squish vraag, en nog een vraagje.

kilzone

Well-Known Member
Hallo, ik heb een aprillia sr www (minarellie horizontaal)

Wat is ongeveer een goede squish voor een DR 50 cilinder (gietijzer)? Rij er dagenlijks mee.

Moet je als je een p1 variateur heb, nog vulringetjes ertussen doen, zodat je snaar op de glijbus zit? zojah, hoeveel mm moet ik ong opvullen?

Alvast bedankt, MVG Kilzone
 
Advertisement - register to remove this

squish is bij een dr50 niet egt noodzakelijk. Als je gewoon de std pakkingen die je erbij krijgt monteerd en de cilinder met een momentsleutel op 12nw(newton) vastdraait is het vaak meteen goed.
 
Het rare is, dat ik niet boven de 60 km per uur uitkom. en als hij eenmaal (voor de wind) naar de 70 gaat, maakt hij een stuk meer toeren, maar als er geen wind staat, kom ik niet boven die 60 uit, scooter is totaal onbegrenst, nrx uitlaat, p1 vario, 13-44 vertanding, 17,5mm carberateur en DR cilinder.

lijkt mij dat hiermee de 80 wel te halen is, maar waarom rijd hij niet harder. nieuwe snaar erin, nieuwe variateur, met koelvin. maar blijft gewoon hangen bij de 60, en als hij eens een keer naar de 70 a 80 gaat, maakt hij stuk meer toeren.

Wie kan mij helpen?
 
Het rare is, dat ik niet boven de 60 km per uur uitkom. en als hij eenmaal (voor de wind) naar de 70 gaat, maakt hij een stuk meer toeren, maar als er geen wind staat, kom ik niet boven die 60 uit, scooter is totaal onbegrenst, nrx uitlaat, p1 vario, 13-44 vertanding, 17,5mm carberateur en DR cilinder.

lijkt mij dat hiermee de 80 wel te halen is, maar waarom rijd hij niet harder. nieuwe snaar erin, nieuwe variateur, met koelvin. maar blijft gewoon hangen bij de 60, en als hij eens een keer naar de 70 a 80 gaat, maakt hij stuk meer toeren.

Wie kan mij helpen?


mja , een DR loopt nweinig anders dan eens std cilinder , hoogstens wat meer toeren , dus je moet er echt niet veel van verwachten , verder is een nrx uitlaat nogal bagger maar zou die enigszins goed mee moeten lopen maar wat iig al niet goed is is de vertanding , die is te zwaar voor 50cc als deze.

je moet gewoon de cilinder erop zetten met de pakking die erbij zit en klaar.

squish goedzetten heeft weinig nut bij zo'n cilinder.

sproeier 74 is te klein , moet MINIMAAL 76 zijn.

dus eerst zorgen dat je een std overbrenging erin hebt ,dan weer eens afstellen , Malossi gele drukveer erin proberen en rollen afstellen.

eerder hoef je niet eens wat anders te proberen...
 
dat ligt aan het type 17,5 , er zijn meerdere types van.

daarvan kunnen dingen verschillen (std uit doos) zoals hoofdsproeier , stationairsproeier , gasnaald , chokesproeier , mengbuis etc.
 
maar, sproeier 36 voor stationair, en 55 voor shoke, klopt dat ongeveer?

Mijn setup:

DR 50 gietijzer
Delortho 17,5mm
Mallossie race krukas pen 10
Standaard ontsteking
Gianelli NRX uitlaat
P1 variateur
Dopler kevlar v-snaar
Stage 6 race koppeling.

Ik heb nu sproeier 74 erin, luchtschoef 2 slagen open (720 graden open) en heb mooie koffiebruine kleur op me boezie.

Is deze sproeier groot genoeg voor mijn setup?
Klipje van me race gasnaald, heb ik op bovenste klipje, is dat ook goed? of staat die verkeerd, als je een beedje vlot wil wegtrekken?
 
race gasnaald :? wtf is dat 8P

een naald moet je gewoon in het midden zetten , dan de scooter afstellen , de luchtstelschroef op 1,5.

verder alleen de sproeier afstellen en het moet goed kunnen lopen.
 
dat is een gewone naald , "race"naalden bestaan niet , er zijn gewoon een stuk of 20/25 verschillende naalden die je kunt gebruiken.

bij een setup als deze ben je de originele naald nodig , en dat is een A 12
 
ik heb dezelfde cilinder onder m'n neosje, TNT teruglopertje eronder liggen en sproeiertje 76, boegie ziet er goed uit, though ik heb er opt moment m'n standaard carbu erop zitten, 12 MM...

De dip die je noemt heb ik niet, mijn top ligt rond de 80/90, probleem bij mij is dattie gewoonweg niet wil wegrijden, maar alsie eenmaal vlamt dan vlamtie wel ^^
 
Back
Top