ik heb deze cilinder gebruikt met allerlei setups ,van std uitlaat tot echt leuke uitlaatjes , op een std uitlaat reageerd deze cilinder zeer fel en loopt behoorlijk en lekker stil. en dit met een std carb , zeer leuke wheelies mee te maken
en voor de rest alleen andere membraanplaten en een andere vario. en afstellen natuurlijk
dus zoveel hoef je niet te doen
wil je wat meer lawaai en wat meer power in het middengebied en op top zou je kunnen denken aan een uitlaat zoals Gianelli shot of Yasuni R bijv.
verder is het wel verstandig met 70cc om minimaal de membraanplaten te veranderen , en de krukas is ook iets wat je het beste kunt vervangen omdat deze het vaak niet aan kan. en voorkomen is beter dan genezen
loopt je de krukas wel kapot kun je weer alles nieuw kopen , zonde dus..
een andere vario is vaak mooier af te stellen ,dat is dus ook wel een aanrader.
en een andere overbrenging is vaak ook verstandig omdat de std vertanding vaak te kort is met het juiste vermogen. met de std uitlaat wat mijn ovebrenging eigenlijk al te kort zelfs.
Het nadeel echter aan deze cilinder vind ik dat de kop niet altijd recht zit , en dat kan leiden tot een zuiger die tegen de kop aan komt , ook wil de Koelvloeistofslang er nog weleens af knallen , dit komt omdat het tuitje niet is voorzien van een randje en de tuit taps(conisch) afloopt, waardoor de slang er zo af schuift.