This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Stage 6 big racing laten tunen?

leonaerox

Well-Known Member
Hallo, ik heb een derbi staan in opbouw met:
Stage 6 77cc alu
Yasuni R4
28mm polini
HPI ontsteking op 2mm voorontsteking
Voor de rest alles polini, malossi
Het rijd wel aardig, maar ik wil er meer vermogen uit. Heeft het nut als ik deze 77cc laat tunen? Dus echt maximaal bewerken tot ie niet meer kan. Ik wil hier op de testbank toch echt wel de 22/24 pk aantikken. Zo niet dan gooi ik hier liever een metrakit pro race 4 80cc onder. Of een andere hele snelle cilinder. Iemand die ervaring heeft met deze cilinder na tuning??
 
Cilinder en carters op elkaar laten matchen voor de maximale flow en benzinetoename in de verbrandingskamer.

Qua tuning kan je cilinder altijd laten tunen, hoeveel vermogen behaal je nu op de test bank?

Tevens staat je vooronsteking op de HPI rotor veel te slecht, zou minimaal tussen 3~3,5 aanhouden. Ookal staat in de handleiding dat je 2mm vooronsteking aan moet houden maar dat is wel heel krap.

Kans op gaten in je zuiger vergroot je hiermee en de betrouwbaarheid gaat flink naar achteren....
 
Mijn dealer zegt dat mijn hpi op 2mm moet staan. Kan ik evt aanpassen nog. Ik heb hem nog niet gebankt, maar vind hem niet vlot genoeg. Weet eerst voldoende. cilinder word binnenkort maximaal bewerkt. Ben benieuwd wat er dan uit komt.