Sr 50 street piaggio blok 2009 slipt met optrekken

Timbreen

New Member
Ik heb niet zo veel ervaring met scooters. Sinds een paar dagen slipt die tijdens het optrekken, dit gebeurd alleen als ik voor het eerst wegtrek. Zodra ik een stuk heb gereden, slipt hij niet meer. ik denk zelf dat het de v snaar is aangezien ik al 22dkm heb en ik niet weet wanneer hij voor het laatst vervangen is.

Misschien dat iemand me meer info kan geven slippen tijdens optrekken.

En ik moet hem eigenlijk wel gebruiken om op werk te komen, ik weet niet welke gevolgen het heeft als ik deze week door blijf rijden.

Het gaat om een 2takt aprilia sr 50 street watergekoeld uit 2009
 
Advertisement - register to remove this

Hi
Zou idd v-snaar kunnen zijn:
-versleten
-verkeerde afmetingen Of
-vet/vuil
-koppeling/poelies versleten
-drukveer te slap geworden

Maar zou allereerst v-snaar eens checken...
 
Hi
Zou idd v-snaar kunnen zijn:
-versleten
-verkeerde afmetingen Of
-vet/vuil
-koppeling/poelies versleten
-drukveer te slap geworden

Maar zou allereerst v-snaar eens checken...
Ja ik weet alleen niet zo goed waar ik een v snaar moet bestellen, ik doe ook wel direct nieuwe rollen erin. Alleen weet ik ook niet welke afmeting en gewicht die hebben. Alles is als het goed is nog standaard dus misschien dat jij of iemand anders dat toevallig weet
 
Ja ik weet alleen niet zo goed waar ik een v snaar moet bestellen, ik doe ook wel direct nieuwe rollen erin. Alleen weet ik ook niet welke afmeting en gewicht die hebben. Alles is als het goed is nog standaard dus misschien dat jij of iemand anders dat toevallig weet
Je zou hier eens kunnen kijken:
https://www.easyparts.nl/Koppelingsrollenset-C13-Vetvrij-6,4gr_(Originele-Onderdelen)-p26066960

https://www.easyparts.nl/showdrawin...m459-m11853-m1421-s14493-d31126/Variator.html

Hier staan alle originele bouwtekeningen betreft jouw Aprilia incl originele fabrieks onderdelen.
De rollenmaat voor jouw Aprilia staat ook vermeld:
19x15,5 6.4 gr
 
Beter altijd voor de originele riem gaan voor piaggio.. Die schijnt het beste te zijn.
De vario is hetzelfde als die van de Vespa 2t / 4t en de new fly 4t.

Raad je wel aan om de originele vario hoekjes niet te gebruiken, maar de officiele universele van polini, dan klapperd de vario niet meer onder het rijden.
 
Back
Top