SR Max Biaggi '96 LC

Geert

A.k.a. SuiD
Hallo allemaal

In de ondertussen uitgestorven scooterforum.net wereld leek het me leuk om toch weer eens een topic op te starten.

Even voorstellen.
Ik ben Geert, 29 jaar oud. Ik kom uit Uden en sinds 2003 of 2004 lid van dit forum. destijds was de scooterscene nog behoorlijk up and running.
Indertijd was ik in het bezit van een Zilver-gele Beta Ark AC. Die was vrij standaard op een andere uitlaat en een 17.5mm carburateur na. Hier heb ik een aantal jaren met plezier op gereden.

Scooterverleden
Na een aantal maanden op het forum bijna alle projectpagina's gelezen te hebben begon het bij mij ook te kriebelen om een project/sprint scooter te bouwen. Een van mij favoriete modellen was het oude type Aprilia SR. De Viper/Max Biaggi uitvoering. Uiteraard wilde ik watergekoeld gaan rijden. Dus ging ik zoeken naar een Max Biaggi. Uiteindelijk een lopende gevonden in Helmond. Het ding was redelijk gaar maar ik moest en zou 'm hebben. De LC versies begonnen in die tijd ook al schaars te worden.

Zo zag hij er destijds uit (ergens in 2005):

uDuQwJwF.jpg

S3bup3iz.jpg


Dit zou dan een heuse sprinter worden. Na een tijd onderdelen verzamelen zag de setup er als volgt uit.

  • -Polini Evo 1 70cc vlinderpoort
  • -Bidalot C20
  • -Mikuni 28mm vlakschuif
  • -Malossi recht spruitstuk + wig
  • -Malossi VL14 membraan
  • -Polini Overrange
  • -Polini speed clutch
  • -Std koppelingshuis..
  • -Power 1 Krukas
  • -HPI 2005 Raceonsteking met binnenrotor
  • -Kartradiator
  • -killswitch
  • -Stage6 Temp en Toeren meter
Dat was leuk. Echt helemaal afgemaakt heb ik het nooit, ik had altijd zo'n spruitstuk probleem. het wigje was van aluminium en niet echt stevig qua schroefdraad. En het Malossi spruitstukje van 50 euro scheurde icm de mikuni. Uiteindelijk heb ik op de meeting in Best 2006 een paar sprints mee gereden. Maar kan me herinneren dat ik daar 1 sprint tegen een XSH max tuned Aerox niet heel veel te vertellen had :p
Mede door de SBO moest er nog veel aan gebeuren om met sprints mee te doen.

Enkele foto's die ik nog heb waar ie nog redelijk in elkaar zat


nesJvCai.jpg
oKghQJQ3.jpg


Wat ik altijd wilde creeren bij deze Sr, was voor lekker laag, en achter wat hoger. Omdat ik vind dat de SRMB er de perfecte lijnen voor heeft.
De voorvering heb ik destijds verlaagd, maar de veren te ver ingekort, dus het keek wel mooi, maar reed voor geen meter. Even later de achterbrug gaan verlengen met 15-20cm. Wat er naar mijn mening erg bruut uit zag/ziet.

picca

tmc81jFn.jpg


Het liefst had ik hem zo gehouden, maar de draaicirkel is met zo'n verlengde brug ongeveer net zoveel als die van een vrachtwagen.

Het project en plannen.

Een tijdje geleden heb ik contact opgenomen met Aprilia in Italie, om zeker te weten wat het bouwjaar was van mijn SR. Dit omdat de keuringseisen van een scooter/brommer voor 1998 anders zijn dan die van daarna. omdat ik destijds de scooter alleen voor de sprint wou gebruiken, heb ik hem toen niet op kenteken laten zetten toen dat verplicht werd.

Het plan is om de SR over een tijd te laten keuren voor een snorkenteken. Zo kan ik in de zomer lekker zonder helm toeren en zover ik weet rijden er maar enkele SRMB's met blauwe plaat in NL.
Ik heb nog enkele snelle onderdelen en een los Aerox blok. Die wil ik als 2de blok er bij houden voor de fun.

De SR heeft een eigenlijk 11 jaar buiten onder een afdak gestaan, in de schuur gelegen, op mn slaapkamer gestaan etc. Uiteindelijk hooguit een paar weken gelopen. Zodoende ben ik een hoop onderdelen kwijtgeraakt.

