Stage 6 sub frame

5erveD

Active Member
Mogguh,

Ik ben bezig een stage 6 subframe na te maken van een origineel subframe.
Nu vroeg ik mij af of er iemand is die de maten heeft van het gesneden stuk.
Dat stuk dat er een beetje uit ziet als een Boomerang.
Lijkt mij 6 dik en 120 lang per poot.
Maar dit is een gok want ik heb geen stage 6 frame om af te kijken.

Als er iemand is die in de gelegenheid is om ze op te meten zou dat zeer gewaardeerd worden. Dan kan ik de plaatjes laten snijden.
Dit scheelt aanzienlijk en best bereid een passende beloning te realiseren.

Ik hoor graag of er iemand is die mij kan helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Monteer het subframe dat je gaat verlassen gewoon op een leeg carter als je dat hebt. Dan kun je alles rustig passen en meten, want het is de bedoeling dat je een dikke carb naar achter gaat rijden toch? Hou een cm ofzo vrij rondom de boutjes van je membraam en dan zit je goed. Kan je helaas niet aan de maten helpen want Piaggio heeft dat niet
 
Monteer het subframe dat je gaat verlassen gewoon op een leeg carter als je dat hebt. Dan kun je alles rustig passen en meten, want het is de bedoeling dat je een dikke carb naar achter gaat rijden toch? Hou een cm ofzo vrij rondom de boutjes van je membraam en dan zit je goed. Kan je helaas niet aan de maten helpen want Piaggio heeft dat niet

Zoiets zal het denk ik ook gaan worden.
Maar het is altijd makkelijker om te kopiëren dan zelf het wiel uit te vinden.
Heb geen reserve mina carter liggen. Dan moet deze er onderuit of ik moet een slopertje halen. Komt wel goed.

Zal er een tekening van maken en plaatjes snijden. Kan er eventueel op bestelling een knap subframe geleverd worden tegen een schappelijke prijs. Vond die €120,- teveel als ik het zelf kan maken ;-)
 
Kan er eventueel op bestelling een knap subframe geleverd worden tegen een schappelijke prijs. Vond die €120,- teveel als ik het zelf kan maken ;-)
Heel slim, dat probleem had ik dus ook toen ik een ander subframe voor mn zip nodig had. Malossi en 2ast subframes waren door de 200 euro. Maat van me heeft er 20 nagemaakt en voor de helft van de malossi subs verkocht. Ideaal want sommige "simpele" dingen zijn gewoon te duur. Succes in ieder geval
 
Heel slim, dat probleem had ik dus ook toen ik een ander subframe voor mn zip nodig had. Malossi en 2ast subframes waren door de 200 euro. Maat van me heeft er 20 nagemaakt en voor de helft van de malossi subs verkocht. Ideaal want sommige "simpele" dingen zijn gewoon te duur. Succes in ieder geval

Ja, dacht maak hem zelf wel.
Ik snap wel dat die dingen duurder zijn.
Het moet ontworpen worden enz
Maar een stukkie pis bakken staal mag niet zo duur zijn in mijn ogen. Al helemaal niet als je een serie van ugh stuks maakt/besteld.

Ik maak ze overigens gewoon van originele sub frames. Dat gedeelte waar die rubbers in gaan kan ik niet zetten op de zaak ;-)

Yep, als je wilt mag je er best eentje even lenen. Wordt alleen wel volgende week, ben vanaf morgen paar dagen weg. Stuur maar PM als je interesse hebt.

Top!
Zal je even ene bericht sturen.
 
Back
Top