SR >MORINI< POWER

heb hier nog eentje die overdag is gemaakt, die is wat duidelijker.

scooter029.jpg
 
Uilaat hangt eindelijk goed.

ophanging

scooter043.jpg



bevestiging


scooter038.jpg


scooter037.jpg


compleet

scooter031-1.jpg


scooter035.jpg


Hangt mooi in lijn met mijn inlaat en waarnschijnlijk ook met mijn underseat.

Het onderste losse stukje van mijn ophanging wordt nog vervangen omdat dat eigenlijk te dun is en de uitlaat teveel heen en weer zwiept en omdat hij op sommige stukken 8mm van me wiel hangt is dat niet zo mooi.

-ophanging wordt nog gepolijst en afgewerkt (hoekige kanten)

-binnenkant flens glad uitfrezen

-pakking met groter gat
 
hey ziet er goed uit erwin !! maar die ophing bestaat nu ui meerdere delen is het wel stevich zwabert het niet vreslelijk erg ?

gr robin
 
hij bestaat uit 2 delen. Het onderste deel is eigenlijk alleen ondersteuning. zodat ie niet naar beneden klapt. Het onderste deel is nu een beetje te dun dus die wordt nog vervangen door een dikkere. Ophanging is van RVS dus das stevig zat en scheurt nauwelijks.

Heb hem ook alleen aan het achterste deel van de uitlaat hangen. Dit omdat het voorste deel van het ophangpunt gewoon te laag hangt om goed te kunnen ophangen. Het is iig beter als de vorige ophanging van alu, dat scheurde na 100 km al doormidden.
 
man je wil niet weten hoe het er hier aantoegaat :p . Wanneer ruim je je kamer es op en donder je die kut scooter naar buiten :p. Deze zin hoor ik best vaak.
 
Heb gister mijn uitlaatophanging opgehaalt. Dit laten frezen was al 35 euro en als ik er nog een figuur in wou laten frezen zou het tegen de 80 zijn dus heb het lekker zo gelaten.

Hier met het voorbeeldophanging

scooter044.jpg


scooter063.jpg


gelijk maar ff gepolijst

scooter055.jpg


scooter057.jpg



Ook nog 2 afdekplaatjes gemaakt

Hier zat mijn startmotor

scooter062.jpg


en hier zat mijn oliepomp

scooter052.jpg


heb de plaatjes ook maar ff gepolijst.
 
Je kunt toch ook zelf figuren eruit frezen met een ala Dremel?
Lui zijn gek om er 45 euro extra voor te vragen :)

Wel beter dat je nu een fatsoenlijke ophanging hebt :)
 
mja ik kom er nauwelijks doorheen. Het is rvs en dikker als een normale yasuni ophanging. Met een slijpschijfje kom ik er pas doorheen na 2 minuten. Laat het eerst wel zo voordat ik het verneuk. Wil hem eerst weer in elkaar hebben zitten wat volgende week gaat gebeuren
 
scooter rijdt weer. ik heb met een vriend van me het blok eronder gezet en aangesloten. ook olietankje en een paar kappen ff weggehaalt.

Had wat leuke sleutelfoto's alleen die zijn heel wazig nu ze wat vergroot zijn. Ik heb maar 2 scherpe eigenlijk maar ik ga morgen ofsow wat meer foto's neerzetten.

12345013.jpg


Hier eentje van het blok dat er onder zit. Meer heb ik eigenlijk niet. We waren ff bezig en toen was ik de gaskabel op maat aan eht maken maar ik had hem prongeluk te kort gemaakt. Dus lopen kloten met die gelijdersbuis en zo. Na een tijdje was de kabel eindelijk goed maar moet nog wel vervangen worden voor de zekerheid. Heeft me in totaal anderhalf uur gekost. Nou naar buiten gedouwd benzine met olie gemengd en gestart. Na een beetje benzine zuigen en kicken ging ie al vrij snel aan. Beetje stotteren en goed warm laten lopen. FF rijden en hij houdt een beetje in maar na 10 meter pakt ie hem op en dan gaat ie wel heel goed voorruit. Ik heb die uitlaat iets verlengd en een 19mm carb i.p.v. 17,5 en recht spruitstuk veranderd sinds de vorige keer maar nu heeft ie veel meer koppel en hijs nog niet eens afgestelt. Dit was gister. Heb vandaag alleen de stationairsschroef afgestelt meer niet door de regen :p Hij rijdt alleen goed met choke aan dus er moet iig een grotere sproeier in :18: Heb nog een filmpje op de mobiel van een vriend van me maar die komt wat later hier te staan.
 
