Stage 6 70cc vlinder Mina Hor

MOonBAse

Well-Known Member
Beste,

Voor een kennis van me zou ik volgende cilinder moeten monteren.

S6-7016601/R:
Stage6 Racing 70cc (mina hor LC) pen 10

Nu is er één klein probleem:
lcc.jpg


Ik heb nog nooit meegemaakt dat er bij de piston speling is voor de naaldlager.
En dit lijkt mij ook niet echt de bedoeling? Wat is hiervoor de oplossing?

Mvg,

Yannick
 
Advertisement - register to remove this

wat voor krukas?

ik zou zowieso niet met pen 10 gaan rijden , ik zou me juist geen zorgen maken over dat ie iets heen en weer kan maar eerder dat het pen 10 is...

en pen 12 is al weer een stukje breder mits je een goeie krukas hebt.

en die speling zul je toch houden mits deze krukas blijft zitten ,hoe dan ook..
 
Bedankt voor het meedenken,..

Maar de cilinder(+piston) en de krukas zijn beiden Pen 10. Het is een volle krukas, merk kan ik nu even niet opkomen.

Waarom ik me zorgen maak is omdat de naaldlager naar links of rechts zou kunnen bewegen, terwijl de piston en drijfstang onderling niet verschuiven. (waardoor er een ongelijke druk zou uitgeoefend worden op de drijfstang)

Een pen 12 krukas + piston steken is geen optie. Simpelweg omdat ze deze cilinder in een pen 10 uitvoering verkopen, en dan moet dit ook gewoon passen op een pen 10 krukas.
 
Bedankt voor het meedenken,..

Maar de cilinder(+piston) en de krukas zijn beiden Pen 10. Het is een volle krukas, merk kan ik nu even niet opkomen.

Waarom ik me zorgen maak is omdat de naaldlager naar links of rechts zou kunnen bewegen, terwijl de piston en drijfstang onderling niet verschuiven. (waardoor er een ongelijke druk zou uitgeoefend worden op de drijfstang)

Een pen 12 krukas + piston steken is geen optie. Simpelweg omdat ze deze cilinder in een pen 10 uitvoering verkopen, en dan moet dit ook gewoon passen op een pen 10 krukas.


dat ze het zo verkopen betekent niet dat het ook goed is ;)

en het is met zowel pen 10 als 12 te koop , en dat is iets waar je VAN TE VOREN over moet nadenken..

en tevens is deze zuiger bedoelt om te worden gebruikt met ook een Stage6 krukas ;)

er is geen goeie oplossing voor , een breder naaldlager is geen optie , die heeft ook geen nut.
 
Even duidelijkheid:

Krukas: Motoforce Evolution
Article No: MF30.16605

State-of-the-art full circle crankshaft. Equipped with high quality silver thrust washers and bearings, this is an inexpensive option for all Midrace and Racing engines of up to 15,000 revs.

Attention: This crankshaft is to be used with cylinder kits with 10mm gudgeon pin !!

En op deze krukas moet dus de:

Cilinder: Stage6 Racing 70cc (mina hor LC) Pen 10
Article No: S6-7016601/R:

Dit moet toch gewoon kunnen ?

Het probleem:

MHR Replica 70cc P10 piston:
img1790copy.jpg


Stage 6 Racing 70cc P10 piston:
img1792copy.jpg


De naaldlager op beide foto's is identiek. Zoals je kan zien is er bij de stage 6 piston meer zijdelingse ruimte. Klopt dan wat melf zegt dat deze enkel met stage 6 krukas te gebruiken is? Dit zou ik wel erg bizar vinden, want dan kan je niet met een stage 6 krukas icm MHR replica gaan werken bijvoorbeeld..

Alvast bedankt.
 
dat zeg ik niet , maar daar worden ze wel op gebasseerd , en op pen 12 krukassen, ze maken 1 zuiger , voor 12 pen en die gebruiken ze ook voor pen 10 , met de uitkomst dat dat dus minder mooi past..

het enigste verschil tussen de zugiers is de boring van het pistonpengat..

ik zeg je ook niet voor niks dat je beter een pen 12 krukas kan pakken , ik zeg dat niet voor de grap..

en ik zeg ook niet voor de grap dat je over zulke dingen VAN TE VOREN moet nadenken en je goed moet laten informeren ,hier op het forum word ook vaker gezegd dat het verstandiger is om met zulke cilinders een pen 12 te nemen.

ik geef je alleen advies , ik heb deze situatie niet gecreeerd ;)

ik had allang een pen 12 krukas en zuiger besteld..
 
Ik weet dat voor deze cilinder het beter is met een pen 12 krukas betreffende de duurzaamheid.

Maar:
1. Het is niet mijn materiaal, en ik beslis niet wat een ander MOET kopen.
2. Afgezien van de duurzaamheid moet dit toch gewoon kunnen 'werken'. Anders snap ik niet waarom ze hem in een pen 10 versie leveren. Dan zouden ze hem enkel in pen 12 moeten verkopen.

Ik ga in ieder geval de persoon in kwestie proberen overtuigen om over te stappen op pen 12.. Maar had toch graag geweten hoe het moet aangepakt worden met een pen 10 versie..

thx
 
tja , dan moet je zeggen dat ie het zelf maar moet doen.. (IMO)

als ik zo iemand als klant krijg zeg ik gewoon dat er een andere krukas in moet , ik bepaal hoe ik een scooter WIL maken , omdat als het kapot is ze ook bij mij aan komen mekkeren ;)

dat ze de boel in pen 10 leveren wil niet zeggen dat het ook goed is ;)


en zoals ik al zei kan het zijn dat de pen 10 drijfstangen van een stage6 krukas breder zijn..

als ik jou was zou ik idd eerst eens proberen of ie een pen 12 setje wil nemen , wil ie dat niet zet je de boel gewoon in elkaar op zijn risico ;)
(ik houdt daar zelf niet van want degene die het in elkaar zet word er vaak alsnog voor aangekeken)

pen 10 rijden is gewoon al een risico ,en dit is niet zo'n ramp dat er iets ruimte op zit , ik vind het persoonlijk erger dat het pen 10 is dan dat het naaldlagertje iets ruimte heeft..

en beide problemen kun je dus makkelijk in 1 keer oplossen , en dat kost geld ,en dat is het probleem meestal...

mja , zonder geld maak je niks goed klaar , het kan beter iets meer kosten en in 1 keer goed dan dat je later alsnog dubbel zoveel kwijt bent , dat vind ik teminste...

probleem is dat er veel mensen zijn die er geen bal verstand van hebben , die het laten doen dus , maar als het geld gaat kosten zijn ze opeens expert :rolleyes:

snap je?

dus ik begrijp het ook wel dat de eigenaar liever een pen 10 houdt , om het geld , maar of het beter is voor zijn portemonee op de lange duur is een 2e ;)

ik geef alleen advies ,vanuit mijn eigen ervaringen , dus wat je ermee doet moet je natuurlijk zelf weten ;)
 
nee , dat hoeft niet , maar ik ga er ook vanuit dat dit gewoon een HEEL smal drijfstangoog is..

kortom , een andere krukas was waarschijnlijk al breder geweest.

en niks helpt om de drijfstang meer oppervlakte te geven..

een breder naaldlager heeft ook weer nadelen..
 
Back
Top