SRC TT Special Pia SYM

Status
Not open for further replies.

WW-70

Member of SRC Tuning Team
SRC Tuned SYM Pia-style

Nadat mijn vorige project eigenlijk niet zo uitkwam als dat ik het gehoopt had en dus totaal in de soep is gelopen, zijn mijn Pia plannen flink vervroegd!

Zo is hij dus op het moment:
Voorkant.JPG


Achterkant.JPG




Morini blok bleek dus totaal niks te zijn..
De onderdelen daarvan worden gekocht en nieuwe onderdelen worden aangeschaft:

- Piaggio LC DD blok van een Runner.
- Runner DD velgen.
- Runner voorvork.
- NTT radiateur + kleiner KVS reservoir.
- Aerox remsysteem.

Piaggio blokje word uitgerust met de volgende setup:

- Hebo Manston II ( eerst untuned ).
- Hebo Racing pen12 krukas.
- Hebo Racing 2.
- 28mm Ibea kartcarb. als het lukt, en anders 28mm D-Slide.
- HPI 2005 binnenrotor.
- Hebo Racing membraan met Hebo carbonklepjes.
- Malossi Overrange set + Delta Clutch + Wing Bell + MHR2000 vario.

Wou er een Hebo sprintmachine van maken, maar Malossi overrange is toch ietsjes beter als de Hebo zooi wat dat betreft:)

Temp/toerenteller word de nieuwe Hebo-teller.



Ik ben toen begonnen met SYM en gewoon de Morini onderdelen..
Die liepen niet zoals ik verwacht had *lees: liep NIET*

NU maken de SYM onderdelen dus plaats voor Runner onderdelen :)

Ten eerste word het blok vervangen door een Piaggio LC DD blokje.. Hiervoor zal ik het subframe aan moeten passen.. Het blokje is ondertussen binnen.. Dus ik kan binnenkort aan de slag ermee :)
Oude blokje eraf, en dan eens kijken hoe ver dat subframe afgevijld moet worden voor het Piaggio blokje.. Ook moet ik even ergens een KVS buis en een vliegwieldeksel vandaan zien te halen! Liefst een Alu deksel :), ben er al wat mee van plan, is geen Mina deksel, maar zal net zo mooi worden als die aangepast is :D!
Ik wil dat Liquid Cooled eraf vijlen en dan in het midden een Hebo teken uitfrezen. Met eventueel een ring van gaten eromheen.. Eens bewerken in photoshop als ik ene heb, kijken hoe het uit komt te zien :)


Door een val toen is er iets mis gegaan met mijn voorvork.. De poten zijn nog recht, alleen is het t-stuk volgens mij niet meer helemaal in orde.. Ook de velg heeft een flinke klap gehad, dus die is ook niet meer bruikbaar ( misschien alleen voor het metaal )..
Komt zowieso een Runner velg achter op het blok, dus waarom niet ook ene voren?
Dan moet de huidige voorvork dus plaats maken voor de nieuwe Runner voorvork..

Voorvork van Runner is geloof ik iets dikker als SYM voorvork, even kijken hoe ik dat op kan lossen.. Misschien dat ik balhoofdlagers uit kan halen waardoor het wel goed past, en anders word de pen van de voorvork wat dunner gemaakt, zodat ie daarna wel past.

Dan hoef ik ook niet moeilijk te doen voor een plaatje te maken voor de remklauw, dat past dan meteen zo gelukkig..

Voor het oog komen er rempotreservoirs + hendels op van een Aerox, kan nu toch aangezien ik DD ga rijden..





De kappen zijn pas aangepast en gespoten, dus daar wil ik het liefst zo weinig mogelijk aan doen.. Alleen de zijkappen dan en ik wil nog een teken ofzo uit de voorkap frezen, maar dat zie ik tegen de tijd dat ie opgebouwd word..
Maar goed, de radiateur moet toch ergens geplaatst worden.. Was dus eerst aan het denken aan de onderkuip zoals bij Firefox, maar dit gaat niet passen jammer genoeg... De voorkap is eigenlijk al geen optie meer omdat ik in de weg zit met de ophanging van de voorkap en de ophanging van de radiateur!

En na Tinne even ingeschakeld te hebben, kwam die op een goed idee.. Radiateur in de buddy zetten!

Ik heb daar nu nog een kap voorzitten met gaten erin, even kijken of ik die kan aanpassen zodat het toch goed uitziet en alles lekker doorstroomt..
Gaten in de buddy heb ik al omdat ik van te voren met buddyfilter heb gereden..

- OF ik maak nog wat gaten in de buddy en zet de radiateur daarachter. En laat die voorste kap weg ( als dat mooi uitziet dan ).

- OF ik zaag een rechthoekig gat in de buddy waar de radiateur in bevestigd word, en pas dat voorste kapje zo aan dat daar genoeg lucht doorstroomt.

