SR >MORINI< POWER

Erwin280

Well-Known Member
Ik denk laat ik maar es een morini projectje neerzetten die zijn hier zeldzaam namelijk.


Het begon natuurlijk toen ik 16 was. Ik was opzoek naar een aprilia dit omdat ik het een hele mooie scooter vond. Na lang zoeken op internet kwam ik er een tegen. 3400km op de teller, helemaal orgineel, al zijn beurten gehad. En was maar 1000 euro wat wil je nog meer

Zo was ie ong. toen ik hem kocht.

scooter027.jpg


Toen begon ik met de kleine dingetjes verv zoals : andere handvatten,ventieldopjes, boxen in buddy, neon en al die andere dingetjes.

scooter014.jpg


scooter002.jpg


Ik was wel trots op die boxjes. :p

Na 2 maanden vond ik het wel klote om maar steeds 60 te blijven rijden dus ik besloot hem te ontgrenzen. voor 60 euro had ik hem laten ontgrenzen inclusief afstellen en alles.

Toen ik gas gaf ging dat natuurlijk opeens enorm hard want laten we eerlijk zijn ik reed natuurlijk wel 75. :L


Daarna begonnen de problemen rollebank en dat gezeik.
Na een dag te zijn opgevoert gelijk 2 boetes. Een voor snelheid en de ander voor fietspad. 105 euro bij elkaar. Hierna nog een paar boetes gehad met in totaal 300 euro

Na een half jaar zat mijn noob tijd erop en wist ik wat een vario en koppeling was. :L
Was veel met mensen omgegaan die altijd met hun scooter bezig waren had veel geleerd.

Ik besloot ook om hem in een andere kleur te spuiten had wat gekloot met photoshop en na lang spuiten kwam dit eruit.

P1080010.jpg


P1080012.jpg


Na weer een half jaar waren mijn lagers versleten dus die had ik vervangen. Nadat alles er weer opzat liep ie perfect maar hij kwam niet verder dan 4 km vanwege een vastloper. Volgende dag vond ik een tandwieltje van de oliepomp onder de werkbank. Had dus 4km lang geen olie gekrege. De druk liep zo hoog op dat er 2 koelslangen bij mijn cilinder los waren geschoten.

Toen moest het anders. Wou al lang een ander setupje dus maar gelijk gedaan.

Setup die ik nu net een maand heb is:

-gilardoni 70cc alu
-nog orginele uitaat
-17,5mm Dell'Ortho
-hebo variateur
-malossi snaar
-malossi vl14 membraam
-rito krukas

groepsfotoonderdelen2.jpg


uitlaat is ook binnen, een mooie c16 voor minarelli horizontaal. die moet dus nog ff pasgemaakt worden.

yasunic16.jpg


Als je goed kijkt naar de foto waarop mijn cilinder staat zie je dat er een soort vaan blokje op de uitlaat zit. Deze zit er zodat ik morini uitlaten kan monteren. Omdat het een morini cilinder is met een minarelli uitlaatpoort.

Afbeelding027.jpg



Blokje ligt ook uit elkaar en heb mijn kappen opnieuw gespoten omdat de verf hier en daar al los liet.


Afbeelding022-1.jpg


Afbeelding026-1.jpg


Afbeelding009.jpg


waterpomphuis.jpg


interieur2.jpg


Ben weer een beetje verder. Er zijn ook weer wat spulletjes binnen maar geen blokpakkingen :L .

Afbeelding024.jpg


-braking remschijf
-boutjes(wist niet at ze alu waren
-malossi MHR blokjes voor en achter
-malossi rollen 4 gram
-v-snaar (eikels hebben verkeerde geleverd)
-malossi membraamplaten
-malossi pistonpenlager
-jaguarbeeldje (is niet voor mij :p)
-en een brief van de politie 50 euro voor op de autoweg rijden.