Zo ben ik de onderdelen die ik nog had wat gaan opknappen. Zo heb ik de remklauw onder handen genomen (Ik mis hier wel het zwarte beschermkapje).


M9lzlpHn.jpg


Deze zal in de toekomst denk ik nog wel een andere kleur krijgen vanwege de beschadigingen maar vind het originele goud ook wel mooi.

Bij het Aerox blok dat ik een tijd geleden had gekocht kreeg ik ook een Aerox vork en velgen bij. Ook zal het koelsysteem ook nog bij het blok.
Ik heb voor de voorvelgen busjes gemaakt waardoor de SR velg (pen12) en de Aerox velg (pen10) nu allebei op de SR vork passen.

41NV6Rle.jpg


Ik ben nog in twijfel welke velgen ik er onder wil doen tegen de tijd dat de SR in elkaar zit. Dit mede omdat ik een SD blok als snor blok ga gebruiken en er dus geen Aerox velg achter op kan. Ik vind de SR voorvelg 'm beter staan. Maar de SRMB achtervelg is minder. Wellicht dat nog ga kijken voor 5 spaaks SR wielen.
Overigens zullen andere velgen misschien als heiligschennis worden gezien :p

foto'tje met de Aerox voorvelg
2HNXoh1H.jpg


Ik ben verder gegaan met de radiateur. Ik heb in een ver verleden ook het koelsysteem te koop gezet en verkocht aan een belg. Het systeem met de verwarmingsbuizen :). Iets waar ik nu van baal. Want de Aerox Radiateur is volgens mij net paar cm langer + het reservoir dus ook wat groter. Ik heb nog een radiateur van een Beta Ark, maar die past ook niet lekker.
Op mijn werk heb ik ophangbeugeltjes gemaakt, alleen die heeft nog wat meer modificatie nodig, want het reservoir wil nog niet passen.

TV5K0vZS.jpg



Omdat ik eigenlijk geen zin had om elke keer deze ellende te hebben. Ben ik wat actiever opzoek gegaan naar een donor SR. Hier was ik al tijden/jaren naar op zoek. Maar zeker anno nu valt het niet mee om een 20 jaar oude scooter in complete staat te vinden. Het maakte mij niet uit of hij kapot was ofniet. Alles wat ik hier in NL vond was veelal veelste duur en incompleet.

Zodoende ben ik is in Duitsland gaan kijken waar vroeger de scooterscene ook behoorlijk actief was net als in Nederland. Om hopelijk een exemplaar tegen te komen.
Na een tijdje stuitte ik om een SR die al een tijd te koop stond maar waar de verkoper schijnbaar niet vanaf kwam. Het ding stond al 1 / 1.5 jaar buiten en de eigenaar verkocht 'm als 'bastler fahrzeug' ofwel hobbyist voertuig (bedankt google ;)). Hij had wel al biedingen gehad maar was gelukkig nog wel liefhebber genoeg om te weten dat de SRMB zeldzamer aan het worden is. Hij liep niet en volgens hem lag het aan de koppakking.
Na wat mailcontact een afspraak gemaakt en naar Duisburg gereden. Ondanks dat hij dus zo lang buiten had gestaan zag de SR er eigenlijk best prima uit. Dus maar meegenomen :)


smlkm48j.jpg


SL7cnZD7.jpg

Uiteraard zeer blij mee!

Hierna ben ik het frame van mijn eerste SR gaan aanpakken. Het frame waar ik dus in de toekomst mee ga rijden. De verlengde deel heb ik van het frame afgeslepen, en vervolgens geschuurd en een stuk gestraald.

In de grondlak gezet, die begon al vrij snel te lopen, dus ik was wat bang voor de kleur die er op moest hetzelfde lot zou ondergaan.
jMmOknig.jpg


Na wat bijschuren, een zwart metallic kleur gegeven. Deze bleef gelukkig wel goed zitten en best toch wel tevreden over het resultaat.
sYdo6qYV.jpg



Op m'n werk heb ik van afvalstukken aluminium een paddock stand gemaakt. sleutelt toch wat makkelijker ;)

uli15cj3.jpg


6My9meYA.jpg


Het steuntje+asje is nog wat te slap. Dit moet eigenlijk van staal zijn. Je hebt hiervan ook bestaande exemplaren, maar ik wacht nog even tot ik iets tegenkom.

