Stage 6 Oversized Monster disk

speedfr3ak

Well-Known Member
Omdat ik weinig over deze schijf in de search kon vinden en ik geen topic uit 2004 wilde kicken open ik maar een nieuw topic.
Ik zou graag de meningen willen weten over deze schijf. Ik wil hem gaan monteren op een runner. Omdat mijn orginele schijf geroest is wil ik een andere en deze leek mij wel leuk. Indien er betere/andere zijn laat het weten.
 
Advertisement - register to remove this

Tsja, wat versta je onder beter? Er zijn altijd beter ;)
Ligt er natuurlijk aan waarvoor je hem gaat gebruiken.
Voor straatgebruik zou ik zo ie zo de Edelstale versie pakken, die niet of nauwelijks roest
 
ronnyracingteam said:
doe edelstalen staan rapper warm en geven dan mionder remkracht, die gewone is zeer goed rij er zemf me op circuit. ma voor op de straat kan de edelstalen wel dienen.


typegebrekje ofzo?


eens stage6 monsterdisc is niks voor op straat , veel te groot , kans dat er wat mee gebeurd is ook groter , zo'n schijf heb je zo krom als je niet oppast en omdat de schijf veel groter is merk je het een keer zo goed als ie maar een kleine afwijking heeft. persoonlijk ben ik dan ook van mening dat een stage6 monsterdisc gewoon TE groot is.

ik heb zelf een 220mm (zelfde als std runner) schijf van Metrakit (zwevend) , dit remt al meer dan genoeg , dus waarom zou je het risico nemen met zo'n grote schijf? en het word ook nog winter , de kans dat de schijf dan lelijk word is erg groot ,ik zou persoonlijk gewoon een 220mm schijfje niet zwevend nemen , mja da's persoonlijk
 
Miss domme vraag, wat is het verschil van zwevende en niet zwevende schijf, ze worden toch allemaal met 3 bouten (bij aerox) vastgezet aan het wiel. Is zwevend als er een adapter bij zit voor de remklauw?? Iemand die het kan uitleggen.
 
Je schijf bestaat dan als het ware uit 2 delen die niet helemaal vastzitten aan elkaar. Hierdoor zit er een klein beetje speling op waardoor de schijf zich beter tussen je remblokken centreerd en dus beter remt.
Nu zit ik wel ineens te denken ik heb wel een "zwevende" klauw. Dezelfde als van een honda als ik het goed heb. Ik weet niet of dat wat uitmaakt?
 
Back
Top