Lagers zijn binnen. Ik moest ze terug sturen omdat er al speling op zat toen ik ze net uit de verpakking haalde maar daar heb ik nu andere voor. Vrijdag ga ik een afspraak maken bij de coater voor mijn velgen en carterkap. Die worden wit. En nog een afspraak maken om mijn blok te glasparelstralen.


Afbeelding010.jpg


Mijn velgen zoals je ze voor het laatst zou zien.

Afbeelding012.jpg


En deze is niet zo boeiend maar die had ik nog niet gepost.

Powerfilter is binnen

powerfilter2.jpg


powerfilter.jpg


Het is een dobbler filter. ik heb hem hier nog nauwelijks gezien dus die ga ik even testen.
Heb hem ook gekocht omdat ie bijna spatwaterdicht is en omdat dit voorlopig een straatscooter blijft.

-Velgen en carterkap naar de coater gebracht en over 1,5 week of eerder zijn ze klaar

-blok naar de straler gebracht en die wordt geglasparelstraalt,hierna ga ik het blok polijsten. Blok wordt maandag of zaterdag opgehaalt.



Heb mijn blok gister opgehaalt. Helemaal mooi weer alleen er zit zand in de hele vertanding. Had het gat waardoor vertandingsolie er uit kan lopen als er te veel in zit afgedekt maar het is er toch afgegaan met stralen. Nu moet ik alle lagers van mijn vertanding gaan vervangen. Had gehoopt hem deze week af te krijgen maar dat gaat denk ik niet meer lukken.


fotp003.jpg



Heb verder de overige metalen delen van mijn demper gepolijst.


fotp001.jpg



Deze week zouden mijn velgen en carterdeksel klaar zijn. Ben benieuwd.


Sow heb na een paar uur eindelijk mijn uitlaat pas gemaakt. Zelf een ophanging gemaakt.


Zie hier een minarelli horizontaal uitlaat (yasuni c16) op een morini blok.


fotp004.jpg



fotp006.jpg



fotp009.jpg



Mijn velgen en carterkap zijn binnen. Ze zijn roomwit geworden.

gecoatevelgen2.jpg


gecoatevelgen.jpg


Hier met de remschijfen er op. Er zit een nieuwe remschijf op de voorvelg.

gecoatevelgen3.jpg


Heb mijn blokje vandaag maar es gedeeltelijk in elkaar gezet. Wacht nog op de vertandingslagers. Vind het er wel mooi uit ziet allemaal. Ik zou mijn blok gaan polijsten alleen daar zou uren en uren werk in zitten omdat hij nog vol met putjes zit en dat zou je er allemaal uit moeten schuren dus dat heb ik niet gedaan.

blokje.jpg



blokje2.jpg


blokje3.jpg



blokje4.jpg


blokje5.jpg


Ben verder nog bezig met de rest maar ik heb al een toekomstige setup.

-gilardoni cilinder laten tunen zo ver mogelijk
-24mm carb
-yasuni c21
-malossi krukas RHQ
-italkit binnenrotor
-malossi membraam
-malossi v-snaar
-hebo vario
-malossi delta clutch
-malossi vertanding
-en nog wat

Zit ook te denken om mijn vlammen weg te doen. Nog ff een fotoshopje maken van hoe het dan wordt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Die cilinder was niet heel bijzonder op SR 2000 (zelf ook 1 gehad in mn jonge jaren :D)

Liep met een 17,5 DO en Yas R wel lekker.

Die ophanging kan ook netter, maar wel orgineel :p
 
ophanging kan idd netter ja zoas nog een paar dingen maar ik wil hem eerst rijdend hebben. over een week komen mijn vertandingskeeringen binnen en dan zet ik hem eronder.
 
Jeuj, eindelijk weer een Morini blokje :)

Ziet er opzich wel goed uit allemaal, alleen dat powerfilter vind ik ook niet echt iets, maja :p

Maareh, neem wel een recht spruitje met een 19mm oid, met dat filter blijf je toch nog netjes boven je achterspatbord en het zal een stuk beter lopen = het ziet er een stuk beter uit als zo'n uitstekend powerfilter aan de zijkant.
 
o ik vergat me trouwens ff voor te stellen.

