Sr max biaggi start niet

Gizmomarco

Well-Known Member
Ik heb dus een Sr max biaggi LC..

Nu heb ik gister een nieuwe carb gehaald omdat me gasschuif hele tijd bleef hangen. Heb ik een 17.5 gehaald.

Eerst zat er een Dell'orto 12 mm op. Met sproeier 84 en std filter zonder buisje.
dit liep perfect.

Nu heb ik mijn nieuwe Dell'orto 17.5 erop gezet met sproeier 90 eerst.
Startte hij niet.. hij wou soms even maar ging niet meer naar paar keer kicken.
Wij een kleinere erin gezet, wat normaal ook in de 12 mm zat.. 84 sproeier erin.

Start hij ook helemaal niet.
Al een beetje met de luchtschroef en stationairschroef geprobeerd. maar heeft allemaal geen zin.

Ik heb gekeken of hij vonkt, en hij vonkt goed.
De bougie is ook nat.

Maarja, hij start dus niet.

Iemand suggesties ?

gizmO

Advertisement - register to remove this

mja , als je er een nieuwe carb achter zet moet je eerst een paar keer zonder gas trappen vaak , en dan begint ie langzaam en moet je m even laten lopen of als ie uitvalt nogeens trappen , als je gas geeft verzuip je m gewoon.

waarschijnlijk is ie dus nu ook verzopen , zet er gewoon sproeier 90 weer in en een nieuwe bougie en trap eens , als ie niks doet na 2 keer trappen eens een keer volgas proberen , dat helpt meestal als ie verzopen is.

(in het geval dat de bougie toch niet echt nat word ,nog nat van eerst, of nat maar te weinig mengsel ofzo)

ik weet niet hoevaak je hebt getrapt...
maar als je een nieuwe carb erop zet moet je vlotterbak vollopen
om deze vol te kicken heb je wel even nodig
even zuigen aan de vacuumslang en nog eens proberen

ja ik deed dus trappen zonder gas geven.. en wou hij soms en ja daarna gewoonweg niet meer..

Me pa zegt : "als ik de bougie schoon maak, en duw hem dan erin wilt tie soms de eerste paar trappen maar daarna echt niet meer"

Toenet heb ik ff de carterkap eraf gehad en het startersgedoe beetje met wd40 ingespoten enz.. zodat het weer wat beter verliep, maar nu trapt hij veeeel soepeler.. ik weet niet of dit nu komt omdat hij altijd hee lzwaar heeft gegaan.. of hij heeft weinig compressie of derlijk.

Hebben nu nog eens geprobeerd beetje met schroeven gesteld. maar doet nix.
En er zit pas een neiuwe bougie op NGK b9
De bougie word naar mijn ogen niet al te nat, maar me pa zegt weer dat hij wel behoorlijk nat word.

als ik met een vinger eraan voel.. is tie nauwelijks nat ..

Dus ik weet het niet.

ok
heb je je luchtfilter er wel op tijdens het proberen te starten.
zo niet houd dan ff je hand voor de carb en probeer het nog eens
zonder filter verandert je mengsel ook

De luchtfilter zit erop tijdens het starten. Deze kan misschien valse lucht trekken dat hij niet start ?

Het Tuitje of begrenzing is eruit.. die heeft er nooit in gezeten.

Want, hij vonkt, hij krijgt benzine, vlotterbakje staat vol. Zou het liggen aan valse lucht ?

dat zou kunnen dit verandert je mengsel ook.
heb je verder niks veranderd aan je setup
en kijk even naar de stand van je gasnaald zou mss ook nog kunnen uitmaken

Enige wat ik dus veranderd heb sinds hij niet meer doet , is de nieuwe carb.
Maar ik zal eens gaan kijken of hij geen valse lucht krijgt
ik haal eens even alles er weer af
missgien eens proberen zonder de filter te starten met een hand ervoor

Back