This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

stage 6 teller DBO2R en hpi

ic7ice

Well-Known Member
Heeft er iemand ervaring met de verschillende aansluitingen van toerenteller bij deze teller op een binnerotor ?
Ikzelf gebruik momenteel een hpi 06 , maar heb een PVL analoog en PVL firestorm ook .

http://www.stage6.nl/shop/dashboard-db02r-oranje-p-16502.html

Er is de gebruikelijker manier , gewoon kabeltje rond bougie / of kabel draaiern .
Volgens stage 6 is dit de laatste manier om te proberen , daar deze manier storings gevoelig is ... de teller zou kunnen overslaan / flippen .

De beste manier volgens hun die storings vrij zou zijn, is met een splitkabel die je tussen de impuls kabel monteerd van cdi naar bobijn (HPI 06 ) . de handleiding van stage 6 is hier nogal vaag over en vermeld met nadruk dat je max 15 tot 24 volt peaks mag geven op deze manier ...

Ik heb m momenteel op deze manier aangesloten , en de teller werkt .
Maar ik durf niet gaan rijden ...
ik weet niet hoeveel volt de impuls geeft naar de bobijn toe , hierover niets te vinden bij HPI zelf .
Verder heb ik al geprobeerd om zelf uit te meten , maar ik krijg niet door van men meter .

Ik heb geen zin om de teller te bricken , en voel er niets voor om met een geflipte teller de scoot af te stellen ...

Iemand hulp ? thx
 
Tussen de bobine en de ontsteking is geen punt. Ik gebruik zelf de splitkabel nooit, maar steek hem altijd tussen het stekkertje op de bobine en de draad erbij.

Om de bougiekabel werkt die ook, maar dan dien je hem echt heel vaak te wikkelen (lees wel 20-30 keer).

Maar zoals je het nu hebt is het geen punt gewoon rijden.
 
Ok , thx voor de reactie

aan de split kabel hangt ook een stukje zwarte draad met een oogje aan ... K heb deze aan de massa van de bobijn gemaakt , correct ? of niet ?

Verder heb ik de 12V van batterij naar teller mee op de schakelaar van de waterpomp gemaakt , dus waterpomp aan = ook de teller aan .

Wanneer ik de pomp aflaat , en de scoot aantrap , flikkerd het schermpje aan en uit van de teller ... vreemd fenomeen ??

Thx
 
Goh ja ... met die kabeltjes rond de bobijn draaien heb k wel gehad ...

T is de makkelijkste manier maar heb al verschillende meegemaakt dat je de kabels 3 x mag herleggen wegens geflipte teller , vandaar ook de keuze voor het splitkabeltje .
Lijkt me logisch dat dit systeem beter zal werken .
 

Nee de splitkabel moet alleen tussen ontsteking, aansluiting bobine en teller. De draad die uit je teller komt heeft een witte en rode draad geloof ik.
De witte moet je aan de massa van de bobine hangen en de rode aan de splitkabel.

Slechts 1 keer flikkert die of blijft die flikkeren.
 
blijft flikkeren ... heb de indruk dat t ongeveer gelijk loopt met de vonkjes van de ontsteking ...

Gewoon constant
 


Euh ... kan het zijn dat je het oude model of ander model hebt ?

Die kabel van meter komt heeft 2 draden , 1 zwarte gewoon zonder klem of fiche op , deze zou voor de min van de benzine meter zijn ...
Ik vermoed dus gewoon plus van de batterij op de rode fiche van de meter in de tank , en die zwarte vanaf de st6 teller gewoon op de min .

De 2e draad die eruit komt heeft een schuif fiche waar je de kabel op aansluit naar cdi /bobijn / bougie etc . die heeft onderaan dan een schiufiche en een steekfiche en een oogje ...
De kabel van de steekfiche onderaan om tussen cdi / bobijn te zetten is gewoon wit .
Het oogje dat eruit komt is zwart .

Anders zal ik eens foto's nemen , ik weet niet hoe duidelijk deze gaan zijn , alle kappen staan op de scoot voor het ogenblik .
Anders haal ik ze er morgen af ...


Alvast bedankt voor de moeite !! :W
 
Hoi , na enkele maanden er tussen te zijn , accidentje gedaan ... voet en pols gebroken .
Maandje ziekenhuis achter de rug + revalidatie .

Dus noodgedwongen scoot project ff aan de kant moeten schuiven .

Na de draad weer volledig op gepikt te hebben , en eerst grondige inspectie van de scoot , kwam ik terug op de problemen met de stage 6 teller .

Ik heb zoals hierboven beschreven , de rpm teller tussen de kabel van de bobine van hpi aangesloten .

Wanneer de scoot op relantie draaid , geen enkel probleem , wanneer je rustig rijd ( voor zover dit gaat met de setup ) geen enkel probleem ...

Maar wanneer je volle gas gaat en op topsnelheid komt , valt het complete dashboard weg ...
Het dashboard uitschakelen en terug inschakelen en hij doet het weer :s .

Ik heb de kabel tussen de bobijn deraf gehaald , en dan valt het dashboard niet uit op volle snelheid ??

Iemand ideeén ??


Mvg ,

Ice
 
Owkay ,


het uitvallen van display was blijkbaar aan de setting hi / lo pickup singal .

Verder ook geprobeerd om het andere kabeltje te gebruiken , maar hier geen enkel singaal te pikken ... heb de kabel zowel om de bougie kabel gedaan , als om de bobijn etc etc vanalles geprobeerd niets uit de rpm teller te krijgen !

Krijg stilaan koppijn van die stage6 teller , mss een de R/T versie proberen ?

Is dit niet exact dezelfde teller , maar dan in een ander jasje ?
Volgens de functie's en de specs dat ik kan zien zou het men vermoeden wel eens kunnen bevestigen .

verder ook al beide temperatuur nippels om zeep ... eentje waarschijnlijk binnenin kapot ( is niets aan t zien maar werkt gewoon niet meer ) , ander 1 van de kabeltjes eraf gebroken .

Had nieuwe nippels besteld , maar deze blijken een andere aansluiting te hebben , eventueel kabeltjes overknippen en fiche veranderen .
De kabeltjes hebben geen kleurcode , is hier een + en een - aan ?
Of speelt dit geen rol ?


Stage 6 = brakke tellers = BAH !!