Stage lopen in het buitenland.

Ik wil gewoon goed voorbereid mijn stage in gaan, en zelfs Engels is bij mij nu redelijk slecht, en dat wil ik gewoon niet. Ik ga wel een land kiezen waar ik me in het Engels goed verstaanbaar kan maken, Australië of Zweden staat hoog op mijn 'lijstje'.
 
Let wel, Zweden is echt super duur! 800 - 1000 ben je per maand zo kwijt heb ik gehoord van mensen die erheen waren geweest. Nu hoeft het niet altijd een probleem te zijn, maar als het goedkoper ergens anders kan, lijkt het mij ook goed.

Wat doet jouw school trouwens allemaal internationaal? Je kan ook gewoon een link geven van je school, kan ik zelf even rondneuzen:p

@ iedereen die zegt dat ze iets van plan zijn of iets hebben gedaan, vertel wat meer. Waarheen, wat gedaan, waarom daar, hoe lang etc etc.
 
www.hva.nl zit ihj geloof ik ;) Ik moet in september een half jaar verplicht op exchange, heb er ook goed zin in. In januari moet ik ranken, ben er nog niet helemaal uit wat ik als top5 op ga geven.
 
Ik moet aankomend jaar 6 tot 10 weken naar het buitenland. Nu ben ik helaas afgewezen bij KTM omdat ze geen mensen hadden die mij konden helpend daar. Dus dat is wel jammer.

Moet nu nog weer een nieuw adres vinden. Heb wel wat dingen in mijn hoofd, maar of ik er komen kan 8P
 
heb het zo beetje door gelezen..
Sommige werken dus in het buiten land.(stage).
Andere studeren in het buitenland op andere universiteit?

Studeer dan zelf niet meer.. Reis voor mijn werk wel heel erg veel(ben meer in buitenland dan NL)
Heb goede ervaringen met China(Shanghai en Bejing wordt vrij goed engels gesproken.Heb dan een maand in Wuhan gezeten buiten het hotel geen engels.), Kroatie (zagreb ook echt mooie stad!), Zou ik ook echt een graag een keer terug gaan.
Volgende week 2 of 3 weken zweden. Zoals ik hier lees wordt dat dus redelijk makkelijk als ze daar goed engels spreken :).
Engenland trekt me niet zo. Het is wel aardig.. Maar heb een maand in londen gezeten. Maar tis niet echt iets voor mij gewoon gekeken naar de levens stijl en gewoontes. (thee is wel lekker.)
Duitsland is op zich wel ok, Maar dan moet je weer goed thuis zijn in duits. spreken vrij slecht Engels.

Verder lijkt me Japan of Canada en zuid amerika ook wel heel tof om daar tijdje naar toe te gaan!
 
Stage of werken?

Kan je er meer over te vertellen? Lijkt mij namelijk ook mooi ergens in Azië te zitten :).

Als ik alleen al weet waar ik heen wil, dan ben ik al een heel eind om het allemaal rond te krijgen.

Stage. Je moet gewoon een goed toffe stad uitzoeken, Shanghai, Hong Kong of Singapore zou mijn top3 zijn. Singapore spreken ze prima Engels, misschien handig :)

Ze hebben daar veel minder te besteden, dus je moet een grote (rijke) stad uitzoeken anders is er geen zak te beleven. De kleinere steden die ik heb gezien in China (4-5 miljoen inwoners) waren gigantisch saai, daar wil je echt niet wonen!
 
Let wel, Zweden is echt super duur! 800 - 1000 ben je per maand zo kwijt heb ik gehoord van mensen die erheen waren geweest. Nu hoeft het niet altijd een probleem te zijn, maar als het goedkoper ergens anders kan, lijkt het mij ook goed.

Kan ik wel even op inhaken, zit nu immers zelf in Zweden. Levensonderhoud (lees: boodschappen) kom je niet duurder mee uit dan in NL. Alcohol is wel duurder dan in NL, maar als student heb je het gelukkig goed met 'private parties' en studentenavonden... Verder is het maar net hoe gek je het zelf maakt; doe je veel trips, ga je veel uit, etc. Kamerhuur trouwens, is niet duurder dan in NL, betaal 375 euro voor een studio met eigen keuken en badkamer op 15 minuutjes afstand van de stad!Als je in NL elk weekend 2 avonden uitgaat, 1 keer in de maand een weekend weg gaat, je kamerhuur 350 euro is, kom je ook wel aan die 800 euro per maand;)
Neemt inderdaad niet weg dat er goedkopere plaatsen te vinden zijn als het goed is!


@ Azie verhaal; ik vraag me af hoe je dan aan een mooi bedrijf bent gekomen:) Klinkt namelijk goed vet! Kwestie van zelf bedrijven aanschrijven of via een organisatie/studentenbureau?
 
Ik zit momenteel voor mijn studie Logistiek en Economie (HAN) in Noorwegen. Dit is mijn 'laaste semsester' school, vanaf januari begin ik aan mijn OAD bij een Nederlands bedrijf.

Begin vroeg genoeg met plannen, als je een studie volgt in het buitenland zijn er vaak maar een beperkt aantal plekken vrij op de partner universiteit!

Hoe rekening met je budget! Hier in Noorwegen is alles gemiddeld 3x zo duur als in Nederland. Gelukkig krijg je de Erasmus beurs, en je studiefinanciering word ook meer aangezien in mijn geval ik nu uitwonend ben!