-Ik ben erwin (hooi erwinnnn :p)
-ben 17 jaar
-woon in amersfoort (provincie utrecht voor de leeks)
-ben vrij knap.


Over een week krijg ik nieuwe keeringen voor mijn vartandingsruimte en misschien wel een ander tandwiel.
Verder:

-vl12 malossi membraam.
-misschien ander powerfilter (als deze het slecht doet)

Verder gebeuren er nog wel wat dingen maar ik wil hem eerst in elkaar hebben. Kan ik ook wat meer inspiratie opdoen.
 
whahaha erwin ... ben vrij knap hij is leuk :p lol

maare dat plaatje ook al vinden sommige hem nie zo mooi ik zou hem ook wel willen is het staal of alu ??

GR Robin
 
Ik vind dit niet echt project waardig maargoed
beetje spuiten en stralen en op je kamer neerlegen en het is een project
nog een k*t blok ook maar goed morini dan
 
Dat is jou mening. Ben blij dat ik dit blok heb ook al is het kut is een keer iets anders. En hoe bedoel je geen project waardig hij staat er net een dag op?? (zeg het hem erwin)
 
pephol said:
Ik vind dit niet echt project waardig maargoed
beetje spuiten en stralen en op je kamer neerlegen en het is een project
nog een k*t blok ook maar goed morini dan

Moet het dan altijd hard gaan en Pia/Mina zijn bla bla?

NEE, dit ding is zeker project waardig, te vet. :W
 
pephol said:
Ik vind dit niet echt project waardig maargoed
beetje spuiten en stralen en op je kamer neerlegen en het is een project
nog een k*t blok ook maar goed morini dan

Die jongen doet ze best om het netjes tehouden,..iets wat jij niet kent in je taal.
 
pephol said:
Ik vind dit niet echt project waardig maargoed
beetje spuiten en stralen en op je kamer neerlegen en het is een project
nog een k*t blok ook maar goed morini dan
Wat heb jij gepresteerd in je leven dan?

Je eerste orgasme?
 
pephol said:
Ik vind dit niet echt project waardig maargoed
beetje spuiten en stralen en op je kamer neerlegen en het is een project
nog een k*t blok ook maar goed morini dan

zoek een leven gast.

die jongen doet net als ieder ander hier zn best om het zo project waardig mogelijk te maken.
en in mijn ogen doet die dat goed genoeg.

en wtf boeit het of je nou mina, pia of morini rijd?

niet zo zielig doen.

ik vin het een goed begin zeker weten!
ga zow door!
 
zeker vet Morini blok :D ben benieuwd wat het doet persoonlijk :) maar je auspuff ophaning geht trillen als de neete denk ik. beter plaats je er rubbertjes achter.

verder echt mooi dit :D
 
Amersfoort rijden best leuke scooters volgends mij, Hier in harderwijk valt het wel mee, (alleen die van mij is beetje dodelijk) Cilinder is Top(voor op straat) knalt lekker, ik heb de 50cc editie maar een vriend van me de 74, en verschil zat er niet echt tussen

ik MHR2000, 17,5 C20
Hij Multivar, 12mm, C16..
Hij knalde wel, maar niet hard, en hoe is het geluidje(als je em zometeen gestart hebt) mijne klonk beter en zwaarder als die met c16, maar jij hebt dan ook weer powerfilter he... ik denk dat je nog moeilijk over straat kan zonder dat een politie agent raar omkijkt als hij jou aan komt rijden.. miss moet je ff je ontsteking vervroegen voor meer gasreactie, spelen met je gas in de bocht word dan echt een feest;).. Dodelijk Project, en over die vlammen, ik zou ze dr afhalen.. Ga zo door!!
 
Back
Top