SR50 dip van 30 tot 55km/u

Status
Not open for further replies.

Aaprilia

Opknapper
Hallo mensen ik heb een Aprilia SR50
Standaard behalve Yasuni R
Heeft goede top, maar wat problemen met optrekken,
van 0 tot 30 perfect,
tot 55 een dip
na 55 tot 80+ gaat heel goed
Hoe krijg ik die dip er goed uit?
Delvecchio
 
Advertisement - register to remove this

The usual suspects al iets mee gedaan? Rollen/drukveer? Ik neem aan dat je ook een flink toerenverloop hoort?
 
Allemaal standaard :p heb net nog ff testritje gemaakt, standaard zit er in sr 6.5 dacht ik? dan is 5.3 of 5.8 ofzo toch wel goed?
Ik heb standaard cilinder is het dan goed om met veertjes te spelen?
 
Allemaal standaard :p heb net nog ff testritje gemaakt, standaard zit er in sr 6.5 dacht ik? dan is 5.3 of 5.8 ofzo toch wel goed?
Ik heb standaard cilinder is het dan goed om met veertjes te spelen?
mij werd verteld met een terugloop cker 2 gram lichter in rollen
 
als hij teveel toeren maakt dan moet er juist wat zwaarders in naar mijn ervaring.

ik zou het proberen rond de 7 en 8 gram
 
als hij teveel toeren maakt dan moet er juist wat zwaarders in naar mijn ervaring.

ik zou het proberen rond de 7 en 8 gram
We hebben het over een minarelli blok vriend.

Als hij veel toeren maakt en dan pas een keer wegrijd zou ik aan slappere trekveertjes gaan denken..
 
Je moet dus gewoon je rollen afstellen (4.5gr), drukveer hoef je niet aan te zitten met een originele cilinder.

En tja, wat vind jij veel toeren?
 
ik heb wel wat ervaring met scooters en ik vind toeren als de scooter trilt en dn nog ff stilstaat heb er nu 4.8 gr met yasuni R, hij trekt nu nog slechter.... en ik krijg m niet over dip van 50 heen, behalve als ik met 50 een bult afga :S
 
Dus dan ga je net iets zwaarder ipv net iets lichter, als het nog niet wil ga je een strakkere drukveer proberen. Trekveertjes is laatste wat je afstelt, heeft alleen met het wegrijden te maken en geen invloed boven de 30km/u
 
drukveer hoef je niet aan te zitten met een originele cilinder.

waar haal jij dat nou weer vandaan? zat scooters die dat wel nodig hebben.

rollen maar eens rond de 6 proberen met een wat strakkere drukveer (malossi wit bijv).
meestal moeten de rollen wel wat lichter, maar aangezien je zegt dat die met wegrijden al zoveel toeren draait :)
 
Ben het met lodewijk eens, een witte drukveer is bijna nutteloos om te monteren. Ik gebruik eigenlijk altijd geel en soms zelfs rood op een scooter met een andere pijp.
 
nja dan zijn mijn ervaringen toch anders, vaak geeft een witte drukveer toch net dat gene wat die nodig heeft.

dat neemt niet weg dat ik daar ook weleens een gele voor gebruik.

rode eigenlijk nooit echt tot nu toe. altans niet op een orginele cilinder.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top