SR2000 krukas

Davus

HD-Tuned
Hallo,

Ik heb een SR2000 met morini blok. Ik heb nu 2 rito krukassen gaar gereden. Een keer met een Hebo Manston Replica getuned en de laatste keer met een Malossi Speed aangepast op het blok.

De Hebo cilinder was gaar omdat waarschijnlijk de naalden die in de drijfstang zitten verbogen waren en er een losgeraakt was en tussen mijn zuiger en kop is gekomen met alle gevolgen vandien.

Tevens zat er veel speling op de drijfstang.

De Speed is er gelukkig goed vanaf gekomen daar was niks mee aan de hand, maar ik heb maar 3km. met de rito krukas gereden. Overigens na deze 3km. weer zoveel speling als bij de de eerste as

Voor mij is het nu duidelijk dat de Rito van een dusdanig slechte kwaliteit is, dat ik gewoon een betere moet hebben. Ik wil jullie daarom ook om advies vragen, welke alternatieven er zijn, met als voorwaarde dat die een heel wat
betere kwaliteit heeft...

hoop dat iemand mij kan helpen

Laters Davus

Advertisement - register to remove this

@ Mini-g, kan jij me een link gegeven waar die power1 dan te koop is...want ik kan um nie vinden(de morini versie dan)

@A-Bizar de speling is heen en weer. links<--->rechts dus wat denk jij er over dan??

Rito asjes zijn prima, uiteraard moet je wel een degelijk naaldlager erbij kopen.
Speling links-rechts maakt in principe weinig uit, speling in radiale richting van het big-end lager is een stuk ernstiger.

Je gebruikt gewoon een Pen12 zuiger?
Enigste mogelijkheid is dan een BGM as.

het gaat hier niet om het naaldlager het gaat om de naalden in de drijfstang...je moet tussen de krukaswangen kijken om ze te zien...
in princiepe maakt de richting wel degelijk uit want de scoot begon te pingelen (soort van), en stopte ermee...

en ja ik gebruik ook pen12 en wat is een BGM as waar kan ik die info vinden??

laters

Davus said:
het gaat hier niet om het naaldlager het gaat om de naalden in de drijfstang...je moet tussen de krukaswangen kijken om ze te zien...
in princiepe maakt de richting wel degelijk uit want de scoot begon te pingelen (soort van), en stopte ermee...

en ja ik gebruik ook pen12 en wat is een BGM as waar kan ik die info vinden??

laters

Ah, OK.
Ik dacht dat je small-end lager het begeven had, maar het was je big-end lager.
Smering was wel in orde?
Mengsel verder ook (niet te arm)?

BGM is gewoon een merk, enigste volronde krukas met pen12 voor 77mm-spiebaan krukassen afgezien van de rito.

ja kijk mijn smering doe ikzelf...tank98 en castrol olie, verhouding een AA-flesje op 10 liter. Het vage is hoe kan ik met een te arme smering rijden en de big-end lager slopen, terwijl mijn lagers nog wel goed zijn, want de krukas draait nog goed.

Mengsel stond iets te rijk (bougie en zuiger waren aan de zwarte kant), want ik wilde met een maatje kleinere sproeier testen.

laters

Back