stage 6 wig of Kiesler wig. Minarelli

5erveD

Active Member
Beste,

Ik ben in het bezit van een Kiesler wig.
Althans dat begrijp ik van de tuner. Zelf zou ik het niet weten en maakt het mij op zich niet zoveel uit als hij zijn werk maar goed doet.
Maar ik vermoed dat deze iets minder hoog is dan een stage 6 wig.

Is er iemand die de hoogte van de stage 6 wig kan opmeten ?
Wel redelijk precies aub.

Het probleem is nu als volgt door de Kiesler staat de carb te schuin en verliest die af en toe peut.
Niet veel maar na een stukkie rijden ligt er peut op het blok, net onder de carb.
Het geheel heeft geen lekkage of valse lucht maar het wordt er uit gedrukt of druppelt uit de vlotter overloop.
Het is geen groot probleem en hij rijdt prima, maar liever niet ;)

Mijn vermoeden is dat met een stage6 wig deze iets meer helling/hoogte geeft dat de vlotter net niet overloopt.
Het aanpassen van het vlotterspul heeft niet de voorkeur.
Dan wissel ik liever de wig.

Hoor het graag en alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Vlotter aanpassen is wss wel de makkelijkste/beste optie. Is opzich ook een vrij normaal iets om te doen, ze moeten iets kiezen als ie uit de fabriek komt en da's wss niet voor de hoek waar je em nu onder hebt staan ;)

M'n blok is even de deur uit, maar kan em daarna wel even opmeten voor je. Heb je alleen de hoek van de wig nodig of de hoek van wig + spruitstuk?
 
Ja, klopt.
Ze moeten iets.

Het niet willen aanpassen is meer iets van dat ik dat wel eens gedaan had maar dat liep niet zo goed af, hahaha.

Hoek of het aantal mm op het hoogste deel dan kan ik hem uittekenen.

Zag trouwens ook dat stage 6 r/t een opvulplaat heeft welke schuin wegloopt.
Dit kan ook voordeel opleveren.
Moet ik mijne even schuren.

Waar is je blok heen ?
Iets met sneller ;-)
 
Ja, klopt.
Ze moeten iets.

Het niet willen aanpassen is meer iets van dat ik dat wel eens gedaan had maar dat liep niet zo goed af, hahaha.

Hoek of het aantal mm op het hoogste deel dan kan ik hem uittekenen.

Zag trouwens ook dat stage 6 r/t een opvulplaat heeft welke schuin wegloopt.
Dit kan ook voordeel opleveren.
Moet ik mijne even schuren.
OK, opzich kan er niet heel veel mis gaan, mits je beetje voorzichtig te werk gaat, terugbuigen kan altijd :)

Ik ken geen schuine ophoogplaat voor Mina van Stage6, heb je daar een linkje of foto van?

Waar is je blok heen ?
Iets met sneller ;-)
Nee, helaas :p
 
OK, opzich kan er niet heel veel mis gaan, mits je beetje voorzichtig te werk gaat, terugbuigen kan altijd

Ik ben vreselijk lomp.
Alles in mijn handen gaat kapot :p

Had ook begrepen dat het kon komen door schuimen van de peut in de vlotter door een uitgedroogd, te hard, intake rubber.
Gaat ie shaky shaky van doen.

Vwb die ophoogplaat zie ik net dat het Derby en Mina am6 is. Maar het idee is prima mi.
Ga hier nog even mee aan de slag.

 
Hierbij nog een (groffe) tekening van Stage6 wig + spruitstuk voor Mina. Zal niet op mm correct zijn, maar dit zijn +- de afmetingen en hoeken.
 

Attachments

  • s6-wig.png
    s6-wig.png
    184.1 KB · Views: 9
Back
Top