Ik ben zelf voor het tweede idee, zal wat mooier uitzien denk ik. Maar ik moet eerst even kijken hoe het blok komt te zitten..


Ik begin in ieder geval deze week met de kappen eraf halen, en het strippen van het frame, zodat als het blok en de voorvork binnen zijn, ik meteen kan beginnen met aanpassen..
Zorgen dat het frame en het blok ( kaal blok ) dan in orde zijn en dat ie rolt en goed remt..

Daarna ga ik onderdelen halen en word hij langzaam weer opgebouwd.

Zal meteen foto's maken en posten zodra de onderdelen deze week en in de loop van de volgende week binnen zijn!

Het enige wat ik nu eigenlijk nog aan moet schaffen is:

- kleiner KVS reservoir, dat reservoir wat ik nu heb kom ik nergens op de hele scooter kwijt.. Dus die even dumpen en een kleinere regelen!
- Aerox remsysteem ( is als het goed is al geregeld )!
- Runner remklauwen.. Eens kijken of SRC nog wat heeft liggen.. Worden toch gepolijst ( als dat lukt, en anders worden ze gewoon zwart gespoten ).
- Runner voorvork, waarvan ik hoop dat die deze week binnenkomt. Is wel jammer dat het geen verstelbare is, maja, met een beetje aanpassen kan alles goed uitzien :). Hij zal dan voren wat hoger zijn, dus word ie achter ook weer verhoogd waardoor die weer op een normaal niveau komt te hangen, iets verder van de grond af!
- Runner velgen, zijn ook als het goed is deze week in mijn bezit.. Kan ik die dan al meteen gaan schuren en polijsten.. Weet alleen nog niet of ik hetzelfde effect ga creeren als op de SYM of dat ik ze helemaal polijst, maja dat zie ik dan wel!
- KVS-buis voor op het blokje, en die vliegwielkap.



Moet ik alleen even een ophanging maken deze week voor de radiateur in de buddy te bevestigen.

En eens een ontwerp maken voor een underseat wat er komt in plaats van die traanplaat..

Maar dat bedenk ik me nog allemaal. Zal wel zodra ik foto's kan maken van het hele zooitje ff posten!

Groeten,
Gavin!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Helaas nog eigenlijk niks bekend over die C21, weet tot nu toe alleen de prijs en dat ie ongeveer op het niveau zit van de Yasuni C21.. Maja die Yasuni is er helaas nog niet voor Pia.. ( wat klinkt dat toch goed, eindelijk van Morini af :D )

Ik was eerst van plan om ervoor te zorgen dat het blokje goed loopt en er genoeg koeling enzo is. en dan ga ik pas opvoerspullen aanschaffen..
Zal dan ook meteen foto's maken, of ff op zoek gaan naar foto van die Turbokit..

Groeten,
Gavin!
 
:) Ben benieuwd naar de foto van de Turbokit c21. En de Yasuni c21 komt niet voor Piaggio ;). Wss heeft Yasuni geen verbeteringen gevonden tijdens het testen met de c21 at Piaggio.

Maar wel dus verbeteringen at Mina H. vandaar dat deze wel is uitgebracht.
 
Ow, naja Turbokitje gaat eraan komen ( ook vanwege de prijs :p ) eens ff kijken hoe die tegen die tijd presteert :)

Vandaag blokje binnen gekregen, alleen nog geen koelhuis.. En ik moet ff uitvogelen hoe dat nou precies werkt met KVS doorstroming enzo..

Groeten,
Gavin!
 
Vet project man!!! die dingen zijn std zo intens lelijk, dus zou wel erg vet zijn om daar een mooi blazend ding van te maken!!!
succes!!
 
Ja dat weet ik. Na veel gekloot is me dat ook gelukt om hem geil uit te laten zien :)

NU alleen nog motorisch en dan is die helemaal compleet..

Groeten,
Gavin!
 
Bart@Sp said:
Tinne wannabe:X Is het nou het ouwe ding van Tinne want hij lijkt er verd8 veel op ?

Het is niet mijn ouwe ding...
Hij heeft alles gevraagd of hij bijv. dat sr ruitje ook mocht gaan doen.
Toen ik stopte met sym, is hij met de zijne begonnen.
Traanplaat voetplaat, plaatje @ achterkant, vleugeltje... komen wel bij mij vandaan... Ik vind het best..

Tinne..
 
Ja klopt, ik heb inderdaad wat dingen van Tinne.. Hij verdient er geld aan en is de rotzooi kwijt dus hoor hem niet zeuren..

Het uiterlijk ben ik toen mee begonnen, en omdat ik die dingen van Tinne over kon nemen heb ik dat besloten te doen om snel klaar te zijn..
Nu word er uiteraard weer wat aan het uiterlijk veranderd, maar dat komt pas als het blok eronder hangt en alles het doet!