Heb niet echt tijd om hem af te stellen. Ik werk de hele dag en als ik thuis kom eerst eten en daarna is het weer pikdonker en dat is irritand sleutelen vind ik. Beter op mijn gemak aanstaande zaterdag en zondag afstellen. Hij trekt nu trouwens heel hard als ie hem eenmaal pakt. Misschien is die uitlaat wel beter geworden door de verlenging :p
 
haha jah dat heb ik dus ook ik kijk altijd uit naar het weekend dagen gaan lekker snel colegas lullen mee over scooters erg gezellig dus :p

.... uhm.. erwin slider kopen :p hahahah

groetjes robin oooi
 
neej man dit wordt mijn laatste scooter. als ik mijn rijbewijs heb gaat hij waarnschijnlijk de deur uit maar dat duur nog wel ff. ben pas eind maart 18. :p

FF een van de laatste update's omdat ie bijna klaar is.

Net terug van mijn werk en heb hem eindelijk goed kunnen afstellen en inrijden. Heb een renault clio tot de 95km eruit gereden en hij maakt een auto wheely als ie warm is, als ie koud is een kleine. Reed ermee naar huis en heb expres zoveel mogelijk zijweggetjes genomen en rond de 60 gereden. Dit omdat het heel mooi weer was en ze dan veel eerder controlles houden. Ik had wel gelijk want nog niet zo heel veel later werd ik aangehouden door een motorjuut. Hij : humeurig. Ik : miste 9 kappen, geen nieuwe kentekenplaat erop gezet, opgevoert, te hard geluid, en ook kans op inleveren van onderdelen. Ik mee rijden naar de rollebank en moest ff wachten. Toen maar de shoke erop gezet want ik had hem al expres te rijk gezet voor het inrijden en met shoke hield ie flink in. 68 op de nieuwe rollebank en daar ging 3 vanaf dus precies 65. boete voor 20km te hard was 60 euro. Ik blij want het had veeeeeel erger kunnen zijn.

Uitlaat is volgens mij alleen maar beter geworden door het stukje verlengen want hij heeft nog nooit zoveel koppel en snelheid gehad als nu. snelheid op auto teller is 118. Nog een beetje eraf en dan kom je op ong. 115 uit op een recht stuk. Toch best wel veel omdat mensen altijd zeggen dat gilardoni niks is.

Setup :

-gilardoni 70cc
-yasuni c16
-19mm dell'ortho
-malossi recht spruitstuk
-malossi E13 filter
-Malossi vl12 membraam
-rito krukas
-SkF C3 lagers
-malossi naaldlager
-hebo vario
-malossi v-snaar
-hebo verstelbare koppeling

Afstelling :

-sproeier 92 stage 6
-rollen 3gram stage 6
-drukveer orgineel (malossi rood sterkte)
-trekveren hebo rood op zijn strakst
-bougie hittegraad 9
-gasnaald stand 2

FOTO'S :emo:

Straks nog ff de kappen erop zetten. Nu ff geen zin.


12345020.jpg


12345021.jpg


12345022.jpg


12345023.jpg


12345019.jpg
 
Last edited:
Good work!! that speed reaches? would I substitute the carburetor dellorto for a mikuni that he finds? That crankshaft takes? Greetings from spain!!
 
hier nog een filmpje langs de snelweg. We wilden meer maken maar een vriend van me was een beetje aan het stunten en toen zagen we een motorjuut voorbij rijden die niet zo blij keek en die een gele briefjes blik in zijn ogen had. hij kon ook een km verderop van de snelweg af dus snel op de scooter gestapt en weggescheurd. Of ie achter ons aankwam dat weet ik niet maar heb liever wat zekerheid. volgende keer meer filmpjes met geluid. Beeld wordt er ook niet mooier op als je het op internet zet jesus.

http://s82.photobucket.com/albums/j247/erwin280/?action=view&current=scooterik.flv
 
eindelijk wat betere filmpjes. De kwaliteit is wat verpest door het uploaden maar nog wel duidelijk

hier kom ik ff langs



bij de laatste 2 zit iemand bij me achterop dus daarom gaat ie niet zo geweldig hard



 
Back
Top