Begonnen met het strippen van de donor SR

QnO0nBBO.jpg


In de tijd dat hij buiten heeft gestaan, heeft de scooter ook gediend als spinnenhuisvesting. Ben er wel 10 tegengekomen :D

KCDziDly.jpg

Heeft wat werk nodig zoals je ziet ;)
 
Advertisement - register to remove this

Hierna ben ik wat onderdeeltjes gaan stralen. Waaronder de radiator, koelbuizen en de radiatorophanging.

J8KWTBQf.jpg


qxO7hquS.jpg


vljnG5CJ.jpg

iL778hxQ.jpg


6FQc4R0L.jpg


De buizen paste eigenlijk net niet in mijn straalcabine dus heb ze buiten de cabine gestraald. Moest wel even vegen hierna haha.

De radiator en koelbuizen heb ik voorzien van een laag hittebestendige lak. Zo zijn ze weer als nieuw :)
9fI1Uf1I.jpg


Kabelboom alvast gelegd en sommige delen opnieuw ingetaped. Cdi'tje aangesloten etc.

Jk9cQBIa.jpg


Ook de tank en de olietank schoongemaakt en geinstalleerd.
YXvetp4K.jpg



In heb me al een tijdje wat meer verdiept in de wereld van LED. En daar zijn ook een hoop mooie dingen mogelijk ;). Zodoende ben ik op het idee gekomen om een LED achterlicht te maken. via ome Ali uit china wat ledjes en weerstanden etc besteld. Hier ben ik nog steeds op aan het wachten maar ondertussen kan ik me mooi bezighouden met aanpassen van het achterlicht. Ik heb 3 plaatjes van PVC laten ponsen met gaatjes van Ø5. Ik ben voor de zekerheid met het oude achterlicht gaan gebruiken voor het geval dat ik het verpest :p
Hiervan is het linkergedeelte wel wat kapot, maar ik ga 'm proberen op te lappen zodat ik die andere die ik heb origineel kan laten.

8Wj7cmVD.jpg

Het eind resultaat volgt later.

Ik was bezig met het blok uit elkaar te halen en schoon te maken, maar stuitte nog op het loskrijgen van het koppelingshuis. Hiervoor had ik wel een sleutel, maar die hebben een paar dieven een tijd terug ook meegenomen tijdens hun inbreeksessie.
Hiervoor moest ik dus even naar de brommerboer. Ook al een uitstervend ras.. Deze had er gelukkig nog een liggen. Ik vroeg hem of hij toevallig nog knipperlichtglazen aan kon komen voor de Max Biaggi. Aangezien ik me rotgezocht heb voor die dingen. Er is nog 1 webshop uit Nederland die een set verkoopt. Maar aangezien ze niet eens reageren op een mail, heb ik gelukkig nog even gewacht met bestellen.
De man keek of er aan de muur of er nog ergens iets hing. En ja, hij had nog gewoon een setje! Hij moest de stof van de verpakking afvegen. Ding hing er waarschijnlijk al een aantal jaar.
Deze kans uiteraard niet laten liggen.

UaUwTh8Q.jpg


Meteen even geprobeerd.
MMdwSvS4.jpg



Ben maar is verdergegaan met het blok. Kwam ongeveer 5 kilo zand vanaf. Ben toen ik alle onderdelen eruit had, maar even naar de wasstraat gegaan, met de hogedruk ging het allemaal wat sneller.


NyLxAs6H.jpg
QRspLpCL.jpg


Ik ben er volgens mij ook achtergekomen waarom die duitste kerel een koppakking probleem had. Zover ik het kan beoordelen horen deze cilinder en kop niet bij elkaar :D

va7JLrYc.jpg


Krukas eruitgehaald. Deze wordt straks voorzien van verse lagers en keerringen.

hqmXqhPs.jpg


En klaargemaakt voor het stralen.
S5YiH98g.jpg



Ook nog even het achterlicht gelijmd, moet nog even drogen.


MJCwUwJp.jpg


Tot zover mijn SR Max Biaggi project. Ik probeer het regelmatig te updaten. Maar het leven nu wat meer verantwoordelijkheden dan toen ik 16 was ;)
wellicht zorgt dit project voor 'n stukje inspiratie voor anderen die nog steeds in hun schuur aan het klooien zijn ;)
Reacties zijn welkom
 
mooi project! ook bezig met een oude scooter zie ik ;) zelf ben ik bezig met een oude Yamaha Bws omgebouwd naar Spy.
je woont ook nog niet eens zo ver van me af haha

ik ben wel benieuwd wat je er van gaat maken.
 