Zoals traanplaat word vervangen door nieuw traanplaan met wat eruit gefreesd.. Traanplaat spatbordje achter verdwijnt en maakt plaats voor een underseat cover..

En doe me een plezier, ga in iemand anders zijn topic zeiken, nu is d'r tenminste iemand die doorgaat met het Piaggio idee voor SYM.. Een Aerox of Beta Ark ofzo verbouwen kan iedere debiel.. Probeer maar eens een SYM hard te laten gaan en er niet eens meer op te laten lijken!

Zo.. Nu alleen dus nog serieuze reacties.. en niet meer van die onzin aub.!

Groeten,
Gavin!
 
Erg leuk dat je dit zo doet, een sym met pia blok komt bijna nooit voor, en het gaat als het goed is nog leuk rijden ook :), succes er verder mee, en ben trouwens benieuwd naar die turbokit c21.

Greetz.

Erwin
 
WW-70 said:
Ja klopt, ik heb inderdaad wat dingen van Tinne.. Hij verdient er geld aan en is de rotzooi kwijt dus hoor hem niet zeuren..

Het uiterlijk ben ik toen mee begonnen, en omdat ik die dingen van Tinne over kon nemen heb ik dat besloten te doen om snel klaar te zijn..
Nu word er uiteraard weer wat aan het uiterlijk veranderd, maar dat komt pas als het blok eronder hangt en alles het doet!

Zoals traanplaat word vervangen door nieuw traanplaan met wat eruit gefreesd.. Traanplaat spatbordje achter verdwijnt en maakt plaats voor een underseat cover..

En doe me een plezier, ga in iemand anders zijn topic zeiken, nu is d'r tenminste iemand die doorgaat met het Piaggio idee voor SYM.. Een Aerox of Beta Ark ofzo verbouwen kan iedere debiel.. Probeer maar eens een SYM hard te laten gaan en er niet eens meer op te laten lijken!

Zo.. Nu alleen dus nog serieuze reacties.. en niet meer van die onzin aub.!

Groeten,
Gavin!

we hoeven hier elkaar niet uit te maken voor debiel.. anders is het gauw afgelopen hier :rolleyes:
 
haha was ook niet zo bedoeld, was als voorbeeld dat iedereen met onderdelen die je zo in de winkel kunt kopen zijn scooter mooi kan maken en snel kan maken.. Daar doelde ik op.

Maar goed.. FF een kleine update..

Moet deze week nog effe een grotere radiateur aanschaffen, want dat NTT ding is niet meer helemaal in orde, slechte koeling en te klein.. Dus maar ff op zoek naar een grotere!
Scooter is weer helemaal bloot gemaakt, overmorgen word het Morini blok eronder uitgehaald, en de voorvork en velgen. Dan moet ik de scooter van mijn broertje opbouwen en daarna verder met de mijne. Blok eronder hangen en voorvork aanpassen.

Greetz,
Gavin!
 
Nou mensen,

aangezien ik komende week aardig wat tijd heb, word de scooter onder handen genomen..

Het oude blok word eronderuit gehaald, en dan ga ik eens kijken voor het nieuwe blok eronder te krijgen.
Daarvoor moet ik een Piaggio veer aanschaffen, maja word gewoon een vies uit verrot ding wat niet meer veert.. Zolang die recht is vind ik het goed :) Is toch alleen maar voor het blok zo goed mogelijk in het midden te krijgen..

Als dit allemaal past, ga ik kijken voor een Fournales, en een ophoogstaaf ontwerpen.. Word geen saai recht stuk metaal, maar ik kijk dat ik er iets leuks van kan maken. FF brainstormen erover :)

Dan als het blok er fatsoenlijk onder zit en stevig genoeg is. Ga ik dat smerige ding eens schoonmaken, en dan polijsten. Ook word de carterdeksel onder handen genomen, ook gepolijst. En die luchtinlaatkap die erop zit, wil ik eens kijken of ze die dingen ook in chrome-blauw hebben. Dan komt die erop voor het geheel wat mooier te maken, evenals de chrome blauwe kickstarterpedaal.

Hierna, als dit allemaal in orde is ga ik beginnen met het aanschaffen van de pretspullen :)

Groeten,
Gavin!
 
Eej ziet er al leuk uit :)

Vind alleen het idee niet zo denderend meer. Maar das mijn mening.
Verder hoop ik dat het flink gaat knallen en ik zou zelf een ander kleurtje fixen... vind dit een beetje simpel :p :#
 
ik vind het wel een koel kleurtje :)

Word uiteindelijk toch Parelmoer wit ofzo gespoten, maar dat is pas in een later stadium, NU blijft het gewoon matzwart met Chrome-blauwe onderdelen.
Toekomst zie ik dan wel weer :)

Hij moet goed lopen, daar gaat het om :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top