Staat van zuiger (aerox)

Rickox

Well-Known Member
Yo, ik ben nieuw;

Ik heb een aerox, deze heeft er nu 50K km op zitten, nu brak de uitlaat opganging af van de cilinder, dus ik heb een nieuwe cilinder gehaald. Nu ziet mijn zuiger zo uit (foto)

i470.photobucket.com/albums/rr63/rickyy_bucket/P090111_2006_01.jpg
(link kopieren en plakken in nieuw tabblad, want ik kan geen links plaatsen)

Komt dit door zuigerveren die versleten zijn, of hoort dit?
 
Advertisement - register to remove this

Klopt, vergeten te melden. De vacuum slang voor de olie was los geraakt, hierdoor heb ik 150km zonder 2takt olie gereden, hierdoor is ie een paar keer warmgelopen.

Verder was er nooit wat mis mee, hij heeft er 50 000km op staan, en altijd 80/90 gereden. De zuiger en cilinder is nog orgineel dus.
 
Hij reed anders perfect hoor :P.

Ik heb nu een nieuwe zuiger en alles gehaald. Die smeer zit er zo diep op, dat ik het er amper af kon halen, het werd alleen maar een kliederboel, dusja, dan maar op deze beun manier.
 
hogedrukspuit ,wasserette :rolleyes:

dan was dit er echt wel af geweest , dit is gewoon goor en slecht repareren..

zowiezo stop je niet zomaar een nieuwe zuiger in een vastgelopen cilinder , eerst meten..
 
dankuwel dutch echte schaal nu 1:1...
verder als je een nieuwe cillinder haalt voor de volgende keer.. maak het eerst ff schoon met een staalborstel oid... mocht je het er echt niet meer afkrijgen... zo monteer je natuurlijk geen cillinder... als je een cillinder hebt die al kapot is en je stopt er zomaar een zuiger in is ook niet goed...

staat van de cillinder, want daar vroeg je namelijk om, op een schaal van 5 een 1...

Mvg,
 
Thanks!

Er zit nu een compleet nieuwe kit op, hij ging wel aan, nog niet mee gereden, dat komt morgen.

Ik weet dat als er vuil in het blok komt je de pineut bent, maar de scooter is sowieso al klaar voor de sloop, het is meer een knutselbrommer.

Ik rij nu een tomos.
 
Klopt, vergeten te melden. De vacuum slang voor de olie was los geraakt, hierdoor heb ik 150km zonder 2takt olie gereden, hierdoor is ie een paar keer warmgelopen.

om even hier op terug te komen....

er bestaat geen vacuumslang voor de olie, wel de gewone olieslang.
en 150km ga je niet redden zonder olie, en hoe weet je in godsnaam dat het 150km is geweest?
 
Tussen het interval dat ie slecht begon te lopen, en ik erachter kwam wat het euvel was, had ik 2x getankt. Hij rijdt ongeveer 70km op een tank. Ze kunnen toch blijkbaar flink was misbruik hebben, die aeroxjes.

Ik weet niet hoe die slang heet, iig de olie toever zat los. (dit is trouwens de schuld van de brombroer geweest, die had het met ti-wraps vast gemaakt)
 
Om gewoon even antwoord te geven op zijn vraag inplaats van allemaal geneuzel eromheen over zn vieze blok enzo, hoe de zuiger er uit ziet hoort inderdaad niet, doordat hij geen olie kreeg heb je een warmloper gehad. Hierdoor zitten er groeven in de zuiger, zuigerveertjes en je cilinder. Als je een nieuwe cilinder heb gekocht raad ik je zeker aan om een nieuwe zuiger te halen, kost voor 50cc 2tientjes ofzo, want deze kan je zoals hij er nu bij hangt er echt niet in zetten. Zuigerveertjes moeten zowiezo vervangen worden om goed af te sluiten met je nieuwe cilinder wand.

Succes ermee
 
Bedankt. Zoals ik al zei heb ik een nieuwe kit gehaald, ik had inderdaad eerst alleen een cilinder + kop, maar nu zit er ook een nieuwe zuiger met zuigerveren op.

Die drab is trouwens handig als bescherming tegen de pekel, er zit geen roest nu, dat was vorige keer toen ik het er wel had afgehaald wel anders. het verbruik is ook aan de hoge kant, met mazzel 1:10. Maar mijn tomos rijdt 1:55, dus dat maakt het weer goed.
 
Tussen het interval dat ie slecht begon te lopen, en ik erachter kwam wat het euvel was, had ik 2x getankt. Hij rijdt ongeveer 70km op een tank. Ze kunnen toch blijkbaar flink was misbruik hebben, die aeroxjes.

Ik weet niet hoe die slang heet, iig de olie toever zat los. (dit is trouwens de schuld van de brombroer geweest, die had het met ti-wraps vast gemaakt)

dat maakt niks uit zolang de slang maar goed is dus niet uitgelubberd en/of te kort , of verkeerd gelegd etc. etc..
 
Hij schoot dus los, ze waren waarschijnlijk te lui om het met een klemring vast te maken.

Maargoed, kan close, probleem is opgelost. Scoot rijdt weer, nieuwe cilinder, voet en zuiger.

dat hoeft niet eens , het kan zelfs zonder goed blijven zitten , alleen moet je er soms een stukje vanaf knippen omdat de slang te groot is geworden , en dan schiet ie los ,anders niet..
 
Back
Top