WW-70
Member of SRC Tuning Team
SRC Tuned SYM Pia-style
Nadat mijn vorige project eigenlijk niet zo uitkwam als dat ik het gehoopt had en dus totaal in de soep is gelopen, zijn mijn Pia plannen flink vervroegd!
Zo is hij dus op het moment:
Morini blok bleek dus totaal niks te zijn..
De onderdelen daarvan worden gekocht en nieuwe onderdelen worden aangeschaft:
- Piaggio LC DD blok van een Runner.
- Runner DD velgen.
- Runner voorvork.
- NTT radiateur + kleiner KVS reservoir.
- Aerox remsysteem.
Piaggio blokje word uitgerust met de volgende setup:
- Hebo Manston II ( eerst untuned ).
- Hebo Racing pen12 krukas.
- Hebo Racing 2.
- 28mm Ibea kartcarb. als het lukt, en anders 28mm D-Slide.
- HPI 2005 binnenrotor.
- Hebo Racing membraan met Hebo carbonklepjes.
- Malossi Overrange set + Delta Clutch + Wing Bell + MHR2000 vario.
Wou er een Hebo sprintmachine van maken, maar Malossi overrange is toch ietsjes beter als de Hebo zooi wat dat betreft
Temp/toerenteller word de nieuwe Hebo-teller.
Ik ben toen begonnen met SYM en gewoon de Morini onderdelen..
Die liepen niet zoals ik verwacht had *lees: liep NIET*
NU maken de SYM onderdelen dus plaats voor Runner onderdelen
Ten eerste word het blok vervangen door een Piaggio LC DD blokje.. Hiervoor zal ik het subframe aan moeten passen.. Het blokje is ondertussen binnen.. Dus ik kan binnenkort aan de slag ermee
Oude blokje eraf, en dan eens kijken hoe ver dat subframe afgevijld moet worden voor het Piaggio blokje.. Ook moet ik even ergens een KVS buis en een vliegwieldeksel vandaan zien te halen! Liefst een Alu deksel , ben er al wat mee van plan, is geen Mina deksel, maar zal net zo mooi worden als die aangepast is !
Ik wil dat Liquid Cooled eraf vijlen en dan in het midden een Hebo teken uitfrezen. Met eventueel een ring van gaten eromheen.. Eens bewerken in photoshop als ik ene heb, kijken hoe het uit komt te zien
Door een val toen is er iets mis gegaan met mijn voorvork.. De poten zijn nog recht, alleen is het t-stuk volgens mij niet meer helemaal in orde.. Ook de velg heeft een flinke klap gehad, dus die is ook niet meer bruikbaar ( misschien alleen voor het metaal )..
Komt zowieso een Runner velg achter op het blok, dus waarom niet ook ene voren?
Dan moet de huidige voorvork dus plaats maken voor de nieuwe Runner voorvork..
Voorvork van Runner is geloof ik iets dikker als SYM voorvork, even kijken hoe ik dat op kan lossen.. Misschien dat ik balhoofdlagers uit kan halen waardoor het wel goed past, en anders word de pen van de voorvork wat dunner gemaakt, zodat ie daarna wel past.
Dan hoef ik ook niet moeilijk te doen voor een plaatje te maken voor de remklauw, dat past dan meteen zo gelukkig..
Voor het oog komen er rempotreservoirs + hendels op van een Aerox, kan nu toch aangezien ik DD ga rijden..
De kappen zijn pas aangepast en gespoten, dus daar wil ik het liefst zo weinig mogelijk aan doen.. Alleen de zijkappen dan en ik wil nog een teken ofzo uit de voorkap frezen, maar dat zie ik tegen de tijd dat ie opgebouwd word..
Maar goed, de radiateur moet toch ergens geplaatst worden.. Was dus eerst aan het denken aan de onderkuip zoals bij Firefox, maar dit gaat niet passen jammer genoeg... De voorkap is eigenlijk al geen optie meer omdat ik in de weg zit met de ophanging van de voorkap en de ophanging van de radiateur!
En na Tinne even ingeschakeld te hebben, kwam die op een goed idee.. Radiateur in de buddy zetten!
Ik heb daar nu nog een kap voorzitten met gaten erin, even kijken of ik die kan aanpassen zodat het toch goed uitziet en alles lekker doorstroomt..
Gaten in de buddy heb ik al omdat ik van te voren met buddyfilter heb gereden..
- OF ik maak nog wat gaten in de buddy en zet de radiateur daarachter. En laat die voorste kap weg ( als dat mooi uitziet dan ).
