Stage 6 remklauw met adapter sluit niet goed aan

Zip_17

New Member
Hallo,
Ik heb onlangs een sp vork gekocht en daarop zat een stage 6 adapter. Nu heb ik ook de bijbehorende remklauw van stage 6 gekocht (MKII). Het voorste remblok zit zeer strak op de remschijf terwijl de achterste er juist veelste ver vanaf zit. Dit kun je zien in de foto’s.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt

Attachments

• IMG_0058.jpeg
    IMG_0058.jpeg
    268.3 KB · Views: 26
  • IMG_0063.jpeg
    IMG_0063.jpeg
    243.7 KB · Views: 25
  • IMG_0060.jpeg
    IMG_0060.jpeg
    255.5 KB · Views: 23
Advertisement - register to remove this

Kromme schijf? Maar zou het eerst eens op druk zetten als ik jou was. Dan draai je de 2 imbusbouten waar je klauw mee op de adaptor zit los dan druk je je rem in en dan centreert deze zichzelf.

Of je bent een ringetje vergeten bij de montage van de adaptor

Kromme schijf? Maar zou het eerst eens op druk zetten als ik jou was. Dan draai je de 2 imbusbouten waar je klauw mee op de adaptor zit los dan druk je je rem in en dan centreert deze zichzelf.

Of je bent een ringetje vergeten bij de montage van de adaptor
Bedankt voor de reactie!
Kromme schijf is het niet. Maar ik heb eens even goed gekeken en er zit een paar mm speling op de houder. Heb even een filmpje gemaakt dat je het goed kan zien.
De adaptor heb ik niet zelf gemonteerd (vorige eigenaar) dus als er een ringetje is vergeten en dit ook de oorzaak is van de speling dan heb ik wel een probleem. Zou dit de oorzaak zijn of is het waarschijnlijk iets anders?
Video speling:

Moet een ring of ringen tussen. Even de ruimte opmeten en een passende ring maken. Email sturen naar stage 6 kan je ook doen of het los wordt verkocht. Maar het zal wel eindigen bij het zelf maken van ringen.

Moet een ring of ringen tussen. Even de ruimte opmeten en een passende ring maken. Email sturen naar stage 6 kan je ook doen of het los wordt verkocht. Maar het zal wel eindigen bij het zelf maken van ringen.
Ik heb even de slagmoer sleutel gehaald en hem losgemaakt en beide ‘originele’ ringen van piaggio zitten erop, 1 in de wielnaaf en de kering. Is het dan een idee om nog zo’n kering te bestellen? Ik heb namelijk niet het gereedschap om zelf zo’n ring te maken. Ik heb ook nog even beter gekeken naar de speling en als die in zijn bovenste punt zit(foute punt) dan valt die kering precies in de wielnaaf.
Die speling klopt natuurlijk niet, maar buiten dat... Heb je hier niet ook een remschijf van stage 6 bij nodig?
Nee is als het goed is niet nodig is wel aan te raden natuurlijk voor race doeleinden, maar daar gebruik ik hem niet voor.

Ik heb even de slagmoer sleutel gehaald en hem losgemaakt en beide ‘originele’ ringen van piaggio zitten erop, 1 in de wielnaaf en de kering. Is het dan een idee om nog zo’n kering te bestellen? Ik heb namelijk niet het gereedschap om zelf zo’n ring te maken. Ik heb ook nog even beter gekeken naar de speling en als die in zijn bovenste punt zit(foute punt) dan valt die kering precies in de wielnaaf.

Nee is als het goed is niet nodig is wel aan te raden natuurlijk voor race doeleinden, maar daar gebruik ik hem niet voor.
Op het juiste antwoord te krijgen zal je even moeten wachten tot er iemand met de juiste Piaggio kennis tevoorschijn komt..

Enigste wat ik zo snel heb kunnen vinden is dat er twee ringen bij de houder worden geleverd van stage 6. Nu weet ik niet of dat klopt en/of je dus die twee extra ringen mist?
Ik heb geen sp vork hier liggen of een h2o staan. Daarom kan ik ook niet met je meekijken wat de juiste oplossing zou kunnen zijn.

Wat je wel kan doen als er hier niemand reageert, bel morgenvroeg is die gasten van VLcustoms op in Doetinchem. Die moeten het haast wel weten want daar staat genoeg op dat gebied...

Back