Stage 6 racing loopt niet lekker

Firstclassweed

Well-Known Member
Ik heb een probleem met mijn Aprilia sr. Ik heb deze scooter gekocht als een wrak zegmaar en heb het hele blok gereviseerd dus elk lagertje enz is nieuw. Ik heb het blok natuurlijk ook opgevoerd met onderstaande set-up. Nu heb ik het probleem dat als ik volgas rijd zit hij vaag te stotteren maakt niet uit met welke sproeier (80-110 geprobeerd). Het enigste wat dus niet nieuw is, is mijn ontsteking maar deze vonkt wel gewoon goed? want als ik rond halfgas rijd doet hij het wel gewoon goed. Ik heb ook al op valse lucht gechecked en een extra massakabel getrokken.

Set-up:

Stage 6 Racing 70 Mina Hori (NGK 9)
Yasuni C16
Dellorto 21 Black
Malossi E5 Filter+Kap
Malossi Overrange (rode drukveer 3,6g rollen)
Power 1 Krukas
Polini 3G Koppeling
Std ontsteking
Std membraan met carbonnen kleppen.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb net nog ff gekeken maar ze sluiten inderdaad niet goed af me membraanplaatjes :S ik wil dus een nieuw membraan aan gaan schaffen maar welke is aan te raden voor niet al te veel geld? En het is een ongestoorde bougie ja maar heb nog geen andere getest want hij zit er een paar heen en weer door de straat in.
 
Neem aan dat je ook de juiste bougie hebt? (lange schacht geloof ik?)

Hoe slecht sluiten de plaatjes af? Een beetje licht doorlaten mag niet zo heel veel uitmaken.
 
Volgens mij maakt het weinig uit hoe goed de membraan plaatjes afsluiten in stilstand, zolang hij start zal dat wel goed zitten.

Theoretisch:
Starten doe je misschien met 200 toeren per minuut (2-3 toeren per kick in 1 seconde of zo).
Membraan plaatjes gaan open door onderdruk (Vacuüm) in het carter, maar worden ook dicht geduwd door de druk in het carter (Door de schuine stand zal er meer druk op de buitenkant komen dan aan de binnenkant, de vorm van het carter (Waar het membraan in valt) speelt uiteraard ook een rol).
Dat de membraan plaatjes zelf terug willen is mooi meegenomen, maar dat zal weinig uit maken bij een paar duizend toeren per minuut als de scooter loopt.
 
Ja starten deed hij ook gewoon goed was 1x kicken en lopen maar het probleem was dus om boven halfgas te komen zegmaar want dan ging hij vaag stotteren enzo. Maar ik heb gister nog een 2e originele ontsteking binnengekregen dus die zal ik er vanmiddag na school ff opschroeven.
 
Heb ook een andere std ontsteking geprobeert maar dat is het ook niet. Mijn carb is een 2e hands dellorto 21 black maar die is niet helemaal lekker denk ik dus heb een nieuwe dellorto 21 besteld hopen dat dat het is dan.
 
heb je al geprobeerd om je motor warm te laten worden voordat je gas gaat geven?

klinkt lomp, maar ik hoor wel vaker mensen zeggen dat hun motor zo stottert.
blijkt dat ze gelijk het gas opentrekken en na 1/2 minuut al de conclusie hebben getrokken dat er iets mis is.
 
ik had het probleem ook... ik dacht ontsteking die vervangen maar deed hij weer hetzelfde.. dus heb ik de electrode punt van de bougie iets dichter bij elkaar gezet en probleem opgelost....
 
Back
Top