Erwin280
Well-Known Member
Ik denk laat ik maar es een morini projectje neerzetten die zijn hier zeldzaam namelijk.
Het begon natuurlijk toen ik 16 was. Ik was opzoek naar een aprilia dit omdat ik het een hele mooie scooter vond. Na lang zoeken op internet kwam ik er een tegen. 3400km op de teller, helemaal orgineel, al zijn beurten gehad. En was maar 1000 euro wat wil je nog meer
Zo was ie ong. toen ik hem kocht.
Toen begon ik met de kleine dingetjes verv zoals : andere handvatten,ventieldopjes, boxen in buddy, neon en al die andere dingetjes.
Ik was wel trots op die boxjes.
Na 2 maanden vond ik het wel klote om maar steeds 60 te blijven rijden dus ik besloot hem te ontgrenzen. voor 60 euro had ik hem laten ontgrenzen inclusief afstellen en alles.
Toen ik gas gaf ging dat natuurlijk opeens enorm hard want laten we eerlijk zijn ik reed natuurlijk wel 75. :L
Daarna begonnen de problemen rollebank en dat gezeik.
Na een dag te zijn opgevoert gelijk 2 boetes. Een voor snelheid en de ander voor fietspad. 105 euro bij elkaar. Hierna nog een paar boetes gehad met in totaal 300 euro
Na een half jaar zat mijn noob tijd erop en wist ik wat een vario en koppeling was. :L
Was veel met mensen omgegaan die altijd met hun scooter bezig waren had veel geleerd.
Ik besloot ook om hem in een andere kleur te spuiten had wat gekloot met photoshop en na lang spuiten kwam dit eruit.
Na weer een half jaar waren mijn lagers versleten dus die had ik vervangen. Nadat alles er weer opzat liep ie perfect maar hij kwam niet verder dan 4 km vanwege een vastloper. Volgende dag vond ik een tandwieltje van de oliepomp onder de werkbank. Had dus 4km lang geen olie gekrege. De druk liep zo hoog op dat er 2 koelslangen bij mijn cilinder los waren geschoten.
Toen moest het anders. Wou al lang een ander setupje dus maar gelijk gedaan.
Setup die ik nu net een maand heb is:
-gilardoni 70cc alu
-nog orginele uitaat
-17,5mm Dell'Ortho
-hebo variateur
-malossi snaar
-malossi vl14 membraam
-rito krukas
uitlaat is ook binnen, een mooie c16 voor minarelli horizontaal. die moet dus nog ff pasgemaakt worden.
Als je goed kijkt naar de foto waarop mijn cilinder staat zie je dat er een soort vaan blokje op de uitlaat zit. Deze zit er zodat ik morini uitlaten kan monteren. Omdat het een morini cilinder is met een minarelli uitlaatpoort.
Blokje ligt ook uit elkaar en heb mijn kappen opnieuw gespoten omdat de verf hier en daar al los liet.
Ben weer een beetje verder. Er zijn ook weer wat spulletjes binnen maar geen blokpakkingen :L .
-braking remschijf
-boutjes(wist niet at ze alu waren
-malossi MHR blokjes voor en achter
-malossi rollen 4 gram
-v-snaar (eikels hebben verkeerde geleverd)
-malossi membraamplaten
-malossi pistonpenlager
-jaguarbeeldje (is niet voor mij )
-en een brief van de politie 50 euro voor op de autoweg rijden.
Lagers zijn binnen. Ik moest ze terug sturen omdat er al speling op zat toen ik ze net uit de verpakking haalde maar daar heb ik nu andere voor. Vrijdag ga ik een afspraak maken bij de coater voor mijn velgen en carterkap. Die worden wit. En nog een afspraak maken om mijn blok te glasparelstralen.
Mijn velgen zoals je ze voor het laatst zou zien.
En deze is niet zo boeiend maar die had ik nog niet gepost.
Powerfilter is binnen
Het is een dobbler filter. ik heb hem hier nog nauwelijks gezien dus die ga ik even testen.
Heb hem ook gekocht omdat ie bijna spatwaterdicht is en omdat dit voorlopig een straatscooter blijft.
