SR 'White Edition' Project

Ben

Retired
Ha mensen,

Mijn naam is Ben, 17 jaar, en woon in Middelburg, Zeeland. Ik ben al paar jaar bezig met scooters, en ben paar maanden echt begonnen met scooter opbouwen. Totdat ik ontslagen werd.. Toen is alles erg langzaam gegaan. Motoriesch is niet veel soeps, maar ik hou me vooral bezig met uiterlijk. :)

<foto> Jammer genoeg heb ik die niet, kan um niet vinden! :'(

Ik kocht mijn Sr-Www (AC) in Maart '05. Toen heb ik gelijk die Nr-X gekocht.. n00big, maar wel leuk begin uitlaatje. 8P Nu, ongeveer 1 jaar later, is mijn scooter best ver gevorderd (voor mij doen :p).

Deadline: Speelmans Platen '06

(Straat) Setupje:

Cilinder: Stage 6 50cc LC - [FsT]
Cartes: Home Tuned
Uitlaat: Gianelli Nr-X [Wordt Gianelli Shot]
Krukas: Power1 p10
Carburateur: ... [Wordt Dell'Orto 21mm]
Spruitstuk: STD
Membraan: STD, Stage 6 Kleppen
Luchtfilter: STD
Ontsteking: STD
Vario: STD [Wordt MHR 2005]
Koppeling: STD [Wordt Delta Clutch]
Poulies: STD
V-Snaar: STD (35.000km gelopen 8P) [Wordt MHR Kevlar]
Lagers: SKF C3

BTW: Alles met [Wordt ... ] ervoor, wil ik PROBEREN mee te nemen naar SMP '06. :)

Oke, dat was dus het setup. Ik hóóp een wat betere setup te kunnen meenemen naar SMP '06. Zo niet, jammer. :p Nu wat meer info over wat ik allemaal heb uitgespookt op me scoot' tot nu toe. :)

Komen het: :W

Goed, dit is dus de helm waar ik nu en voorlopig ook nog effe mee rij:

CMS.jpg


Zoals jullie al weten, kocht ik als eerste een Gianelli Nr-X.. Was dus niet echt slim. :p Kijk dat lieve 11.000tpm bochhie.. :*

GianelliNr-X1.jpg


Kort daarna heb ik en beetje geknutselt, en toen floepte het blok er ineens onder vandaan! 8P Ik dacht: "Whoa! Vet?" :p

Blokje.jpg


Kort erna heb ik een 17,5mm Dell'Orto carb. gekocht, en zo heb ik dus een tijdje rondgereden, tot een paar maanden terug. Ik heb die 17,5 verkocht wegens geld tekort, en van de opbrengst wil ik een 21mm Dell'Orto kopen. Ik heb trouwens ook geen foto's van die 17,5mm carb. Ik heb spijt dat ik die 17,5mm carb. heb verkocht, want ik dacht dat ik nog een 12mm had liggen in de schuur. Dan kon ik daarmee gaan rijden (tijdelijk). Maar die was dus gejat. :(

Omdat ik had besloten om mijn scoot LC te maken, en DD, moest ik een nieuw blok aanschaffen, en een LC setje.. Van het LC setje is wel wat van gekomen, maar is niet echt het setje die ik wou.. Stalen koelvloeistof 'slangen'! :? Kep nu wel nieuwe doorzichtige KVS slangen, maar tog.. Het pompje was HEEL vies, en ik kwam er vandaag pas acher dat ie niet lek was.. Wat ik wel dacht toen ik erin blies toen ik thuis kwam van het ophalen van het radje. :p

IMG_0024.jpg


IMG_0023.jpg


IMG_0022.jpg


IMG_0021.jpg


Maar goed, zoals ik zei, wou ik een DD blok. Dus heb ik een andere gekocht. Blokje zag er netjes uit. :W

DSCF0005.jpg


DSCF0004.jpg


Dag ná deze foto is het blokkie naar de straler gestuurd, en gestraald (duh 8P).

Natuurlijk moest er dan een nieuw wiel onder.. Deze. :)

DSCF0003.jpg


Het blokkie heeft dus héééél lang uit elkaar gelegen en heb ondertussen veel onerdelen gekocht voor het scooterke. :)

Cilinder(tje) :W
Stage6DoosInhoud.jpg


Ongetund :*
VlinderPoortenBinnen.jpg


VlinderPoortenBinnenenSpoelpoorten.jpg


VlinderPoortenBuiten.jpg


Stage 6 Toeren/Temp. Teller en wat C3 lagertjes voor als het blok in elkaar ging.

DSCF0006.jpg


En een lief SnelGassie van Domino

DominoDoosInhoud.jpg


En het stuur met alles erop en eraan! :+ Alleen zonder de rem hendels. Oja, vergeten.. Ik heb tijdelijk geen acherrem, wegens geld tekort. 8P

StuurBijnaCompleet.jpg


Mooi of mooi. :X

Zo komt de scooter er ongeveer eruit te zien ongespoten met stuur.. :)

IMG_0017.jpg


IMG_0018.jpg


De beruchte kast vol ondeerdelen.. :p

Toen ik mijn cilinder meer naar school nam, wou mijn klasgenoot (Fadi), um gelijk tunen. :p Dat heb ik um maar laten doen, hier de uitslag! Hij heeft um weten te tunen op C20. Ik was o-zo-trots op mij cilidertje! Niet dat ik nu niet ben or ma.. :p Zoooo vet! :)
Jullie kennen je de weg er wel uit dit cilidnertje. :D

CilinderFsTTuned1.jpg


CilinderFsTTuned2.jpg


CilinderFsTTuned3.jpg


CilinderFsTTuned4.jpg


Kort nadat Fadi mij een beetje had uitgelegd hoe het tunen in zijn werk gaat, heb ik zelf een beetje geëxperienteerd op mijn carters. :) Graag reacties over me cilinder en carters! ;)

IMG_0094.jpg


IMG_0100.jpg


IMG_0101.jpg


Sorry voor de wazige foto.. Tis moeilijk fotograveren s'avonds :p

Toen moeders en vriendje kreeg, wou die vriend van haar (Ad), mijn blok en frame late coaten, op zijn kosten! :D :D :D :D Dat heb ik dus GELIJK late doen! Tjek dit! :)

Van:

KaalFrame.jpg

^ Stripper-de-strip! ^ :p

DSCF0005.jpg


DSCF0004.jpg


IMG_0103.jpg

^ Ook deze moest er natuurlijk af, gelijk maar schoongemaakt! ^ :)

Naar:

FrameBlok1.jpg


Frame3.jpg


FrameBlok2.jpg


ZwartBlok1.jpg


ZwartBlok2.jpg


FrameBlok4.jpg


Of nie :D

Toen was het dus tijd om het blokkie in elkaar te flansen! Zo gezegd, zo gedaan! Met een paar maatjes de gesplitste delen in elkaar gezet, je weet wel, krukas, lagers, en de rest heb ik zelf gedaan. :p

Als aller aller allerrr eerste heb ik de tapeinden gemaakt, van een lange staaf van M8.. Duurde godster aller Jezus lang voordat ik het doorgezaagd had :p

IMG_0131.jpg


Toen maar de starterkrans/-meganisme erop geshjet en daarna de vario. :W

IMG_0146.jpg


Daarna, naaldlager (originele), zuiger, de 10mm pen, en de clipjes die um op zijn plaats houden.

IMG_0147.jpg


Daarna gelijk de cilinder durrop, hier wat foto's van de cilinder. :D

CilinderVarioCloseUp.jpg


CilinderCloseUp.jpg


DerZylinderkopf.jpg


En ten slotte de 'werkbank'. 8P Biertje iemand? :D

IMG_0129.jpg


Op het moment ben ik diverse gaten aan het uittapen op mijn stage, zoals de gaten die nog niet gebruikt zijn zeg maar. :p Nou ik het tog over mijn stage heb, dit heb ik van ze gekregen. :D Voor nix!

IMG_0185.jpg


IMG_0184.jpg


IMG_0187.jpg


IMG_0182.jpg


Maja, er komt nog wel een update als ik klaar ben op mijn stage met me blok, en/of als ik een 21mm Dell'Orto carb. te pakken krijg. :)

Ooi! :D

------------------------------
------------------------------

UPDATE - 28 Maart 2006

Ooi,

hoer de eerste (fotoloze) update. Ik ben van gedachten veranderd qua kleur van me scooter.. Hij werd zwart, maar dat vond ik toch saai, en ben nu naar wit overgestapt. :p Vandaar de verandering in titel naam. Thnx Jasper. :* Ja, jullie zullen wel denken: "En je blok dan?" Ja, die blijft gewoon lekker zwart, en de kappen, en misschien de velgen (ik weet nog niet welke kleur de velgen worden), wit :) Ideeën zijn natuurlijk welkom qua kleur. :D

Mashol!

------------------------------
------------------------------

UPDATE - 1 April 2006 (geen grap :p)

Nou manne, het is officieel bekend.. Er komt een !NIEUWE! Power1 pen10 krukas! Dus, volgende week op naar v/d Kruijs! Sorry, het kan gewoon niet eerder. :( Druk duk druk.