Leuk! Vroeger vond ik de SR ook altijd al een erg mooie scooter. Gaaf dat je nu juist weer gaat om oude glorie in ere te herstellen.
 
Het enigste wat ik altijd haat met die oude scooters is dat sleutelen aan een scooter waarvan de onderdelen schaars is niet echt leuk is om te doen.
 
@Slider beuner
Aah oke! Mooi oldschool dan inderdaad. Waarvandaan?

@Bas
Ja het is de bedoeling om 'm weer in oude (originele) staat te herstellen, en hier en daar nog wat de moderniseren, denk hierbij aan LED achterlicht, Evt voorlicht. 12v aansluitingen in de buddy.

@eurokit
Dat is zeker hatelijk haha. je loopt constant vast op missende/incomplete onderdelen. Er zijn wel een nog paar gasten in noord-holland die ook nog met deze types bezig zijn, en onderdelen hebben. Maar dat schiet ook niet op.
vandaar de donor SR. Dit is even zoeken en geduld hebben, maar dan heb je ook wat ;)


Ik heb overigens ondertussen ook nog een update, Die post ik van de week. thx voor de reacties!
 
UPDATE 22-12-2016

De laatste tijd weer wat bezig geweest met de SR.

Tijdens de koude dagen verder gegaan met de electra. Na een aantal pakketjes van ome Ali, had ik genoeg bij elkaar om het geheel werkend te krijgen en te testen.
Bij onderstaande foto heb ik mijn plan nagebootst in de praktijk.

axdPSzJj.jpg


Via een bekende even een fatsoenlijke multimeter kunnen lenen. Werkt toch allemaal wel wat fijner als zo'n huis tuin en keuken ding. Dus die staat ook mijn lijstje om een keer aan te schaffen.
E7uLKlJL.jpg


mIx6WEnK.jpg

2gxeGdCe.jpg



It works! Ik ga nog een definitiever model maken. Maar ben niet ontevreden. Overigens is dit met de witte/transparante knipperlichtglazen en oranje leds.

PUh562ae.jpg



Ik heb ook mijn carters gestraald. Hieronder 1 helft vòòr, 1 helft na.
Het grote carterdeel was wel wat lastiger vanwege de afmetingen de mijn straalcabine. maar uiteindelijk toch gelukt. Wel jammer dat je vieze vingers er meteen op ziet :|

qRDtmR74.jpg
FClA4L2w.jpg


Verse lagers en keerringen gehaald bij de dealer.
bQxtDiah.jpg


Krukasje zonder
3OGm1D25.jpg

Krukasje met
CLgVevjV.jpg


Koppeling en poulies schoongemaakt en opnieuw van vet voorzien.
De koppeling is al redelijk ver heen maar hij kan nog wel een paar 1000 km's hebben. Dus die vervang ik pas als het nodig is (Y).

fWT2bQ3G.jpg
JC6b1yAy.jpg


5XdGgFNx.jpg
DxTV1Xge.jpg



Nog een foto van de cilinder vòòr het stralen.
wuqb9PQy.jpg


Ondertussen heeft ome Ali mij ook transparante koelslangen bezorgt. Dit zijn silicone slangen die bestand zijn tegen temperaturen tussen de -60°C & 200°C.
Ondanks dat hij tegen wel tegen deze temperaturen kan, wil die toch iets te snel knikken.
Ik ga later kijken in hoeverre ik ze kan gebruiken, anders wordt het toch die slang die verstevigd is met spiraaldraad. Maar die kreeg ik niet gevonden. Dus al iemand een adres/link heeft, let me know.

aMUQob3b.jpg


Pakkingje gefixt.
e42uFTg5.jpg


Carbje moet nog even een reinigingsbeurt ondergaan.
dt0HS5ys.jpg


96'er 8)
QKOW17us.jpg


Blokje onder de SR, hij is nu al best smerig geworden. Gelukkig bestaat er iets als remmenreiniger.

