SR troubles

Razkin

Well-Known Member
Zoals sommige misschien weten ben ik al aardig wat maanden bezig om mijn Evo70 SR op te bouwen. Het enige probleem is dat dat ding gewoon weigert meer te doen dan stationair te draaien. Hij start prima(1 kick en lopen), maar zodra je hem ook maar iets in toeren wil laten stijgen dan gaat ie als een debiel ploffen.
Als iemand nog suggesties heeft over de mogelijk oorzaak, dan hoor ik het graag.
De bobine en cdi zijn iig uitgesloten. Ik heb nu 3 ontstekingen eronder gehad, carb membraan en spruitstuk zijn ook in orde(al verwisseld geweest enzo).

------------------
Aprilia SR Replica Max Biaggi : Evo70, Yasuni Carrera 16, 21mm Dell'Orto, Malossi: vario, v-snaar halfpoulie en deltaclutch, Yamashi 12mm pen krukas en DD ! Current status : dood.
 
Advertisement - register to remove this

Tja dat ploffen ligt meestal aan je ontsteking. Hmmzz CDI, mja dat heb je ook allemaal al vervangen. Probeer een andere bougie, check ff of je CDI/ bedrading goed aangesloten is. En als laatste zou ik een andere cilinder regelen/ lenen en testen..

Good luck
 
ja het beste kun je gewoon even de bougie eruit draaien en die dan in de bougiedop stoppen en dan dat ergens vlakbij het frame houden (in iedergeval wat ijzers) en dan iemand laten kicken... en dan moet je ongeveer vonken vvan een halve tot 1cm kunnen trekken (dus tussen het frame en de bougie) nou als dat dus goed is mooi fonkt is in iedergeval je gehele ontsteking in orde en hoef je daar niet meer aan zitten te prutsen, ja dan moet je inderdaad verder gaan kijken naar je cilinder ofzo...... i elk geval kunnen het dan nog maar een paar dingen wezen; carb, of afstelling ervan b.v sproeier maat,membraam, lijkt me niet ,cilinder thats it! (en check ff of die ergens valse lucht krijgt en wat misschien ook nog zou kunnen is dat je krukas keeringen eruit liggen toch meestal dij de vaio kant dus kijk dat ook maar na.....

he suc6
 
Hij doet het gelukkig
smile.gif

Had weer een nieuwe bougie erin gedaan en daarmee kwam ie eindelijk tot leven. Hij rijdt voor geen meter, maar dat komt nog wel
smile.gif

5 mnd van ergenis zijn gelukkig voorbij.

------------------
Aprilia SR Replica Max Biaggi : Evo70, Yasuni Carrera 16, 21mm Dell'Orto, Malossi: vario, v-snaar halfpoulie en deltaclutch, Yamashi 12mm pen krukas en Double Disc ! Current status : levend en wel !!.
 
Back
Top