-Velgen en carterkap naar de coater gebracht en over 1,5 week of eerder zijn ze klaar
-blok naar de straler gebracht en die wordt geglasparelstraalt,hierna ga ik het blok polijsten. Blok wordt maandag of zaterdag opgehaalt.
Heb mijn blok gister opgehaalt. Helemaal mooi weer alleen er zit zand in de hele vertanding. Had het gat waardoor vertandingsolie er uit kan lopen als er te veel in zit afgedekt maar het is er toch afgegaan met stralen. Nu moet ik alle lagers van mijn vertanding gaan vervangen. Had gehoopt hem deze week af te krijgen maar dat gaat denk ik niet meer lukken.
Heb verder de overige metalen delen van mijn demper gepolijst.
Deze week zouden mijn velgen en carterdeksel klaar zijn. Ben benieuwd.
Sow heb na een paar uur eindelijk mijn uitlaat pas gemaakt. Zelf een ophanging gemaakt.
Zie hier een minarelli horizontaal uitlaat (yasuni c16) op een morini blok.
Mijn velgen en carterkap zijn binnen. Ze zijn roomwit geworden.
Hier met de remschijfen er op. Er zit een nieuwe remschijf op de voorvelg.
Heb mijn blokje vandaag maar es gedeeltelijk in elkaar gezet. Wacht nog op de vertandingslagers. Vind het er wel mooi uit ziet allemaal. Ik zou mijn blok gaan polijsten alleen daar zou uren en uren werk in zitten omdat hij nog vol met putjes zit en dat zou je er allemaal uit moeten schuren dus dat heb ik niet gedaan.
Ben verder nog bezig met de rest maar ik heb al een toekomstige setup.
-gilardoni cilinder laten tunen zo ver mogelijk
-24mm carb
-yasuni c21
-malossi krukas RHQ
-italkit binnenrotor
-malossi membraam
-malossi v-snaar
-hebo vario
-malossi delta clutch
-malossi vertanding
-en nog wat
Zit ook te denken om mijn vlammen weg te doen. Nog ff een fotoshopje maken van hoe het dan wordt.
Het begon natuurlijk toen ik 16 was. Ik was opzoek naar een aprilia dit omdat ik het een hele mooie scooter vond. Na lang zoeken op internet kwam ik er een tegen. 3400km op de teller, helemaal orgineel, al zijn beurten gehad. En was maar 1000 euro wat wil je nog meer
Zo was ie ong. toen ik hem kocht.
Toen begon ik met de kleine dingetjes verv zoals : andere handvatten,ventieldopjes, boxen in buddy, neon en al die andere dingetjes.
Ik was wel trots op die boxjes.
Na 2 maanden vond ik het wel klote om maar steeds 60 te blijven rijden dus ik besloot hem te ontgrenzen. voor 60 euro had ik hem laten ontgrenzen inclusief afstellen en alles.
Toen ik gas gaf ging dat natuurlijk opeens enorm hard want laten we eerlijk zijn ik reed natuurlijk wel 75. :L
Daarna begonnen de problemen rollebank en dat gezeik.
Na een dag te zijn opgevoert gelijk 2 boetes. Een voor snelheid en de ander voor fietspad. 105 euro bij elkaar. Hierna nog een paar boetes gehad met in totaal 300 euro
Na een half jaar zat mijn noob tijd erop en wist ik wat een vario en koppeling was. :L
Was veel met mensen omgegaan die altijd met hun scooter bezig waren had veel geleerd.
Ik besloot ook om hem in een andere kleur te spuiten had wat gekloot met photoshop en na lang spuiten kwam dit eruit.
Na weer een half jaar waren mijn lagers versleten dus die had ik vervangen. Nadat alles er weer opzat liep ie perfect maar hij kwam niet verder dan 4 km vanwege een vastloper. Volgende dag vond ik een tandwieltje van de oliepomp onder de werkbank. Had dus 4km lang geen olie gekrege. De druk liep zo hoog op dat er 2 koelslangen bij mijn cilinder los waren geschoten.
Toen moest het anders. Wou al lang een ander setupje dus maar gelijk gedaan.
