This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Stage 6Mk2 racing stottert

Kaydee

New Member
Ik heb een probleem met mijn zip type 1
er zit een zip 2000 blok onder met deze setup.
s6/rt subframe
21mm cp
Ddl 70cc high end
Stage 6 Mk2 racing cilinder
mhr krukas
vl13 membeaam
standaard ontsteking en cdi
3,5gr rollen.

Hij stottert heel erg, en ik vermoed dat het aan de ontsteking ligt. want met afstellen word het er niks beter op.
je voelt dat heel hard wil trekt maar gewoon tegen gehouden word.
Op het begin trekt ie autowheelie en dan begint ie echt te stotteren als een malle.
En volgensmij kan een originele ontsteking gewoon veel toeren draaien.
Ik heb dr ook een filmpje bij, alleen kan ik die hier niet in de bijlage zetten.

Iemand ervaring met dit probleem?
(scooter is lopend weg gezet, 2dagen stil gedaan en vonkt niet meer)

Een originele ontsteking kan best wat hebben maar misschien was het toch iets teveel van het goede en heeft de cdi de geest gegeven? Even kijken of ie wel vonkt met een andere cdi als je die hebt of kan lenen dan kun je dat in ieder geval uitsluiten

Stotteren is toch 99 van de 100x de carburateur die niet goed is afgesteld. Als je volgas geeft en het lijkt of ie ergens word tegen gehouden kijk eens wat ie doet met een sproeier die 20maten groter is.

DIe ontsteking gaat het wel even volhouden maar echt niet eeuwig dus zou een beetje rondkijken naar een HPI oid.

Zit er een killswitch op? Want heb ook regelmatig zonder koordje staan vloeken haha

bougie is koffie bruin dus lijkt dat de sproeier goed is.
Maar als ik ongeveer 7/8 seconde vol gas geef krijgt ie toch een ff een duwtje
Post automatically merged:

Een originele ontsteking kan best wat hebben maar misschien was het toch iets teveel van het goede en heeft de cdi de geest gegeven? Even kijken of ie wel vonkt met een andere cdi als je die hebt of kan lenen dan kun je dat in ieder geval uitsluiten
ik heb nog een cdi liggen, dus ik zal het proberen