Stage 6 > Wat voor benzine?

beta_ark112

Beta_Ark
Hallo mensen,

Ik heb een stage 6 50cc racing, nu heb ik een aantal keer opgepikt dat je het beste op euro 98 kan rijden.

Is dit echt zo? En is het erg als je gewoon op euro 95 of brommermix rijdt?

Alvast bedankt!

Advertisement - register to remove this

ligt eraan wat de rest van de setup word , als je een stage6 racing met een leovinci rr neemt kun je gewoon met je std olipomp en euro 95 gaan rijden , ga je er echter een evo50 uitlaat , 19mm carb etc. op zetten en/of zelfs tunen is het beter om zelf 1 :40 te mengen met goeie olie , je kunt 95 gebruiken , 98 is wel beter maar ook duurder ,en als je gewoon een std kop en std onsteking gebruikt kun je gerust 95 gewoon gebruiken , deed ik met complete evo50 setup ook altijd.

K had ook nog ff een vraagje, ik rij nu ook met Stage 6 50 ac@mina. Dit icm met:
-C16
-Hebo vario(3,4 grams)
-Fly@strakste trekveertjes(nog te slap:S)
-17,5 dellie (sproeier 98 )
Zou ik dan beter met 98 kunne rijden(meer vermogen?), of kan k beter met 95 blijve rijden(+extra olie natuurlijk)

dat ga je niet vernemen...

het gaat erom dat als je een brandstof hebt met een hoger octaan dat je de kop hoger op druk kunt hebben en dat kan meer vermogen geven , alleen hoe hoger de druk hoe meer kans op detonatie , maar hoe hoger het octaangehalte is hoe minder gauw het detoneert. om het maar even simpel te zeggen..

maar zo met stage6 50cc , als je de squish op 0,6/7 zet kun je gewoon met 95 rijden , de stage6 50cc koppen hebben een vrij grote inhoud. dus om met 98 te rijden is eigenlijk onzin , het is altijd beter dan 95 maar ook duurder maar ik vind het voor op straat onnodig.

Wout@Phantom said:
K had ook nog ff een vraagje, ik rij nu ook met Stage 6 50 ac@mina. Dit icm met:
-C16
-Hebo vario(3,4 grams)
-Fly@strakste trekveertjes(nog te slap:S)
-17,5 dellie (sproeier 98 )
Zou ik dan beter met 98 kunne rijden(meer vermogen?), of kan k beter met 95 blijve rijden(+extra olie natuurlijk)

Misschien dat je een andere koppeling moet nemen, aangezien je trekveren nog te slap zijn.

Een hebo koppeling zou misschien beter zijn i.c.m bijv. rode trekveren

K heb die pijp tijdelijk geruild voor m'n Yasuni R om gwoon ff te probere. K heb een rode drukveer van Malossi.
Maar de C16 presteerd toch wel goed hoor... maar k ben aant spare voor de evo 50.

[EDIT]K ben ook al aant kijke voor een hebo koppeling idd[EDIT]

hebo is idd beter ..

je zou ook een dpr kunnen laten maken , voor de std klasse heb ik ook een net uitlaatje , zijn er vast nog wel meer van bij dpr :P die geeft een lekker koppel bij een niet al te hoog toerental , dus mooi voor op straat

Back