Squish Stage 6 Racing

Firefox_16

-SpeedFox-
Ik heb een blok opgebouwd voor een vriend van me, en ben nu de squish aan het afstellen.

Maar zit met een probleem, ik krijg de squish niet lager dan 0,74mm met de dunste pakking.

Volgens het boekje wat erbij staat, moet voor stage 6 pro 0,7mm zijn en stage 6 racing 50cc 0,5-0,6mm zijn,, maar dit is de 70cc versie :?

Dus als iemand me kan helpen door of de goede sqush te zeggen of mssn te helpen door te vertellen hoe ik dit kan oplossen, zou ik een heel stuk zijn opgeschoten

Bij voorbaat dank

Dave
 
Advertisement - register to remove this

voet afdraaien zou kunnen , maar dan gaan je timingen wel weer anders worden , ik draai altijd gewoon de bovenkant af dan..

of ik maak een nieuwe kop :p

en ik zou dus ook eerst de timingen gaan meten , en dan kijken wat je doet..

het is overigens wel raar dat je niet onder de 0,75 komt , ik heb gemeten bij een std blok met Doppler krukas :

bij 0,20 pakking 0,45 squish
bij 0,30 pakking 0,54 squish
bij 0,40 pakking 0,58 squish

en dan heb je nog een papieren pakking van ongeveer 0,45 dik.

uiteraard verschilt dit per blok iets maar niet meer dan een 10e ongeveer.. (zou niet moeten mogen)

bij een 0,40 pakking was de squish 0,58 met een kopinhoud van ongeveer 7ml

uitlaatpoorttiming 186 graden , spoelpoorten ongeveer 127/125 graden

dus meet die van jou even op in graden (met dezelfde hoogte pakking) en kijk wat de verschillen zijn.

oh ,en hoe meet jij de squish en waar?
 
Last edited:
voet afdraaien zou kunnen , maar dan gaan je timingen wel weer anders worden , ik draai altijd gewoon de bovenkant af dan..

of ik maak een nieuwe kop :p

en ik zou dus ook eerst de timingen gaan meten , en dan kijken wat je doet..

het is overigens wel raar dat je niet onder de 0,75 komt , ik heb gemeten bij een std blok met Doppler krukas :

bij 0,20 pakking 0,45 squish
bij 0,30 pakking 0,54 squish
bij 0,40 pakking 0,58 squish

Je pakking neemt een tiende in dikte toe en je krijgt er 4/100ste in squish bij? Ik zou eens opnieuw gaan meten.
en dan heb je nog een papieren pakking van ongeveer 0,45 dik.

uiteraard verschilt dit per blok iets maar niet meer dan een 10e ongeveer.. (zou niet moeten mogen)

Je vergelijking met je Doppler blok gaat niet op want het kan wel degelijk enkele tienden schelen

bij een 0,40 pakking was de squish 0,58 met een kopinhoud van ongeveer 7ml

uitlaatpoorttiming 186 graden , spoelpoorten ongeveer 127/125 graden

Uitlaat ligt standaard op ruime 190 dus ik zou eens opnieuw meten

dus meet die van jou even op in graden (met dezelfde hoogte pakking) en kijk wat de verschillen zijn.

oh ,en hoe meet jij de squish en waar?

En zo'n ding kan makkelijk op 0,55 of zelfs 0,5. 0,7 is gewoon TE ruim. Das misschien leuk voor je standaard scooter ding maar echt nie voor dit cilindertje.
 
En zo'n ding kan makkelijk op 0,55 of zelfs 0,5. 0,7 is gewoon TE ruim. Das misschien leuk voor je standaard scooter ding maar echt nie voor dit cilindertje.

daarom vroeg ik ook waarvoor het was , ik zet spul voor op de straat als het kan op 0,7 , mooie waarde , kan niks mee gebeuren.

de laatste die ik heb klaargemaakt had een squish van 0,58 , dit was ook wel voor op straat maar word niet vaak gebruikt.

ik ga zelf niet gauw onder de 0,6 eigenlijk , denk dat dat een beetje een gewoonte van mij is.

maargoed , hoe de squish precies moet staan is natuurlijk altijd een kwestie van proberen en van eigen keuze's.

ik denk ook dat we deze jongen nu ook het beste kunnen helpen een oplossing te vinden om de squish wat lager te kunnen krijgen :)
 
dat ligt dus aan verschillende dingen..

uiteraard zak een cilinderkop heel erg veel verschil kunnen betekenen , maar niet alleen de squish maar ook de vorm , inhoud , warmte afvoer etc. zijn belangrijk.
 
Ik de squish met een stukje soldeertin en een digitale schuifmaat.

De soldeertin duw ik dan in het buitenste hoekje van de cilinderkop. Dus waar de verbrandingskamer het kleinste is.

Ik heb met een 0,09mm voetpakking een squish van 0,74mm.

Timingen heb ik nog niet gemeten.

Maar in deze stage 6 zit wel een pen 10 zuiger in plaats van de normale pen 12 zuiger. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit het probleem kan zijn.

Ik heb de scooter wel met een squish van 0,74mm gestart gekregen.

En hij heeft ook een doppler as erin.

- Dave
 
ik meet de squish dubbel , dus beide kanten , en horizontaal over het midden van de zuiger. als je maar aan 1 kant meet en/of verticaal heb je gauw kans op een foute meting , ik heb dit weleens bekeken en kwam op een behoorlijk verschil uit tussen de manier wat ik doe of met 1 tinnetje aan 1 kant...
 
Back
Top