Setup die ik nu net een maand heb is:
-gilardoni 70cc alu
-nog orginele uitaat
-17,5mm Dell'Ortho
-hebo variateur
-malossi snaar
-malossi vl14 membraam
-rito krukas
uitlaat is ook binnen, een mooie c16 voor minarelli horizontaal. die moet dus nog ff pasgemaakt worden.
Als je goed kijkt naar de foto waarop mijn cilinder staat zie je dat er een soort vaan blokje op de uitlaat zit. Deze zit er zodat ik morini uitlaten kan monteren. Omdat het een morini cilinder is met een minarelli uitlaatpoort.
Blokje ligt ook uit elkaar en heb mijn kappen opnieuw gespoten omdat de verf hier en daar al los liet.
Ben weer een beetje verder. Er zijn ook weer wat spulletjes binnen maar geen blokpakkingen :L .
-braking remschijf
-boutjes(wist niet at ze alu waren
-malossi MHR blokjes voor en achter
-malossi rollen 4 gram
-v-snaar (eikels hebben verkeerde geleverd)
-malossi membraamplaten
-malossi pistonpenlager
-jaguarbeeldje (is niet voor mij )
-en een brief van de politie 50 euro voor op de autoweg rijden.
Lagers zijn binnen. Ik moest ze terug sturen omdat er al speling op zat toen ik ze net uit de verpakking haalde maar daar heb ik nu andere voor. Vrijdag ga ik een afspraak maken bij de coater voor mijn velgen en carterkap. Die worden wit. En nog een afspraak maken om mijn blok te glasparelstralen.
Mijn velgen zoals je ze voor het laatst zou zien.
En deze is niet zo boeiend maar die had ik nog niet gepost.
Powerfilter is binnen
Het is een dobbler filter. ik heb hem hier nog nauwelijks gezien dus die ga ik even testen.
Heb hem ook gekocht omdat ie bijna spatwaterdicht is en omdat dit voorlopig een straatscooter blijft.
-Velgen en carterkap naar de coater gebracht en over 1,5 week of eerder zijn ze klaar
-blok naar de straler gebracht en die wordt geglasparelstraalt,hierna ga ik het blok polijsten. Blok wordt maandag of zaterdag opgehaalt.
Heb mijn blok gister opgehaalt. Helemaal mooi weer alleen er zit zand in de hele vertanding. Had het gat waardoor vertandingsolie er uit kan lopen als er te veel in zit afgedekt maar het is er toch afgegaan met stralen. Nu moet ik alle lagers van mijn vertanding gaan vervangen. Had gehoopt hem deze week af te krijgen maar dat gaat denk ik niet meer lukken.
Heb verder de overige metalen delen van mijn demper gepolijst.
Deze week zouden mijn velgen en carterdeksel klaar zijn. Ben benieuwd.
Sow heb na een paar uur eindelijk mijn uitlaat pas gemaakt. Zelf een ophanging gemaakt.
Zie hier een minarelli horizontaal uitlaat (yasuni c16) op een morini blok.
Mijn velgen en carterkap zijn binnen. Ze zijn roomwit geworden.
Hier met de remschijfen er op. Er zit een nieuwe remschijf op de voorvelg.
Heb mijn blokje vandaag maar es gedeeltelijk in elkaar gezet. Wacht nog op de vertandingslagers. Vind het er wel mooi uit ziet allemaal. Ik zou mijn blok gaan polijsten alleen daar zou uren en uren werk in zitten omdat hij nog vol met putjes zit en dat zou je er allemaal uit moeten schuren dus dat heb ik niet gedaan.
Ben verder nog bezig met de rest maar ik heb al een toekomstige setup.
-gilardoni cilinder laten tunen zo ver mogelijk
-24mm carb
-yasuni c21
-malossi krukas RHQ
-italkit binnenrotor
-malossi membraam
-malossi v-snaar
-hebo vario
-malossi delta clutch
-malossi vertanding
-en nog wat
Zit ook te denken om mijn vlammen weg te doen. Nog ff een fotoshopje maken van hoe het dan wordt.
Last edited: