squish manston1

Advertisement - register to remove this

Je moet sowieso de kop uit laten draaien want de kop voor de manston 1 is ontworpen voor racebenzine waarbij een hogere compressie mogelijk is zonder detonatie.
 
En als je hem niet uit wil laten draaien zou ik de squish op 0.65 a 0.7 zetten anders gaat hij stuk. Alleen klopt je timing dan niet meer :)
 
hoeveel KOPINHOUD is het belangrijkste wat je moet weten , als de kopinhoud te klein is en je rijdt met een te laag octaan zal ie gaan detoneren.

van alle minarelli setups die ik met Manston 1 heb klaagemaakt (vaak wel met std onsteking) heb ik het gewoon klaargemaakt met std kop en squish op 0,7.
 
ok , racebenzine kan ik wel aan geraken , maar voor op gewone benzine hoeveel compressie moet hij dan hebben? en squish?

Het kopje uitdraaien kost je 2 tientjes en racebenzine (elf124) kost 5euro de liter. Ik zou dus voor de 1e optie gaan, of gewoon je squish op 0,7 zetten zoals ik al zei (en Melf ook zegt). Nadeel daarvan is dus dat je timing 0,25mm hoger komt te staan wat dus overeen komt met ongeveer 3 graden en dat is veeeeeel (en kost je dus zeer waarschijnlijk aardig wat vermogen).
 
hoeveel KOPINHOUD is het belangrijkste wat je moet weten , als de kopinhoud te klein is en je rijdt met een te laag octaan zal ie gaan detoneren.

van alle minarelli setups die ik met Manston 1 heb klaagemaakt (vaak wel met std onsteking) heb ik het gewoon klaargemaakt met std kop en squish op 0,7.


hoeveel kopinhoud moet ik hebben om op 98 benzine te rijden? kan dit ook uitgeliterd worden zoals bij automotoren? en ik rij met een hpi2004

volledige setup:

Hebo manston 1
Rito pen 12 krukas
HPI 2004
Stage6 v-force
Dell'orto 21mm
Yasuni C16
Malossi vario
Delta clutch
 
vind nergens hoeveel dit moet zijn.... iedereen heeft het erover dat die uitgedraaid moet en... maar niemand zegt hoe of hoeveel... hoeveel inhoud moet die kop hebben? lijkt me dat je het daarmee bepaalt... ik heb een bronzen kop btw
 
Nou, je moet natuurlijk eerst de compressie meten zoals hij nu is dmv uitliteren en dan ga je bepalen hoeveel je eruit moet draaien. Geloof dat 1:15 een redelijk normale compressie is maar ik ben er al een tijdje uit :p



e = (Vc+VS):Vc

e = (epsilon), compressieverhouding
Vs = Slagvolume (of cilinderinhoud)
Vc = compressievolume, volume boven zuiger @ BDP
 
Nou, je moet natuurlijk eerst de compressie meten zoals hij nu is dmv uitliteren en dan ga je bepalen hoeveel je eruit moet draaien. Geloof dat 1:15 een redelijk normale compressie is maar ik ben er al een tijdje uit :p



e = (Vc+VS):Vc

e = (epsilon), compressieverhouding
Vs = Slagvolume (of cilinderinhoud)
Vc = compressievolume, volume boven zuiger @ BDP

ok hier kan ik wat mee :) maar als 15/1 redelijk is ben ik wel benieuwd wat die nu heeft dan :eek:,

@ melf: 98 benzine heeft toch ook al een hoger octaangehalte dan 95 en dus minder snel kans op detoneren?
 
tja , die jongens reden nu eenmaal op 95 , ik heb ook weleens een wedstrijd op 95 gereden :p (verkeerd getankt 8P)

98 is uiteraard beter..
 
Je moet sowieso nooit 95 gebruiken zodra je iets serieuzere cilinders gaat gebruiken heh pik 8P


omdat melf het had over 95 dacht ik dat jullie bezig waren dat hij uitgedraait moet om op gewone (95) benzine te rijden; enuh "pik" ik rij zelfs met me std straatrox op 98 :)
 
nee , ik had het erover dat dat ook heel bleef , dus met 98 moet dat ook kunnen maar nogmaals , dat was met std ontsteking.

dat "pik" was waarschijnlijk voor mij ;)

je KUNT de boel klaarmaken voor 95 maar zou het niet doen , gewoon de kop op 98 aanpassen als dit nodig is , dus meet eerst de kopinhoud eens op.
 
ahzo ok :)

ik ben nog aan het wachten op mijn zuiger , dan kan ik het pas opmeten. ik hoop alleen dat ze nog eentje hebben @ euroscooters maar ik ben bang van niet, het is niet bepaald een populaire cilinder denk ik , niet?
 
Back
Top