This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Stage6 Cup vragen topic...

Ik snap best wat je bedoelt en ik wil ook serieus gaan racen en aan mijn scooter werken maar het geld groeit mij ook niet op de rug, mijn ouders zullen waarschijnlijk al een hoop betalen wat ik zeer waardeer maarja die geven ook niet "even" een paar duizend euro uit.
Misschien dat iemand nog wat 2de hands spulletjes heeft liggen? een voorvork, achterveer? wat ander spul.
Ik weet natuurlijk ook nog niet hoe alles werkt kom net kijken in het wereldje, maar ik wil al heel mijn leven racen en heb al allerlei dingen gedaan daarin zoals bmx racen, bestuurbare autootjes op benzine in competitie verband en zo nog wat dingen. Alles deed ik wel vrij goed ik eindigde namelijk altijd vooraan enzo, dat is ook de reden dat ik mag gaan racen van mijn ouders omdat die nu ook zien dat ik er oud genoeg voor ben en het nog steeds wil en er blijkbaar ook wel wat aanleg voor heb.
Maargoed we zullen zien hoogstwaarschijnlijk mik ik heel die draadboom er toch uit omdat dat ook weer gewicht is en komt die vering er ook wel maar moet nog even kijken hoe en wat. Ik opperde alleen wat ideeën om het wat goedkoper te maken maar als jullie zeggen dat ik dan niet mee kom dan doe ik dat niet en zorg ik dat ik eerst alles in orde heb. In ieder geval jullie zien me hoogstwaarschijnlijk nog wel verschijnen, en tips zijn natuurlijk altijd welkom.
 
Last edited:
ben je al eens een x op een race wezen kijken?
ga daar is gewoon een paar rijders langs en doe wat info op.
 
ik reed met standaard veer ja flip,
maar heb hem er gelijk afgegooid .
dat is klote echt waar
als je te plat door een bocht gaat stuiterd je achterkant heen en weer.
dacht ddat het wel kon met standaard veer maar toch niet
daarom heb ik nu ook een Rs24 besteld/gekocht.
 
Maar een rs 24 is dus goed genoeg? omdat een rs 24-10 alweer 250 ofzo duurder is.
En met welke bougies rijden jullie?
En mag ik gwn met een stage 6 power filter rijden omdat ik in het reglement iets las over een airbox?
En waar kan ik het besten zo'n voorvork bestellen want ik heb ze tot nu toe alleen bij easyparts gezien maar ik vind easyparst voornamelijk erg duur.
En is een hpi een goed ontsteking die van 220 niet die van 550 of is die malossi beter?
Ik weet het sorry veel vragen maarja moet ergens mijn kennis vandaan halen
 
Je zou eens bij wat projecten op dit forum kunnen kijken, hier zitten ook een aantal scooters bij die voor de stage6 cup zijn klaargemaakt.
 
@ flip
rs 24 lijkt mij gewoon goed,
die 24 is voor 24 uitgaande kliks voor de afstelling van je veer.
en die rs 24 10 heeft 24 uitgaande kliks en 10 ingaande kliks als ik het goed heb.
en verder rijd ik met een denso bougie,
en zelf rijd ik met een hpi 04
 
Oké dan neem ik die denk ik ook.
Heb ook die vork voor 490 gevonden op scootparts en op easyparst was die 690 mjaa voor dat geld kan ik bijna een zip kopen met een rs 24 voorveer 8P
 
Geloof me nou, zo'n vork is een must have op een NRG...

Nie tdat mijn rondetijden er op vooruit gaan, maar wel het vertrouwen in de machine. De rondentijden komen dan vanzelf wel
 
Als je zo,n vorkje goed voorelkaar hebt dan wil je echt niet anders meer!!! Trust me..
En over weg gooien na een valpartij, Ik rij nu dik 3 jaar met de zelfde vork en heb pas 1x een kromme poot gehad!!! En om nou tezeggen dat ik nooit iemand aan heb getikt is ook niet waar!! Als je niet zeker weet wat je wil koop dan gewoon meteen een zippert..
Iedereen die NIET met een zip rijd is gek zeggen ze altijd tegen mij
Suc6 verder
 
kerel weet niet wie je bent ofzo wil het niet eens weten maar als slome en ik op een nrg willen rijden rijden wij daar toch op?
bemoei je met je eigen :L
 
graftak.. hij heeft ng meer ervaring als jij n een hleboel andere bij elkaar dus stfu..:L

beetje rustig aan tegen mr touber
 
Hey kan je me een sukkel vinden maar ik rij al ietsjes langer als jou op een Nrg in de rondte!!
Kijk maar eens goed wat er nog meer in de open 70 voor een nrg,s mee rijden...........