Stage6 Area 51 straatscooter

melf #50

Well-Known Member
Aangezien ik nog steeds mijn Aprilia Area51 heb en er dan nog wat leven in dit forumdeel blijft , heb ik even een nieuwe pagina aangemaakt voor dit project.

Het is begonnen met mijn Aprilia Viper , die had ik gekocht voor 100 euro , in onderdelen waarvaan vele in slechte staat , veel onderdelen vernieuwd en het resultaat was niet verkeerd , een straatscooter met DR70 cilindertje , Metrakit uitlaat , minarelli hori vetanding en 21mm Dell'ortho.

Foto-GDLI3DYA-D.jpg

Foto-3OSDU3JD-D.jpg

Foto-EN33SSI8-D.jpg



Aangezien de scooter niet al te snel liep (ongeveer 85/90) en ik wel wat anders wou heb ik de Viper te koop gezet , toen reageerde iemand die de scooter wel wou ruilen met een Aprilia Area51. Eerst was ik wat huiverig , want wat moest ik er mee , maar ik zag er ook wel wat bijzonders in dus maar geruild. Van ruilen komt huilen zeggen ze en eerlijk gezegd had ik de Viper liever verkocht maar toe maar...

Dan komen we dus aan bij de Area 51 waar het om gaat , ik heb de scooter eerst maar eens gedemonteerd , en dan ga je dingen tegenkomen , het was niet de mooiste meer , de kappen heb meteen maar verkocht..

Foto-X4B7NMXY-D.jpg

Foto-DNUICAAA-D.jpg

Foto-RI3MRFSE-D.jpg



Omdat ik dus steeds meer tegen kwam wou ik de scooter vanaf het begin op bouwen , en dit ging in het begin wel goed maar omdat ik nog meer scooters en brommers had kwam dit een beetje op een zijspoor. De scooter heeft een tijd lang op zolder gelegen , dus er zullen eerst foto's tussen zitten van een hele tijd geleden , maar sinds kort ben ik weer wat onderdelen gaan verzamelen , allemaal low budget maar ik ben er weer mee bezig en een stukje verder gekomen :)

Het blok had ik voorzien van een Stage6 Pro cilinder , en een Stage6 Pro replica uitlaat , hiervoor moest wel het subframe worden aangepast.

Foto-ZJUJIL8N-D.jpg

Foto-I7Z7ETV8-D.jpg

Foto-RTTQMX6V-D.jpg

Foto-SET4DJBE-D.jpg


Na dit te hebben afgesteld viel me het allemaal een beetje tegen , vooral de uitlaat deed het niet best vond ik , met een Shot liep het stukken beter maar ik wou alles Stage6 maken zover het mogelijk was. Het uiterlijk van de scooter vond ik ook niet echt wat , dus maar besloten om het nu helemaal van 0 op te bouwen met zoveel mogelijk onderdelen van Stage6 en STR8.

Het frame is gestraald en opnieuw zwart gespoten , alles standaard aan het frame omdat het een straatscooter is en ook blijft. Het blok heb ik er weer onder vandaan geschroefd en nu maar serieus bezig!

Wat mij nogal ergerde was het subframe rubber , deze was slecht en ik vind een Area nou niet bepaald strak sturen dus heb ik een aluminium bus gedraaid die ipv het rubber komt. Bovendien zijn de rubbers slecht verkrijgbaar en best prijzig voor zo'n stukje rubber en plastic. Wel heb ik een nieuwe subframe deel besteld wat aan het blok komt omdat ik de andere (niet zo mooi) verlast had.

Foto-BQEPDIOG-D.jpg

Foto-8BNTLAHM-D.jpg

Foto-8OSXOHZG-D.jpg


Het blok heb ik ontvet en zwart gespoten , dit leek mij wel een goeie kleur voor een Stage6 Area :) Ook meteen voorzien van een nieuwe Stage6 krukas met pen 12.

Foto-E8T88BQJ-D.jpg

Foto-KX4HCYTK-D.jpg

Foto-CKSGNNXV-D.jpg



Tot zover even ...
 
Advertisement - register to remove this

Martini , ik heb er al teveel energie in zitten om het niet af te maken en ik kan er ook slecht tegen om half afgemaakte dingen te verkopen. In onderdelen blijf je altijd wel ergens mee zitten en niet af voelt alsof ik niet genoeg mijn best heb gedaan :p De Area staat nu even weer onder het doek omdat ik met mijn Aprilia Rs bezig ben. Ik zal binnenkort even weer wat foto's uploaden.
 
Hee Melf. Ben je nog aan de area toegekomen? Ik lees al ruim tien jaar berichten van je. Hoop dat je nog steeds met scooters bezig bent. Groet
 
Back
Top