Toch nog bedankt en excuses voor [evolution]! :) Omdat hij zo lief is geweest om 2 (waarvan 1 al verkochte) asjes voor mij te regelen. :*

Lator!

------------------------------
------------------------------

UPDATE - 30 April 2006

Jo, na lange lange lange tijd geen update.. Hier een update. 8P

Na een paar problemen met het blok, heb ik um nog steeds niet terug. :(

Maar goed.. Ik besloot om te gaan polyesteren! :D De zij luchthappers vast polyesteren aan de voorkuip. :) Nog niet klaar, maar wel een begin.. Zodra ik nieuwe kwasten heb, ga ik akuut verder. Aanschouw: 8P

AlsEerste3MatjesNeergelegdOmDeLucht.jpg


StukkenGeplamuurdTussenGepolyesterd.jpg


Oja, ik ben ook bezig om de voorvork te verlagen. Ligt momenteel uit elkaar, en ga ik zelf witspuiten. Nog even geen foto's omdat de kamera ergens anders ligt. :(

Mashzol!


------------------------------
------------------------------

UPDATE - 4 Mei 2006

Jo , daar was ik weer. :D Sow , na 3 dagen beunen aan me waterpompje issie eindleijk 'af'! :) Maarja , gelukkig mag ik buiten werk tijd aan mijn scooter beunen op mijn stage. Ik zag daar dus een Ford Ka stalen velg liggen. Dat was dus mijn 'inspiratie'. De kleuren worden rood met wit. Rode waterpomp , en witte ontstekings deksel. :D Wordt prof voor nix gedaan op stage. :p

Oja , omdat het uit gegaan is tussen me moeder en haar vriend , krijg ik !!morgen!! mijn blok terug samen met 100 euro voor nieuwe krukas. Ik zal dan gelijk carb. bestellen en proberen voor het volgend weekend op te hangen en voor het eerst aan kicken. :)

Hier dus de pomp + deksel.

Waterpomp1.jpg


Waterpomp2.jpg


Waterpomp3.jpg

Zo komt ie dus ongeveer op me blok. 8P

Waterpomp4.jpg

Binnenkant! :+

Nou , omdat ik heb eerder verteld dat ik mijn vork wil verlagen en geen foto's had , hier dus de foto's. :W

VoorvorkBijelkaarUitelkaar.jpg


Kroonstuk.jpg

Deze wordt BTW geschuurd en zwart gespote/geverfd. :)

VoorvorkPoten.jpg

Pootjes :*

RandjeMoetNogWordenWegGefreesd.jpg

En het randje wat moet worden weggevreesd om de gewenste hoogte te krijgen. :#

Tot de volgende! :D

------------------------------
------------------------------
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ja, kweet.. Als ik geld heb voor een nieuwe dan zal ik er eentje halen. Maar kben blut dusja. :p Ken BTW ook iemand die reedt meet 18 PK (Aerox), en zijn std krukasje hield het or. :)
 
@ ErwinZ: Das een goeie.. :X

@ sp2racer: Fadiii! Bedankt man! ;) :D Ik hoop dat me krukasje mijn door jou getunde cilinder het houdt :p
 
Sorry voor dubbele post, maar omdat jullie denken dat mijn krukas het begeeft is het mogelijk, om de drijfstang op te vullen? Met MIG/MAG te lassen ofzo? Of vloeibaar metaal wat goed blijft plakken? :p
 
Bounkass said:
Sorry voor dubbele post, maar omdat jullie denken dat mijn krukas het begeeft is het mogelijk, om de drijfstang op te vullen? Met MIG/MAG te lassen ofzo? Of vloeibaar metaal wat goed blijft plakken? :p

Nee, is niet mogelijk NOOB :#,. denk je niet dat die beetje onstabiel wordt Ben :rolleyes:
 
Wat NOOB, je bent zelf een n00b man :L :p

Weet ik tog niet.. Was maar een vraag :X Schijt mij nou of ie stabiel is.. Als ie maar tijdt.. DIe zuiger blijft wel zitten hoor. Die zal niet naar links of rechts schuiven :p
 
krukas zou ik zelf nieuw kopen. of je moet via een bekende doen dat je cker weet dat die niet veel gelopen heeft.

maar een rito asje ofzo kost maar 80 euro.
power 1 kost de hele wereld ook niet:p
 
Als ie de soep in draait heb je kans dat je cilinder ook nog naar de klote is. Waarom zo moeilijk doen? Koop gewoon een power one asje van 100 euro en klaar is kees.
 
Als je had gelezen bij me project geval, dan hadje gezien dat ik geen werk heb. geen werk + geen werk = geen geld ;) Kep alleen nog maar ruil 'artiekelen'. :'(
 
Back
Top