This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

sr www doet apart

redhound sr www

Well-Known Member
hallo volk,

ik heb een aprilia sr www '99

ik ben laatst 2e hands aan een yasuni R alu (inplaats van mijn leovinci touring) kunnen komen.
deze heb ik eronder gedaan + natuurlijk setup veranderd en haal er niks positiefs uit top is zelfde en optrekken ietsjes beter geworden.

het aparte is:
kom ik op gang gaat opzich wel goed.
konstant naar de 60
bij 60 opeens ontzettende toeren en haalt hij de 70 maar met veel toeren :-s hoe kan dit?

setup:

Cilinder: 50 cc orgineel
Uitlaat: Yasuni R alu
vario: orgineel onbegrenst
Krukas: krukas minarelli h rito
Carburateur: 12mm dellorto
Luchtfilter: onbegrensd
Membraan: carbonracing membraam plaatjes
V-snaar: yahama v-snaar
Ontsteking: handmatig vervroegd +/- 5%
Lagers: skf C4

Sproeier 86
Variorollen 3x 4.3 3x 6.0 gram
Drukveer: mallosi geel
Trekveren: omega zwart
Snelheid: maar 70 - 75 @ teller (HELP DIT MOET TOCH HARDER KUNNE)

ik snap er niets van met een yasuni R moet je toch veel beter kunnen presteren.
help me

offtopic:
waarom c4 lagers bij deze setup? de c3 loagers gaan al tot 16000k en dat draait jij scooter toh echt niet (correct me if i'm wrong)
ontopic:
streep je vario is af en rij ff eennstukje voluit kan je even kijken hoe of wat

tot 15000 maar zoals mijn vriendje mark al zei : bij die warmte ( bij 14000 bv ) is het niet verstandig c3 te nemen.

c4 op zijn setup maakt niet zoveel uit zolang ie maar goed warm rijdt.
Zit iets meer speling op he.

Maakt hij bij het optrekken vanuit stilstand ook zulke hoge toeren? Zo ja, zwaardere rollen nemen. Zo nee , (lage toeren optrekken, hoge toeren @ top) zwaardere rollen + sterkere trekveertjes.

Starterskrans bedoel ik mee dat kartelachtige ding achter je vario zelf... wat na de gradenplaat komt.. maar op de foto te zien zit ie er nog in.. anders zou de vario scheef voor de koppeling kunnen komen te staan. En dan zou hij op top ook onwijs veel toeren kunnen maken...

en als ik die starterkrans eruit haal dan kan ik nie meer elektrisch starten?? en heeft dat echt nut dan?

ik heb al 6x 4.3 gram gehad veel toeren na koppeling

tuurlijk als de koppeling nog nie aan slaat heeft ie veel toeren (40% trekveertjes) daarna loopt hij mooi over en boven de 60 f*cking veel toeren tot 70 (= top :-s)