 
Haal een Polini Hi-speed vario, ze zijn goedkoper dan malossi en werken op zijn minst even goed. Heb er zelf een op mijn (kapotte) NRG Power, en ik heb er zeker wat trekkracht en een paar km top mee gewonnen.
Zet er anders een dr70 op, dan kan je gewoon al je onderdelen std houden, en hij zal trekken als een beest (mits goed afgesteld) Je top zal ook niet heel veel stijgen, max +-10km/h.
Hoef je geen andere krukas oid
 
Een dr70 is niet echt een hoogvlieger. Dus het zou moeten kunnen, ik heb zelf nu al ca 6000km met deze setup op een std krukas die in totaal 21000km oud is. Geen problemen mee.
Okee en hij is ook goed op de sito plus? En welk merk moet ik nemen, waar moet ik nog meer op letten? Zag al een van naruku ofso is dat wat?
 
Okee en hij is ook goed op de sito plus? En welk merk moet ik nemen, waar moet ik nog meer op letten? Zag al een van naruku ofso is dat wat?
Op Sito plus doet een dr70 het zeker goed, ik haalde een top van ca 100 op de teller (90 gps), en dat met een enorme trekkracht. Bij mij met 7g rolletjes in een polini hi speed deed hij het perfect.
Dit is de cilinder waar ik het over heb : https://www.scooterdiscounter.nl/cilinderkit-dr-piaggio-gilera-48mm-lc-70cc.html
 
Had als het goed is net mijn post gededit met een linkje naar de exacte cilinder erbij.
Maar dit is de exacte cilinder die ik bedoel

Er is ook een AC versie van: https://www.scooterdiscounter.nl/cilinderkit-dr-piaggio-gilera-48mm-ac.html
Had als het goed is net mijn post gededit met een linkje naar de exacte cilinder erbij.
Maar dit is de exacte cilinder die ik bedoel

Er is ook een AC versie van: https://www.scooterdiscounter.nl/cilinderkit-dr-piaggio-gilera-48mm-ac.html
Heb dus een lc runner dus dan heb ik niks aan ac toch?
 
Okee thanks man is t beetje makkelijk te monteren?
Het is niet heel moeilijk te doen, er zijn ook genoeg tutorials over te vinden.
Deze video heb ik zelf gebruikt als tutorial, enige verschil is dat je bij een watergekoelde cilinder eerst even je koelvloeistof eruit moet laten lopen. Verder is het exact hetzelfde.
Afstellen is natuurlijk altijd een beetje kut, maar ik zou beginnen met sproeiertje 86 fzo, en dan rolletjes van ca 7g en standaard trekveertjes kan je gewoon laten zitten, dr70 en sito plus zijn toch beide laagtoerig. Drukveer kan je standaard laten, maar desnoods kan je malossi wit erin zetten.
 
Back
Top