SSH Sr Project

DutchItaljet

Well-Known Member
Zo, ik doe mijn verhaal :)

Het begon allemaal anderhalf jaar geleden rond m'n verjaardag. Ik wou heel graag een scooter hebben en zat elke dag op marktplaats te kijken voor iets moois. Op een middag kwam ik een Italjet Formula 50 ac tegen.
Ik vond het maar wat mooi en ik ben er met me pa heen gereden en dat ding opgehaald. Ding liep niet, dus ik was meteen 500 euries reparatie kosten kwijt bij de plaatselijke dealer :(

Vanaf toen voorgenomen om alleen maar zelf te sleutelen.
Na de italjet heb ik nog een zip ac, beta ark lc, en area gehad.

Toen werd het tijd voor iets leukers, een aprilia sr ac (nog wel).
In de tussentijd ben ik ook mede freaks tegen gekomen in hilversum, genaamd donny (rooie top rox) marco (fayafox van forum) en Jos (hardcore-aerox van t forum), we hebben besloten om met z'n 4en SSH op te richten, special scooters hilversum...

Genoeg geluld, tijd voor de sr.
De sr komt van patrick (patie34) van 5th.

De setup moet ongeveer dit gaan worden (met een * erachter, heb ik al)

Polini Evo 70 *
KRD F1 *
24 mm dell'orto * (nu nog ff 19 mm, ivm missende onderdeeltjes v/d 24mm)
Rito as pen 10 *
Selettra Italkit rotor > komt deze week binnen
Mhr 2000 vario *
Deltaclutch (nu nog hebo verstelbaar)
24mm alu spruitstuk *
VL14 membraampje (nu nog std)

Kundo had ik al gekocht voordat ik die sr had, en ook meteen eronder geknalt toen ik de sr thuis had:
img13472up.jpg

Aan het uiterlijk moest veel veranderen. En zoals je kunt zien, geen kappen!
Die komen er ook niet, tenminste, nu nog niet, misschien later nog..
Het frame zag er vies uit en op een paar plekjes roest, dus ik besloot het frame te ontvetten, schuren, en spuiten, wit!
Hier foto van het frame tijdens het spuiten, zie ook het nieuwe tnt stuurtje met vooruitstaande clamp:
witframe13pp.jpg

witframe2metstuurtje4hl.jpg

Daarna blokkie er weer onder geknalt, dat btw gestraald is.
img13570rs.jpg


Toen vroeg ik me moeder om een gunst, of ze ff een zadeltje voor me wilde beunen :) dus naar de winkel, skai gehaald, en me ma aant werk gezet :D
resultaat: (btw ook remmen aangesloten enz)
img13629xj.jpg

img13656ws.jpg


K ben haar d'r erg dankbaar voor :D

Wat nu nog moet komen, is de rotor, en wat onderdeeltjes voor m'n 24mm carb.
Het plan is ook om 'm LC te maken, maar ik denk dat ik eerst maar ff ga kijken hoe het met AC gaat. Dus voorlopig blijftie AC.
M'n velgen ga ik ook nog wit spuiten.

Nog een lijst van accesoires:
- Tnt stuur met vooruitstaande clamp
- Sigma bc500 fietstellertje
- hebo stuurrol :p
- Killswitch

Snel een update, hopelijk met goed rotornieuws :)

oi!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Eey slet, goed hoor datje een topic hebt gemaakt
binnekort kom k weer langs en gaan we em aantrappe hè ? +ralf+
L2terz Marco :*

Edit, nee jos ik was eerst
 
eerste post!


lkker hoor erik dit word wel wat :)

edit mjah idd nou 2e post dan +ralf+


ene zeer binnekort gaan we flam dagje houden hoor nu nog mooi flam plekie vinde ... dichtbij! :)
 
Last edited:
Zo, vanavond weer ff wat gedaan, ben begonnen met het polijsten van m'n carterkap. Ben bij 600 blijven steken, dus ik heb nog wel ff wat te doen :p
Pic
carterkap500io.jpg
 
Hmm, best chill projectje ja, maar toen ik me kickstarter aant polijsten was ging ik maar tot korrel 400 en daarna lappenschijf en het was al blingbling.. zonder de lappenschijf zelfs al :)
 
Mini Update:

Een jongen bood aan om zijn MHR Delta Clutch te ruilen tegen mijn hebo verstelbaar.. dus dat maar gedaan, gaat mrg op de post dus verwacht 'm zaterdag hier!
 
Goeie 's middags

Toch maar besloten om die hebo koppeling te houden, dit omdat idd het prestatieverschil minimaal zal zijn.
Verder zal de rotor vandaag of morgen binnenkomen..

Verder moet ik nog ff een gaskabeltje halen en dan kan het hok aangetrapt worden!

oi
 
Update!

Vandaag kwam de rotorman langs aan de deur :)
En goh wat kwam hij me brengen?
img13700rh.jpg

Juist, een rotor :)

Morgen en overmorgen vrij dus ik kan genoeg doen.
Morgen ook ff naar de sloop om wat kleine spulletjes te halen, en ook ff langs de dealer om een gaskabeltje te halen!
U hoort van mij
 
Back
Top