This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Stage 6 Set-up op straat?

Rubenies

Bike? Wtf is that!?
Beste,
Ik ben van plan een aerox te gaan kopen (bouwjaar 2003)
Nu was mijn vraag, zou ik veel trekkracht winnen met deze cilinder van stage 6 en is het een goede cilinder voor dagelijks gebruik? http://www.scootshop.be/shop/product_info.php?cPath=29_426_78&products_id=467
En wat is de beste cilinder (Met Pen 10 of pen 12)?

Moet ik voor deze cilinder nog andere onderdelen aanpassen? (Krukas, vario, koppeling?) En zo jah, welke?
En welke uitlaat en carburateur past hier het beste bij?

Edit: Ik heb gehoord dat de stage 6 cilinders moeilijke uitlaatpoorten hebben om aan te sluiten

Mvg,
Ruben
 
Last edited:
Je moet heel wat aanpassen om met deze cilinder optimaal rond te rijden.
-krukas (power-one,doppler,stage6...) pen10 of pen 12 maakt op deze cilinder niet veel uit
-uitlaat yasuni R ofzo
-carbu voor puur op straat 17.5mm wil je iets meer kracht maar met meer verbruik/afstelwerk 19/21mm
-malossi vario
-carbon kleppen voor de veiligheid of ineens een v-force(stage6)/malossi menbraam
-bougie graadje 8

hiermee zal hij al zeer leuk rijden mits goed afgesteld, krijg je de koppeling niet goed afgesteld of is deze al versleten mss nog een delta clutch erbij nemen en ineens een verse riem

Dit had je ook wel met de search kunnen vinden.
 
Ik heb de search gebruikt maar niks nuttigs gevonden hier.
Waar zie ik welke bougie echt geschikt is? Ik bedoel, waar zie ik of deze graad 8 is?
En past elke carb. op eender welk blok? Want ik zie nergens op de site 'geschikt voor minareli hor.' of 'peugeot speedfight' oid
En welke vario-koppeling raad je aan?
Kan je misschien een link van deze vario of koppeling sturen?

Edit: krijg je hier 'autowheelies' uit?

Alvast bedankt,
Ruben
 
ik heb deze cilinder gebruikt met allerlei setups ,van std uitlaat tot echt leuke uitlaatjes , op een std uitlaat reageerd deze cilinder zeer fel en loopt behoorlijk en lekker stil. en dit met een std carb , zeer leuke wheelies mee te maken en voor de rest alleen andere membraanplaten en een andere vario. en afstellen natuurlijk

dus zoveel hoef je niet te doen

wil je wat meer lawaai en wat meer power in het middengebied en op top zou je kunnen denken aan een uitlaat zoals Gianelli shot of Yasuni R bijv.

verder is het wel verstandig met 70cc om minimaal de membraanplaten te veranderen , en de krukas is ook iets wat je het beste kunt vervangen omdat deze het vaak niet aan kan. en voorkomen is beter dan genezen loopt je de krukas wel kapot kun je weer alles nieuw kopen , zonde dus..

een andere vario is vaak mooier af te stellen ,dat is dus ook wel een aanrader.

en een andere overbrenging is vaak ook verstandig omdat de std vertanding vaak te kort is met het juiste vermogen. met de std uitlaat wat mijn ovebrenging eigenlijk al te kort zelfs.


Het nadeel echter aan deze cilinder vind ik dat de kop niet altijd recht zit , en dat kan leiden tot een zuiger die tegen de kop aan komt , ook wil de Koelvloeistofslang er nog weleens af knallen , dit komt omdat het tuitje niet is voorzien van een randje en de tuit taps(conisch) afloopt, waardoor de slang er zo af schuift.
 
Is er misschien een betere 70cc set-up, cilinder voor op straat met eventueel minder nadelen, buiten de DR70?
Ik zou hier graag een lekkere optrek uithalen met eventueel 'autowheelies'

Mvg,
 
tja , autowheelies is moeilijk te zeggen..

maar er zijn genoeg combinaties te maken iig..

tegenwoordig zijn er veel cilinders die het goed doen , wil jke veel koppel op een vrij laag toerental zou ik in de eerste instantie de std uitlaat combineren met een 70cc die vrij laagtoerig is , en dan kun je vaak het beste een cilinder nemen met 2 veren.

ik vind bijv. een Polini gietijzer (niet de corsa) op en minarelli LC heel goed reageren icm std uitlaat als ook met andere uitlaten , iig een stuk beter dan een DR70 , maar is wel weer duurder , er zijn meerdere cilinder die zo presteren , zoals de MHR replica bijv. de Malossi sport vind ik persoonlijk net iets minder. mja ,er zijn vrij veel cilinderkitjes die het goed doen wat optrekken betreft op lage toeren dus moeilijk om allemaal even op te noemen.
 
Onder de aerox ligt een volledig ori blok met technigas next chroom uitlaat denk ik.
Ik weet dat dit niet de beste uitlaat is, maar is erop gezet door de vorige eigenaar.
Ik dacht aan deze set-up:

-DR70 of Stage 6 pro 70cc
-power one krukas
-std carb.??? (Of beter met 17.5mm?)
-Vertanding??? (Moet deze aangepast worden)
-technigas uitlaat??? (goede uitlaat voor deze set-up?)
-power one vario
-koppeling??? (geen idee)

Zoals je ziet zit ik nog met enkele vragen ivm de carb. vertanding, uitlaat en koppeling.

Mvg,
 
die tecnigas gaat erg tegenvallen op een 70cc setup , daarvoor zou ik zeer zeker een andere kopen.

je kunt ipv powerone ook een Rito kopen.

een 17,5 geeft net wat meer , opzich wel de moeite waard.

de std vertanding is gewoon te kort voor 70cc , dat is gewoon een feit , wat jij er zelf mee doet moet je natuurlijk zelf weten.

koppeling eerst gewoon std laten , dit wil meestal prima.
 
okee, denk je

Maar kan je nog wat meer uitleg geven over de vertanding?
Ben hierin namelijk niet erg thuis 8P
Dan bedoel ik:
-Merk van vertanding (satge 6, malossi...)
-Zowel primaire als secundaire?
-Is dit zelf te plaatsen? (nog geen ervering)
-...

Mvg,
 
tja , dat ligt er een beetje aan hoe de scooter reageerd ,en heb je een goeie uitlaat zoals bijv. een Shot kun je er makkelijk een 15-42 secundaire vertanding in zetten , maar met een andere uitlaat kan het zijn dat ie wat korter kan blijven.

vertanding moet geperst worden , soms heb je in de juiste verhouding ook setjes met een voorgeperste as erin.
 

Dus het beste zou zijn door de dealer te laten plaatsten of iemand met verstand *D8P

Mvg,
 
het spul eruit halen kun je zelf wel als je goed oplet hoe het zit , geen probleem ,alleen overpersen ben je een pers voor nodig.