Stage6 streetrace 50cc

rickje114

New Member
Ik heb een Yamaha Aerox uit 2010, ik rijd nu met de volgende setup:
Standaard cilinder
Yasuni R
12mm carb met sproeier 74 en standaard luchtfilter
top performance vario met 7 gram top performance rollen
standaard koppeling met gele malossi druk- en trekveren

Ik wil upgraden naar een Stage6 streetrace 50cc, alleen heb ik geen idee naar wat voor setup ik dan moet kijken. Ik moet dan sowieso een 17.5mm carb gaan aanschaffen, maar qua rollen, druk- en trekveren en sproeier heb ik geen idee, kan iemand mij helpen?

Alvast heel erg bedankt,
Rick
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een Yamaha Aerox uit 2010, ik rijd nu met de volgende setup:
Standaard cilinder
Yasuni R
12mm carb met sproeier 74 en standaard luchtfilter
top performance vario met 7 gram top performance rollen
standaard koppeling met gele malossi druk- en trekveren

Ik wil upgraden naar een Stage6 streetrace 50cc, alleen heb ik geen idee naar wat voor setup ik dan moet kijken. Ik moet dan sowieso een 17.5mm carb gaan aanschaffen, maar qua rollen, druk- en trekveren en sproeier heb ik geen idee, kan iemand mij helpen?

Alvast heel erg bedankt,
Rick
qua sproeier zou ik zeggen iets hoger (82-84) rollen iets lichter (6.2g) en druk en trekveren licht aan wat je wil, zelf niet zo’n donders veel verstand van maar er is mij verteld dat de rode trekveertjes de wheelieveertjes zijn.
 
qua sproeier zou ik zeggen iets hoger (82-84) rollen iets lichter (6.2g) en druk en trekveren licht aan wat je wil, zelf niet zo’n donders veel verstand van maar er is mij verteld dat de rode trekveertjes de wheelieveertjes zijn.

Ik heb van sommigen rode drukveer en omega zilveren trekveren en ook rond de sproeier 90, ik denk dat ik dan gewoon van die afstelsetjes haal met verschillende sterktes enzo
 
Ze kunnen je vanalles naar je hoofd gooien van drukveren en trekveren maar het verschilt alsnog puur per scooter. Je kan deze tips wel gebruiken als richtlijnen maar uiteindelijk is het gwn proberen waar je scoot het beste op reageert.
 
Ik heb een Yamaha Aerox uit 2010, ik rijd nu met de volgende setup:
Standaard cilinder
Yasuni R
12mm carb met sproeier 74 en standaard luchtfilter
top performance vario met 7 gram top performance rollen
standaard koppeling met gele malossi druk- en trekveren

Ik wil upgraden naar een Stage6 streetrace 50cc, alleen heb ik geen idee naar wat voor setup ik dan moet kijken. Ik moet dan sowieso een 17.5mm carb gaan aanschaffen, maar qua rollen, druk- en trekveren en sproeier heb ik geen idee, kan iemand mij helpen?

Alvast heel erg bedankt,
Rick
Is een yasuni R niet wat hoog gegrepen voor deze setup? De carb is ook wel erg klein. Als ik jou was zou ik gewoon een dr70 erop gooien, met 17.5mm carb, want zelfs die streetrace 50cc zal niet optimaal lopen met deze carb. Dr70+yasuni R is een snelle setup welke best lang meegaat.
 
Back
Top