This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

stage 6 koppeling.

Michael M

Well-Known Member
hallo heb een stage 6 koppeling gekocht, er zit een ringetje bij en een paar gewichtjes weet iemand hoe ik die erop monteer?

Mvg,
 
Ringetje zou misschien een shim kunnen zijn voor tussen je koppeling en je koppelingshuis, maar dat lijkt me sterk. Maak anders eens een foto ?

Die gewichtjes zijn WEL voor in je koppeling. In elk segment kunnen 3 gewichtjes. Hiermee zorg je dat je koppeling eerder aangrijpt (correct me if i'm wrong?).

Je moet de bovenste plaat op de koppeling losschroeven en dan kun je gewichtjes erin stoppen. Je kunt ook de trekveren helemaal los halen en het stelschroefje zodat je je segment helemaal naar buiten kunt draaien, op die manier kun je ook enkele gewichten erin stoppen.
 
dankjewel melf, iemand die het snapt ben ff lui om een foto te maken.. maar zag op marktplaats een stage 6 koppeling en die had een ring eromheen zitten met daarin 9 rondjes, dat had ik ook gekregen bij me stage6 koppeling. ga meteen ff uitproberen
 
Nou, mij lijkt doordat er meer gewicht in ieder segment zit dat het per segment een fractie van een seconde langer duurt om naar buiten te komen. Hierdoor zou je koppeling dus later aangrijpen.

Just my thoughts... Weet niet of het echt zo zit.
 
Ja, maar wat doet het precies.
Dat je moet testen snap ik ook.

Maar als je er bijvoorbeeld wel gewichten in doet, wat is dan het verschil tussen er geen gewichten in doen.

Dus verder verander je niks..

-

Ik heb zelf niet zo koppeling, dus kan het niet even testen.
 
Heb er zelf wel een liggen hier maar die is zo gaar als de tyfus... Was al zo krom als een hoepel toen ik hem NIEUW kocht... Ekte stage 6 kwaliteit.
 
Last edited:
Hoe zwarder die gewichten zijn des te sneller de koppeling aan zal grijpen. Omdat bij rotatie een zwaarder gewicht eerder naar buiten zal vliegen. Middelpunt vliegende kracht dus. Je kunt dus testen met de plaatd van de gewichten. Verder naar binnen of verder naar buiten (buiten is dan het draaipunt van het segment).

Dat is een beetje shoe het in elkaarsteekt dacht ik
Zelfde als bij een Deltaclutch. Die heeft ook van die gewichten die je met tandjes kunt verstellen
 
Oké, maar hoe zit het dan met de werking van de trekveren in combinatie met je koppeling zwaarder maken?

Ik bedoel, als je gele trekveertjes hebt, zal hij dus eerder aangrijpen met die gewichten erin?
Terwijl hij net zo snel aangrijpt als je witte trekveertjes erin doet zonder gewichten?

Of zit ik totaal fout te redeneren?
 
Nee, waarom dat?

Je zegt het zelf al 2 post hier boven .
Stel dat je atm alleen van witte trekveren voorzien bent en je krijgt je koppeling dmv die gewichten goed afgesteld.
Dan zou het een beetje overbodig zijn om dan een setje andere trekveren te kopen wat het zelfde resultaat geeft.