- OF ik zaag een rechthoekig gat in de buddy waar de radiateur in bevestigd word, en pas dat voorste kapje zo aan dat daar genoeg lucht doorstroomt.
Ik ben zelf voor het tweede idee, zal wat mooier uitzien denk ik. Maar ik moet eerst even kijken hoe het blok komt te zitten..
Ik begin in ieder geval deze week met de kappen eraf halen, en het strippen van het frame, zodat als het blok en de voorvork binnen zijn, ik meteen kan beginnen met aanpassen..
Zorgen dat het frame en het blok ( kaal blok ) dan in orde zijn en dat ie rolt en goed remt..
Daarna ga ik onderdelen halen en word hij langzaam weer opgebouwd.
Zal meteen foto's maken en posten zodra de onderdelen deze week en in de loop van de volgende week binnen zijn!
Het enige wat ik nu eigenlijk nog aan moet schaffen is:
- kleiner KVS reservoir, dat reservoir wat ik nu heb kom ik nergens op de hele scooter kwijt.. Dus die even dumpen en een kleinere regelen!
- Aerox remsysteem ( is als het goed is al geregeld )!
- Runner remklauwen.. Eens kijken of SRC nog wat heeft liggen.. Worden toch gepolijst ( als dat lukt, en anders worden ze gewoon zwart gespoten ).
- Runner voorvork, waarvan ik hoop dat die deze week binnenkomt. Is wel jammer dat het geen verstelbare is, maja, met een beetje aanpassen kan alles goed uitzien . Hij zal dan voren wat hoger zijn, dus word ie achter ook weer verhoogd waardoor die weer op een normaal niveau komt te hangen, iets verder van de grond af!
- Runner velgen, zijn ook als het goed is deze week in mijn bezit.. Kan ik die dan al meteen gaan schuren en polijsten.. Weet alleen nog niet of ik hetzelfde effect ga creeren als op de SYM of dat ik ze helemaal polijst, maja dat zie ik dan wel!
- KVS-buis voor op het blokje, en die vliegwielkap.
Moet ik alleen even een ophanging maken deze week voor de radiateur in de buddy te bevestigen.
En eens een ontwerp maken voor een underseat wat er komt in plaats van die traanplaat..
Maar dat bedenk ik me nog allemaal. Zal wel zodra ik foto's kan maken van het hele zooitje ff posten!
Groeten,
Gavin!
Nadat mijn vorige project eigenlijk niet zo uitkwam als dat ik het gehoopt had en dus totaal in de soep is gelopen, zijn mijn Pia plannen flink vervroegd!
Zo is hij dus op het moment:
Morini blok bleek dus totaal niks te zijn..
De onderdelen daarvan worden gekocht en nieuwe onderdelen worden aangeschaft:
- Piaggio LC DD blok van een Runner.
- Runner DD velgen.
- Runner voorvork.
- NTT radiateur + kleiner KVS reservoir.
- Aerox remsysteem.
Piaggio blokje word uitgerust met de volgende setup:
- Hebo Manston II ( eerst untuned ).
- Hebo Racing pen12 krukas.
- Hebo Racing 2.
- 28mm Ibea kartcarb. als het lukt, en anders 28mm D-Slide.
- HPI 2005 binnenrotor.
- Hebo Racing membraan met Hebo carbonklepjes.
- Malossi Overrange set + Delta Clutch + Wing Bell + MHR2000 vario.
Wou er een Hebo sprintmachine van maken, maar Malossi overrange is toch ietsjes beter als de Hebo zooi wat dat betreft
Temp/toerenteller word de nieuwe Hebo-teller.
Ik ben toen begonnen met SYM en gewoon de Morini onderdelen..
Die liepen niet zoals ik verwacht had *lees: liep NIET*
NU maken de SYM onderdelen dus plaats voor Runner onderdelen
Ten eerste word het blok vervangen door een Piaggio LC DD blokje.. Hiervoor zal ik het subframe aan moeten passen.. Het blokje is ondertussen binnen.. Dus ik kan binnenkort aan de slag ermee
Oude blokje eraf, en dan eens kijken hoe ver dat subframe afgevijld moet worden voor het Piaggio blokje.. Ook moet ik even ergens een KVS buis en een vliegwieldeksel vandaan zien te halen! Liefst een Alu deksel , ben er al wat mee van plan, is geen Mina deksel, maar zal net zo mooi worden als die aangepast is !