6iMl27wA.jpg



Het volgende rondje straalwerk. Hiervan heb ik het stuur uiteindelijk niet gedaan. Was de vrijdagavond op stap geweest met de nodige alcoholische versnaperingen. Dus na een paar uurtjes stralen was ik zo gaar, dat ik die heb overgeslagen. Wel heb ik het waterpomphuis, cilinder en dat zijstandaard gedaan.

nacMTqSb.jpg


Waterpomphuis.
rWQ2dwTy.jpg


En nog een foto van de gestraalde cilinder + kop. Nu begon de cilinder zelf eigenlijk s'avonds al licht te corroderen. Bij de action verkochten ze blanke lak en een soort transparante primer in een.
Dit bleef in het begin mooi transparant. Maar toen ik na een halfuurtje terug kwam was ie zwart :D

HhkTVDJ7.jpg


Waterpomp gemonteerd, met de transparante slangen. de maat van die slangen is trouwens 20x15mm.

nMfl3uyW.jpg



Ik heb het plan om de buddy in richten op, inmiddels, de moderne gebruiker. Daar waar de gebruiker uit 1996 nog niet voorzien was van een Iphone en ander dergelijk gerei. Zo heb ik een voltmeter, 12v aansluiting en 2 USB modules besteld. Die dus in de buddy komen.


Zo ook heb ik van mijn ouwe VW golf een deurschakelaar afgeschroefd.
Dit was de plek waar ik zeker wist dat de schakelaar zou schakelen. Er zit ook nog een rubberen dop overheen maar die staat niet op foto. De parkers zijn uiteraard tijdelijk ;).

pQc0NNsd.jpg



Op m'n werk een beugeltje geponst waarmee die bleef zitten. De machine was alleen minder blij met de afmeting van het ding. Maar uiteindelijk wel een goede constructie.

IO91iA9x.jpg


Zijaanzicht van de inmiddels zwarte cilinder. Ook wel prima zo.
N03DljaG.jpg


Sommige onderdelen zijn dus bewaard gebleven gelukkig. Even voor de sier gemonteerd.
Volgens mij zijn deze uitlaten wel wat schaarser geworden. Die wil ik in de toekomst ook nog een keer grondig aanpakken. De Bidalot C20.
DV1OBpSW.jpg


Foto van de andere kant en nog een stukje van de ondertussen de schone 12mm carburateur.
GWyHEQmU.jpg


Dit was het tot zover. Bijna het begin van het nieuwe jaar 2017. Ik heb nog een aantal dagen vakantie voordat het zover is dus ik hoop in tijd nog wat progressie te kunnen maken. Ik heb 'm bijna zover dat ie aangezwengeld kan worden. Als dat is gelukt ga ik nog verder met de bedrading van de buddy.

Greetz Geert
 
Last edited:
Wat voor compressor gebruik je voor het stralen? Ben in de veronderstelling dat je altijd een hele zware compressor nodig hebt.

Heb zelf een Airpress 425 / 100 liter tank op 230 volt.
 
ik gebruik een Ferm 1039, 3pk, 412L per min air intake, wel 50L. Dat was ongeveer een van de zwaarste die ik voor 230v kon vinden.
Heb ff gegoogled op de jouwe. Het is nagenoeg dezelfde haha.
Hij kan vrij constant 7 tot 7.5 bar blijven leveren. Maar dan slaat ie wel continue aan, dus je moet m wel in een beetje geluidsdichte ruimte zetten ;)
Velgen begin ik al niet meer aan. Maar de motordelen zijn nog wel te doen.
Het is wel soms wat geduld hebben, maar het resultaat mag er vaak toch wel zijn!
 
ik gebruik een Ferm 1039, 3pk, 412L per min air intake, wel 50L. Dat was ongeveer een van de zwaarste die ik voor 230v kon vinden.
Heb ff gegoogled op de jouwe. Het is nagenoeg dezelfde haha.
Hij kan vrij constant 7 tot 7.5 bar blijven leveren. Maar dan slaat ie wel continue aan, dus je moet m wel in een beetje geluidsdichte ruimte zetten ;)
Velgen begin ik al niet meer aan. Maar de motordelen zijn nog wel te doen.
Het is wel soms wat geduld hebben, maar het resultaat mag er vaak toch wel zijn!


De mijne is echt wel sterker.. Althans het is de sterkste voor het 230volt net.

Doet maximaal 10 bar (8 bar werk druk *bij 10 bar maximaal is hij sneller leeg*)

425 aanzuig liter / per minuut (realistich geleverd ongeveer 330 liter per minuut.

