Sr50 70cc minarelli horizontaal

Jippe

New Member
Op het moment heb ik een sr50 met een 70cc minarelli horizontaal en 17.5mm carb deze heb ik zo gekocht 2dehans
De scooter liep erg goed zo rond de 75 echter is hij er nu inneens mee gestopt hij start nog met 1 keer kicken en hij loopt goed stationair echter kan ik niet meer dan 25% gas geven anders valt hij stil of ik nou gelijk vol gasgeef of langzaam opbouw er is geen verschil 25% is max hij gaat nu ook niet harder dan 25 a 30. Maar nu is het probleem dus dat we er niet achter kunnen komen wat het is en hoe we het kunnen fixen.
Post automatically merged:

IMG-20210805-WA0000.jpeg
Dit is h9e de bougie er uit ziet heb zojuist ook een nieuwe besteld
 
Advertisement - register to remove this

Hoelang heb je de scooter al? Als hij vonkt zal het waarschijnlijk iets mechanisch zijn. Zet eerst je nieuwe bougie er in. Mocht dat niets uithalen check dan ff je cilinder en keeringen. Heb je niets veranderd aan je afstelling, laatst iets schoongemaakt of losgehaald en vasgezet? Is het probleem plotseling gekomen, bij sochtends starten?
 
Hoelang heb je de scooter al? Als hij vonkt zal het waarschijnlijk iets mechanisch zijn. Zet eerst je nieuwe bougie er in. Mocht dat niets uithalen check dan ff je cilinder en keeringen. Heb je niets veranderd aan je afstelling, laatst iets schoongemaakt of losgehaald en vasgezet? Is het probleem plotseling gekomen, bij sochtends starten?
Het probleem is plotseling gekomen onder het rijden ik reed rustig door de straat en inneens gaf hij geen gas meer dus laat het gas los en geef licht gas bij hij doet het dus wil meer gas geven maar dan stopt hij en moet ik het gas weer loslaten
 
Bougie lijkt oke.. maar vervangen kan geen kwaad.

Misschien een vuiltje in de carburateur die de hoofdsproeier blokkeert. Er loopt dan nog wel brandstof door de stationairsproeier. De moeite waard om een keer te reinigen. ( gewoon meteen alles grondig doorblazen.)
 
Back
Top