standaard aerox versnellen

Timhafc

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, ik weet bijna niks van scooters af en wil me er graag in verdiepen en veel meer over te weten komen.
Ik heb een Aerox rossi 2011 standaard. Heb alleen de varioring eruit en hij loopt ongeveer 70 op de teller. Maar ik wil hem graag harder laten lopen/sneller laten optrekken met de standaard uitlaat. Ik heb nou wat research gedaan en zag dat ik het best een nieuwe vario kon kopen, een power one vario. Wat houdt een vario precies in, en hoeveel harder gaat de scooter hierdoor?

Alvast bedankt

Tim
 
Advertisement - register to remove this

Het opvoeren van een scooter geeft nooit exact hetzelfde resultaat, dus hoeveel harder je scooter gaat is niet te zeggen. Een vario kan voor wat extra snelheid zorgen omdat je als het ware een iets groter "tandwiel" krijgt aan de voorkant. Zie het heel simpel gezegd als de versnellingen op een fiets. Maar het kan zeker voor een aantal km's zorgen.

Wat kan helpen om beter te begrijpen wat een vario is om deze howto door te nemen: http://scooterforum.net/resources/vario-ring-verwijderen.1/
Het gaat om het eruit halen van een vario ring bij een piaggio blok, maar de theorie en de soort onderdelen zijn hetzelfde. Dan begrijp je een beetje wat er bedoeld als er een bepaald onderdeel wordt genoemd.

Zelf zou ik eerder kiezen voor een wat beter merk als powerone. Malossi, polini of stage6 hebben ook vario's in hun assortiment.
 
met je standaard uitlaat haal je dus ongeveer de 70 als je er een andere vario indoet heb je best kans dat je harder gaat maar het is wel omgekeerd meestal kan je met de orginele vario al best hard rijden ik zou eerder kiezen voor een snellere 50 cc cillinder dan houd ie zijn snelheid iedergeval vast met tegenwind met alleen een vario ben je die snelheid wel kwijt met tegenwind
een cillinder met andere gewichtjes in je vario doet al veel meer dan je vario vervangen ik denk dat je wel een snell 50cc hebt voor de prijs van een vario van bijv malossi
 
Oke ik moet dus een andere cilinder aanschaffen, ik heb idd met tegenwind dat de scooter net de 60 haalt. Dus met een nieuwe cilinder gaat de snelheid omhoog? En wat als je beide vervangt?

Tim
 
En heeft een cilinder dan ook effect op de topsnelheid/snelheid van optrekken? En hoe weet ik welke cilinder goed is voor mijn aerox?

Alvast bedankt.

Tim
 
Last edited:
ja met een cillinder kan je over de 80 komen en dat constand als je dan ook de gewichtjes aanpast in je vario en een iets grotere sproeier erin zet loopt ie perfect hij loopt dan ook wel perfect op de rollerbank dus je moet wel goed om je heen kijken op staat en op tijd wegwezen
 
ja maar dat is maar ff een voorbeeld je hebt al een cillinder voor rond de 60/70 euro op mijn beta heb ik een athena 70 cc zitten en die doet het al dik 8 jaar en koste 200 minder dan een malossi zeg maar
 
Back
Top