100 liter tank. 2 cylinder motor.

Heb hier wel de druk regelaar veranderd van een originele naar een Condor MDR3. (deze is afstelbaar) (de originele is fixed) Heb hem 1 bar lager gezet met aanslaan, omdat anders gaat hij om de haverklap weer aan..
 
De mijne is echt wel sterker.. Althans het is de sterkste voor het 230volt net.

Doet maximaal 10 bar (8 bar werk druk *bij 10 bar maximaal is hij sneller leeg*)

425 aanzuig liter / per minuut (realistich geleverd ongeveer 330 liter per minuut.

100 liter tank. 2 cylinder motor.

Heb hier wel de druk regelaar veranderd van een originele naar een Condor MDR3. (deze is afstelbaar) (de originele is fixed) Heb hem 1 bar lager gezet met aanslaan, omdat anders gaat hij om de haverklap weer aan..

Aah oke. Dat kan wel handig zijn lijkt me ja, ik geloof dat de mijne aanslaat rond de 6 bar, Maar dat is niet erg voor t stralen want dat heb je wel echt minimaal nodig.
Wat ik vond op google is eigelijk dezelfde mechaniek. alleen een grotere tank, vandaar.

@Thij_apd thx!
 
De mijne is echt wel sterker.. Althans het is de sterkste voor het 230volt net.

Doet maximaal 10 bar (8 bar werk druk *bij 10 bar maximaal is hij sneller leeg*)

425 aanzuig liter / per minuut (realistich geleverd ongeveer 330 liter per minuut.

.

Voor meer dan 200 lpm kom je in de zware sector, meestal 400 Volt krachtsstroom , dus aanzuig 425 LPM , en pers opbrengst 330 Lpm met 230 Volt ? dat ga je never nooit niet redden .
 
Voor meer dan 200 lpm kom je in de zware sector, meestal 400 Volt krachtsstroom , dus aanzuig 425 LPM , en pers opbrengst 330 Lpm met 230 Volt ? dat ga je never nooit niet redden .

Gek genoeg is van hetzelfde model dat ik heb ook een 400 volt versie leverbaar.. Waarom zou mijn 230volt versie dan minder doen? Motor is gewoon het zelfde kwa kracht, alleen het is een 1 fase motor..
 
Ziet er allemaal goed uit. Blij weer eens een project te zien lang geleden haha ik ga zelf ook weer eens beginnen. Die koelslangen kun je bestellen bij euroscooters.
 
Ja het project is in rustig tempo verder gegaan, maar had niet in de gaten dat we nu alweer 2 jaar verder zijn.

Heb zo nu en dan wat onderdelen aangeschaft waaronder:

-remschijf
-accu
-startmotor
-crossstuur (lage clamp)+ losse schakelaars
-benzinefilter + slangen
-banden
-vaccuumpomp
-remblokken en claxon
En nog wel wat meer klein spul.

Het belangrijkste was dat hij klaargemaakt werd voor de keuring, want zoals ik in de beginpost heb beschreven, wilde ik de SR voorzien van een snorkenteken. Het was een redelijke klus om 'm fatsoenlijk 25 kmpu te laten lopen. Met de verse lagers etc moet je hem toch behoorlijk afknijpen wilt hij geen toeren maken. Uiteindelijk gelukt, maar een brug op rijden was al te veel van het goede ;)

Paar foto's

Oversized remschijf
IMG_4442.JPG

t.o.v. origineel
IMG_4443.JPG

gemonteerd als voorbeeld
IMG_5824.JPG

Moet er nog een adapter voor laten frezen, deze heb ik 3D al helemaal uitgetekend, maar m'n collega heeft er nog steeds geen tijd voor dus heb 'm nog niet erop zitten. natuurlijk een beetje overdone bij een blauw kenteken, maar vind het gewoon bruut staan.

Klaar voor de keuring bij de RDW.
Spiegeltje erop, gele knipperlichten en zo sloom als de tering
IMG_6103.JPG

IMG_6105.JPG

Toen ik het kenteken had binnengekregen heb ik nog een paar dagen met deze afstelling gereden, maar uiteindelijk toch een begrenzer eruit getrokken. Loopt stukken beter en ben tegenwoordig wel op een leeftijd dat ik lekker rustig aan rij en bovendien, die 4taktjes van tegenwoordig, loopt er geen 25kmpu van ;)

beetje afstellen
IMG_5835.JPG

In de buddy met een mini project bezig geweest, Moet nog een beter passend model maken maar het werkt opzich wel zoals ik het wilde
De unit zit aangesloten op een schakelaar die eerder voorbij is gekomen in een vorige post. Hierdoor krijgt het ding was spanning wanneer de buddy open gaat. mits er een telefoon opgeladen moet worden oid tijdens het rijden is het mogelijk om er een dop af te halen zodat er altijd spanning op zit. Overigens moet het ook nog bekleed worden want aluminium geleid nogal ;)
IMG_3947.JPG
Oude buddy overigens
IMG_3945.JPG

Ook nog een underseat proberen te fixxen met behulp van een 3D printer. Wat er anno 2019 allemaal niet mogelijk is haha.
Moest uit 2 delen gemaakt worden omdat de printer niet zo groot was.
Hier verder niet mee doorgegaan omdat het perse mooier er van werd, wel mooi om is te proberen. en wellicht in de toekomst nog.
IMG_5971.JPG

Wat foto's nadat de spiegel etc er weer af is.
IMG_6007.JPG

IMG_6135.JPG

IMG_6141.JPG

Ondertussen grijze velgen eronder liggen en de gril voor zwart gemaakt, vind hem (irl) wel mooier met de monotonere kleuren
IMG_6830.JPG

Mooi vergelijkingsmateriaal t.o.v. het groene hieronder
IMG_6826.JPG
IMG_3384.JPG

Zonder het voorspatbord is wel wat mooier imo. Het plan is nog om de voorvorkpoten af te draaien zodat hij voor wat lager ligt.
Vind het groene er ook wel goed uit zien, maar hoef ook weer niet zo erg op te vallen.


To do list voor de komende tijd:

-Zeer binnenkort gaan de velgen naar de straler en de coater. Zoals ik er nu over denk worden ze zwart met afgedraaide velg randen.
-adapter voor de oversized remschijf laten frezen
-Voorvorkpoten inkorten/afdraaien
-Cockpit digitaal maken. Heb al alle meters etc, maar nog wat twijfel om het sportstuur erop te zetten.
-Voorvorkpoten stralen.
-ander zijstandaard, deze raakt te vaak de grond.
-koppeling heb ik net vervangen want dat was niks meer waard, ondanks dat ik eerder dacht dat ie nog wel wat km's meeging haha
-kappen spuiten, dit wil ik eigenlijk wel professioneel laten doen, maar ligt eraan of ik ooit zin krijg om heel de kappenset te schuren.
-Knipperlichten/koplamp naar LED, knipperlichtrelais speciaal voor LED heb ik ook al, alleen zullen er wel ook wat uurtjes in gaan zitten.
-Smoken van de knipperlichtglazen

tot zover weer, wie weet tot binnenkort, of weer tot over 2 jaar ;)
 

Attachments

  • IMG_6165.JPG
    IMG_6165.JPG
    143.2 KB · Views: 4
  • IMG_6166.JPG
    IMG_6166.JPG
    274.4 KB · Views: 4
Last edited:
Mooie scooter, heeft een hoop werk in gezeten.
Ik vind het grijs/zwarte wat meer hebben ja, sowieso de biaggi uitvoering zoals die was, vond ik destijds de mooiste.
Wat voor kleur wil je het laten spuiten trouwens?
 
Zeker, gelukkig niet in 2 weken hoeven doen ;)
De velgen gaan waarschijnlijk deze week naar de straler + coater, denk dat ze compleet zwart worden en wellicht daarna de velgranden afdraaien.
Hij is nu matzwart. opzich wel mooi maar vrij slecht gespoten. Denk dat ik wel weer voor zwart ga, maar dan dezelfde glansgraad als de velgen.
Als het gaat gebeuren laat ik het wel liever professioneel doen. Heb weleens zelf een spuitcabine gemaakt met afzuiging etc, met de compressor gespoten, maar dat werk bespaar ik mezelf maar haha.

afgelopen weekend m'n voorvorkpoten gestraald
50879

Stoorde ik me al een tijdje aan. Dus blij dat dit nu alvast gebeurd is. Nu nog de voorvorkpoten een stuk afdraaien, als het me lukt me de middelen die voorhanden zijn.
 
Back
Top