Ik wil dat Liquid Cooled eraf vijlen en dan in het midden een Hebo teken uitfrezen. Met eventueel een ring van gaten eromheen.. Eens bewerken in photoshop als ik ene heb, kijken hoe het uit komt te zien
Door een val toen is er iets mis gegaan met mijn voorvork.. De poten zijn nog recht, alleen is het t-stuk volgens mij niet meer helemaal in orde.. Ook de velg heeft een flinke klap gehad, dus die is ook niet meer bruikbaar ( misschien alleen voor het metaal )..
Komt zowieso een Runner velg achter op het blok, dus waarom niet ook ene voren?
Dan moet de huidige voorvork dus plaats maken voor de nieuwe Runner voorvork..
Voorvork van Runner is geloof ik iets dikker als SYM voorvork, even kijken hoe ik dat op kan lossen.. Misschien dat ik balhoofdlagers uit kan halen waardoor het wel goed past, en anders word de pen van de voorvork wat dunner gemaakt, zodat ie daarna wel past.
Dan hoef ik ook niet moeilijk te doen voor een plaatje te maken voor de remklauw, dat past dan meteen zo gelukkig..
Voor het oog komen er rempotreservoirs + hendels op van een Aerox, kan nu toch aangezien ik DD ga rijden..
De kappen zijn pas aangepast en gespoten, dus daar wil ik het liefst zo weinig mogelijk aan doen.. Alleen de zijkappen dan en ik wil nog een teken ofzo uit de voorkap frezen, maar dat zie ik tegen de tijd dat ie opgebouwd word..
Maar goed, de radiateur moet toch ergens geplaatst worden.. Was dus eerst aan het denken aan de onderkuip zoals bij Firefox, maar dit gaat niet passen jammer genoeg... De voorkap is eigenlijk al geen optie meer omdat ik in de weg zit met de ophanging van de voorkap en de ophanging van de radiateur!
En na Tinne even ingeschakeld te hebben, kwam die op een goed idee.. Radiateur in de buddy zetten!
Ik heb daar nu nog een kap voorzitten met gaten erin, even kijken of ik die kan aanpassen zodat het toch goed uitziet en alles lekker doorstroomt..
Gaten in de buddy heb ik al omdat ik van te voren met buddyfilter heb gereden..
- OF ik maak nog wat gaten in de buddy en zet de radiateur daarachter. En laat die voorste kap weg ( als dat mooi uitziet dan ).
- OF ik zaag een rechthoekig gat in de buddy waar de radiateur in bevestigd word, en pas dat voorste kapje zo aan dat daar genoeg lucht doorstroomt.
Ik ben zelf voor het tweede idee, zal wat mooier uitzien denk ik. Maar ik moet eerst even kijken hoe het blok komt te zitten..
Ik begin in ieder geval deze week met de kappen eraf halen, en het strippen van het frame, zodat als het blok en de voorvork binnen zijn, ik meteen kan beginnen met aanpassen..
Zorgen dat het frame en het blok ( kaal blok ) dan in orde zijn en dat ie rolt en goed remt..
Daarna ga ik onderdelen halen en word hij langzaam weer opgebouwd.
Zal meteen foto's maken en posten zodra de onderdelen deze week en in de loop van de volgende week binnen zijn!
Het enige wat ik nu eigenlijk nog aan moet schaffen is:
- kleiner KVS reservoir, dat reservoir wat ik nu heb kom ik nergens op de hele scooter kwijt.. Dus die even dumpen en een kleinere regelen!
- Aerox remsysteem ( is als het goed is al geregeld )!
- Runner remklauwen.. Eens kijken of SRC nog wat heeft liggen.. Worden toch gepolijst ( als dat lukt, en anders worden ze gewoon zwart gespoten ).
- Runner voorvork, waarvan ik hoop dat die deze week binnenkomt. Is wel jammer dat het geen verstelbare is, maja, met een beetje aanpassen kan alles goed uitzien . Hij zal dan voren wat hoger zijn, dus word ie achter ook weer verhoogd waardoor die weer op een normaal niveau komt te hangen, iets verder van de grond af!
- Runner velgen, zijn ook als het goed is deze week in mijn bezit.. Kan ik die dan al meteen gaan schuren en polijsten.. Weet alleen nog niet of ik hetzelfde effect ga creeren als op de SYM of dat ik ze helemaal polijst, maja dat zie ik dan wel!
- KVS-buis voor op het blokje, en die vliegwielkap.
Moet ik alleen even een ophanging maken deze week voor de radiateur in de buddy te bevestigen.
En eens een ontwerp maken voor een underseat wat er komt in plaats van die traanplaat..
Maar dat bedenk ik me nog allemaal. Zal wel zodra ik foto's kan maken van het hele zooitje ff posten!
Groeten,
Gavin!
Last edited: