Sr loopt maar rijd niet!!

DoppieSr

Stage6
Ik heb men Sr eindelijk lopen maar zodra ik iets gas geeft gaat die stotteren en komt die niet vooruit.
Ze zeggen ligt aan de afstelling maar heb sproeier 86 erin gehad toen 72 maar geen verschil.
Heb ook met de luchtschroef zitten klooien maar ook daarin geen verschil. Als die een tijdje loopt en ik geef dan gas stottert die dus en dan komt er ook zwarte olie druppels uit de uitlaat..Iemand enig idee??
 
Advertisement - register to remove this

Uitlaat is niet verstopt verschillende erop gehad al.
Sproeier 72Lijkt mij niet echt te groot rij Gilardoni50cc met 17.5mmCarb
Als men ontsteking kapot is neem ik aan dat die ook niet start ofwel..? En ook die heb ik al een andere geprobeerd maar ook geen verandering.
Bougie is een nieuwe en kan hem wel laten lopen maar niet mee rijden dus kleur komt er niet echt op.
 
Ohja even niet goed nagedacht @bougiekleur. 72 is ook niet bijzonder groot, maar heel erg stotteren is OF teveel benzine OF defecte ontsteking.

En ja, met kapotte ontsteking kan die wel lopen, bijv als je cdi verrot is of de pickup maar de helft up-picked, of als je slechte massa hebt (check die laatste dus ook ff na!)
 
Zal wel even de andere ontsteking erop proberen dan morgen. En de massa is goed net nieuwe kabel van frame naar het blok toe. In ieder geval thnx alvast.
 
Vanmiddag andere ontsteking erop geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem.
Zou het niet iets te maken hebben dat ik op brommix rij aangezien er ook zwarte oliedruppels uit de uitlaat komt...
 
Meng je het zelf? Of gewoon van de benzine pomp? Als het gewoon 1:40 - 1:50 is is het geen probleem en niet de oorzaak.

En een nieuwe bougie? Vaker de oorzaak dan dat je denkt.
 
Hoeveel mengen ze bij t tankstation dan? Verhouding? En je hebt niet je oliepompje aangesloten gelaten (als je dan ook nog brommix tankt heb je 2x zoveel olie als nodig is)
 
Haha ik sleutel al 5 Jaar aan scooters en auto's ;) weet het meeste wel alleen dit heb ik nog nooit meegemaakt..zal zo als Youtube beetje opschiet ff 2filmpjes erbij planten is wat makkelijker beoordelen dan.
 
Ja goed dat kan ik vanaf hier niet zien :p Dus dan is het beter om wat obvious dingen uit te sluiten. Zijn die zuiger/cil nieuw of 2e hands, heeft het al wel gelopen? Goede compressie wel verder?

Wat ik heb meegemaakt was stotteren altijd een 10 maten te grote sproeier of een defect in de ontsteking (spoelen, cdi, bobine, bougie-dop-kabel).. dus zou ook, als je het van iemand kan lenen, de cdi en bobine ff wisselen.
 
Cilinder heb ik nieuwe gekocht blokje op laten bouwen bij xsh..Compressie heeft die genoeg.
En heb sproeier 100 / 86 erin gehad en zit nu 72in lijkt me niet veel te groot. En heb al een andere ontsteking geprobeerd..Cdi zou ik nog kunnen proberen bobine heb ik een nieuwe en bougiedop + kabel ook.

Hier de filmpjes:

http://nl.picturepush.com/public/2163424 ( Let niet op het filter moest er ff 1 op die makkelijk ging xD )
http://nl.picturepush.com/public/2163428
 
lol op het eerste filmpje 8P

Loopt het zonder luchtfilter beter of slechter of geen verschil? Als dat het filter was wat ik eraf zag rollen dan zou je dus zeggen geen verschil.. dus dan zou 't m in de ontsteking moeten zitten if you ask me. Leen een cdi

Stand van de gasnaald (en komt die wel in t sproeier gat zeg maar?)
 
En hij doet het xD..Heb de bobine van men andere Sr gepakt en toen liep die prachtig :D Alleen even afstellen waarschijnlijk nu want hij kakt in bij 20 :p Maar thnxx iig :D
 
Back
Top