Mocht je de kans krijgen om te gaan, pak hem met beide handen aan. Ik heb eraan getwijfeld, maar ben nu zo blij dat ik toch gegaan bent. Het is niet alleen goed voor je CV, maar als persoon word je zoveel wijzer, je hebt contacten met een diversiteit aan culturen, leert een ander land kennen en leert jezelf kennen!

Ik heb nog 5 weken (van de totaal 20). Let er wel op, zoals in mijn geval als je stage moet lopen direct na je terugkomst in Nederland, dat je dit van te voren regelt. Het kan lastig zijn een stage plek te regelen wanneer je in het buitenland zit.
 
Let wel, Zweden is echt super duur! 800 - 1000 ben je per maand zo kwijt heb ik gehoord van mensen die erheen waren geweest. Nu hoeft het niet altijd een probleem te zijn, maar als het goedkoper ergens anders kan, lijkt het mij ook goed.

Wat doet jouw school trouwens allemaal internationaal? Je kan ook gewoon een link geven van je school, kan ik zelf even rondneuzen:p

@ iedereen die zegt dat ze iets van plan zijn of iets hebben gedaan, vertel wat meer. Waarheen, wat gedaan, waarom daar, hoe lang etc etc.


Waarheen is nog totaal onduidelijk, wij krijgen veel hulp daarin aangeboden via studieverenigingen. Dus het is ook een beetje kijken wat er voor opties zijn zeg maar. Het zou dan gaan om een afstudeer opdracht bijvoorbeeld bij een bedrijf in china.
Zweden, australie, evt iets richting azie vind ik wel interesant. USA oid trekt me totaal niet.
Bovendien kunnen we 3 maanden voor de minor op studie reis en dat zit ook wel in een van de plannen. Hier kun je ook al veel opdoen, en misschien dat je daarna zegd ik doe het wel of niet.

Een hoop vrienden en studie genoten(de wat oudere) hebben allemaal erg positieve ervaringen met dit soort reizen :)
Ik heb mijn studie aankomend jaar alleen een jaartje onderbroken dus zijn nog allemaal toekomst plannen.
 
Oké, mooi die verhalen over Noorwegen en Zweden, zijn ook twee landen waar ik over twijfel. Anders Australië, daar zou ik ook echt heel graag heen willen.

Amerika wou ik in eerste instantie heen, maar als Fysiotherapeut student is het echt moeilijk daar een stage plek te vinden (i.v.m. mensenrechten geloof ik).
 
Begin volgend jaar hier stage lopen:

liverpool.jpg
8)
 
Zo dat is vet zeg :D! Inderdaad wat ga je doen enz.?

Ik heb momenteel even geen motivatie om het allemaal te gaan regelen, komt wel weer.
 
Ik loop nu stage op Curacao, al bijna 4 maanden. Ben ook met verschillende plekken bezig geweest in de VS en andere landen. Volgend jaar een master doen en kijken of ik daarbij ook nog naar het buitenland kan, wil graag naar Azie!
 
Was heel wat anders van plan, maar kwam laatst ingesprek met iemand over buitenlandse stages, en zijn dochter heeft er ook stage gelopen. En dat was haar zeer goed bevallen.

Dus gesprek met zijn dochter gehad, over hoe en wat, en dat leek me wel wat..! Toen tijdje gewacht met wat voor stage's we van school kregen: Duitsland (Bremen of Munchen) of Hongarije (Eger). Voor beide voel ik niet zoveel. Dus nu zelf deze stage geregeld, nu alleen nog een appartement oid vinden..

Voornamelijk taak: Buitenlandse mensen ontvangen, internationale sponsors, en de hele avond begeleiden enzovoorts. En ze proberen per land waar de stagaire uitkomt ook de sponsors bij te plaatsen (dus bij mij sponsors uit Nederland of België bijvoorbeeld).

Denk dat het goed tof gaat worden :W

image-161.gif


2168673104_efdb1e5882.jpg
 
Ik loop nu stage op Curacao, al bijna 4 maanden. Ben ook met verschillende plekken bezig geweest in de VS en andere landen. Volgend jaar een master doen en kijken of ik daarbij ook nog naar het buitenland kan, wil graag naar Azie!

Welk gedeelte precies? Ik heb er ook een tijd gezetten ! Bij mambo beach!
 
Ik had wat mailtjes in het rond gestuurt naar wat bedrijfen maar kon nergens niet echt terecht. Mijn baas had nog mail naar KTM gestuurd (hij is KTM dealer) of ik daar terecht kon. Moest mijn cv etc even sturen maar kon helaas niet. Dit vond ik echt jammer.

Vervolgens wat adressen gekregen van mijn oude stage plek. En naar wat rondvragen heb ik frankrijk toch maar laten droppen omdat ik met de taal etc zit.

Heb nu dus Lucas TRW gemail voor een plek. Nu alleen wachten of ik word aangenomen. Ze waren in ieder geval wel positief en wegens goede contacten via mijn oude stage plek ook nog wel haalbaar denk ik.
 
Ik woon in Punda, ken je wel denk ik?

Vanmiddag vrij, dus k ga maar es richting het strand, 29 graden :7

Ben benieuwd of je er nog steeds zit? Heb jij de stage en je appartement zelf geregeld of heb je dit door zo'n stagebureau op curacao laten regelen?
Maf ook via de PM
 
Ik heb nog een kleine 2 weken te gaan :( :(

Ik heb het laten regelen door wereldstage, ken je vast wel. Je moet wel een beetje geluk hebben met je stageplek en je betaalt ook vrij veel.

Het is allemaal wel zelf te regelen als je een beetje contacten hebt. Als je echt weet wat je wil kun je me PM'en, dan kan ik je wel verder helpen.
 
Back
Top